اخبار داغ

انسیه خزعلی در گفتگو با دانا:

سازمان زندان‌ها مسئول اعلام روند و تعداد آزادی زندانیان است

سازمان زندان‌ها مسئول اعلام روند و تعداد آزادی زندانیان است
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: مسئول اعلام روند و تعداد آزادی زندانیان زن شامل حال عفو رهبری، سازمان زندان‌ها است.

انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا درباره روند آزادی زنان مشمول عفو رهبری اظهار داشت: مسئول اعلام روند و تعداد آزادی زندانیان زن شامل حال عفو رهبری، سازمان زندان‌ها است.

به گفته معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، با توجه به اطلاعات بدست آمده تعداد زیادی از زنانی که در اغتشاشات اخیر  دستگیر شده بودند، شامل حال عفو رهبری شده‌اند و تنها تعداد کمی مانده است.

خزعلی با بیان اینکه معاونت زنان هم پیگیر این موضوع است تا مشخص شود که چه تعداد از زندانیان آزاد شدند، گفت: البته یکسری از افراد که مرتکب به جرم‌های سنگین شده اند قطعا شامل حال عفو رهبری نخواهند بود و باید دوران محکومیت خود را سپری کنند.

رئیس‌جمهور دستور عفو دانشجویان را داده‌ است

گفتنی است؛ انسیه خزعلی چندی پیش نیز در مورد پیگیری‌های این معاونت برای زنان بازداشتی گفت: مسئله زندان‌ها که مربوط به قوه قضائیه است و زن و مرد نداشته است و نسبت به همه اجرا شده است.

معاون زنان و امور خانواده ریاست‌جمهوری خاطرنشان کرد: در دولت هم همین حالت وجود دارد و نسبت به دانشجویان و احکامی که در دانشگاه‌ها صادر شده است، رئیس‌جمهور دستور عفو را داده‌اند که امیدوار هستیم کمیته‌های انضباطی دانشگاه‌ها به این مسئله رسیدگی کنند و دستور آقای رئیس‌جمهور را اجرایی کنند. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا برای اجرایی شدن دستور رئیس‌جمهور درباره عفو دانشجویان توسط کمیته‌های انضباطی نظارتی وجود خواهد داشت، عنوان کرد: قطعا نظارت خواهد شد و هنگامی که این مساله دستور رئیس‌جمهور است، وزیر علوم نظارت بر این مسئله را بر عهده خواهند داشت.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه