اخبار داغ

اخبار جشنواره موسیقی فجر؛

ارکستر رزم نوازان در تالار وحدت/ هندی ها و ارمنی ها در نیاوران

ارکستر رزم نوازان در تالار وحدت/ هندی ها و ارمنی ها در نیاوران
سومین روز از برگزاری جشنواره موسیقی فجر در حالی میزبان مخاطبان در تالارهای مختلف خواهد بود، که ویژه‌برنامه «شب ساز ایرانی»، دو کنسرت خارجی و چند اجرای نواحی از رویدادهای مهم این روز هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یکشنبه سی‌ام بهمن ماه و در سومین روز از برگزاری سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر بیش از ۱۱ گروه ایرانی و خارجی در تالار وحدت، تالار رودکی، فرهنگسرای نیاوران، سالن میلاد نمایشگاه، فرهنگسرای ارسباران، مجموعه کوشک هنر و موزه هنرهای دینی امام علی (ع) به اجرای برنامه می‌پردازند.
یکی از ویژگی‌های مهم برنامه‌های سومین روز جشنواره موسیقی فجر که می‌تواند برای علاقه مندان حوزه موسیقی بین‌الملل مورد توجه قرار گیرد، حضور دو گروه موسیقایی از کشور ارمنستان و کشور هند برای اجرای برنامه است. برنامه‌هایی که هنوز مشخص نیست در چه قالبی و با حضور چه هنرمندانی قرار است پیش روی مخاطبان قرار گیرد، اما به دلیل سبک اجرایی که هنرمندان موسیقی این کشورها دارند، کنسرت‌های یاد شده می‌توانند یکی از مهم‌ترین اجراهای روز سوم جشنواره باشند.
اگرچه در این دوره از جشنواره آنچنان که باید خبری از گروه‌های شاخص در حوزه موسیقی ردیف دستگاهی ایران نیست و این هنرمندان موسیقی نواحی کشورمان هستند که امسال در غیاب هنرمندان حوزه موسیقی ایرانی، نقطه تمرکز و جذابیت آثار به صحنه رفته در این دوره به حساب می‌آیند، اما طبیعتاً برگزاری ویژه برنامه «شب ساز ایرانی» که هنرمندان شرکت کننده در این بخش هم هنوز معرفی نشده‌اند، می‌تواند برای شنوندگان موسیقی ایرانی یکی از جذابیت‌های روز سوم جشنواره موسیقی فجر به حساب آید.
در حوزه موسیقی نواحی هم همان گونه که گفته شد، گروه‌های موسیقی از لرستان، تربت جام و کردستان در فرهنگسرای ارسباران و مجموعه کوشک هنر به اجرای برنامه می‌پردازند. هنرمندان و گروه‌هایی که در این دوره از جشنواره حضور پرتعدادتری نسبت به دوره‌های قبل دارند و این امید می‌رود که به واسطه این حضور پررنگ، مخاطبان در روزهای غیر از جشنواره هم شاهد آغاز فصل تازه‌ای از کنسرت‌های مرتبط با موسیقی نواحی در تهران و دیگر شهرهای کشور به واسطه حمایت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها باشند.
یکی دیگر از اجراهای مهم روز سوم جشنواره هم به اجرای کنسرت ارکستر رزم نوازان دفاع مقدس اختصاص دارد که همگی از نوازندگان فعال در نیروهای مسلح هستند که اجرای آنان از حال و هوای بسیار متفاوتی برخوردار است. شرایطی که موجب شده این گروه موسیقایی در حوزه رویدادهای موسیقایی مرتبط با نیروهای مسلح از گروه‌های شاخص این عرصه به حساب آیند.
بخش سرود سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر هم که طی روزهای گذشته یکی از پرمخاطب‌ترین بخش‌های جشنواره بوده و علاوه‌بر میزبانی از گروه‌های سرود شهرهای مختلف، از فعالان این عرصه نیز تجلیل می‌کند، طی روز سوم هم پذیرای گروه‌هایی از شهر تهران با اجرای چند برنامه خواهد بود. این در حالی است که طی روزهای گذشته از شهروز حقی آهنگساز و فعال سرود و همچنین هادی آرزم از پیشکسوتان موسیقی انقلاب قدردانی شده است.
بخش نمایشگاه و پخش فیلم سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر هم طی روزهای برگزاری جشنواره از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) برگزار می‌شود. ضمن اینکه مخاطبان برای تهیه بلیت آثار شرکت کننده در جشنواره نیز می‌توانند به سامانه www.fajr۳۸.com مراجعه نمایند.
براساس جدول اعلام شده از سوی ستاد برگزاری، برنامه‌های روز سوم سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر به ترتیب زیر اعلام شده است:

* یکشنبه ۳۰ اسفند

تالار وحدت: ساعت ۱۸:۳۰: ارکستر رزم نوازان دفاع مقدس

تالار رودکی: ساعت ۱۸:۳۰: شب ساز ایرانی| ساعت ۲۱:۳۰: کنسرت گروه نغمه سپهر

فرهنگسرای نیاوران: ساعت ۱۸:۳۰: کوارتت دودوک ارمنستان | ساعت ۲۱:۳۰: کنسرت گروه کشور هند

فرهنگسرای ارسباران: ساعت ۱۸:۳۰: ویژه سرود تهران| ساعت ۲۱:۳۰: موسیقی لرستان

سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران: ساعت ۱۸:۳۰: ناصر زینلی | ساعت ۲۱:۳۰: میثم ابراهیمی

مجموعه کوشک هنر: ساعت ۱۸:۳۰: موسیقی تربت جام | ساعت ۲۱:۳۰: موسیقی کردستان

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه