اخبار داغ

مهرداد ویس کرمی در گفتگو با دانا:

تعطیلی مدارس اصلا درست نیست/ نباید در زمین دشمن بازی کنیم

تعطیلی مدارس اصلا درست نیست/ نباید در زمین دشمن بازی کنیم
عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه مسمومیت‌ دانش‌آموزان آرامش جامعه را هدف گرفته‌اند، گفت: تعطیلی مدارس اصلا درست نیست و نباید در زمین دشمن بازی کنیم.

مهرداد ویس‌کرمی عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا درباره مسمومیت دانش‌آموزان و غیر حضوری کردن مدارس اظهار داشت: این اقدام یک عملیات ایذایی و برنامه ریزی شده است و بیشتر آرامش روانی جامعه را هدف گرفته است و قصد دارند با این اقدام وضعیت روانی خانواده‌ها و جامعه را به هم بریزند تا مدارس به تعطیلی کشانده شود.

وی در ادامه با بیان اینکه کمیسیون آموزش با کمیسیون بهداشت مجلس و وزرای آموزش، بهداشت و نماینده وزارت اطلاعات جلساتی برگزار کرده است، گفت: وزارت اطلاعات در این رابطه گزارشاتی را ارائه داد، در واقع قرار شد تا آموزش و پرورش دستورالعملی را به تمامی کارکنان مدارس و مدیران ارائه دهد که در مواجهه با موارد مشابه منطقی برخورد کنند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس در ادامه افزود: نیروهای امنیتی با جدیت در حال پیگیری این موضوع هستند تا هر چه سریعتر این افراد شناسایی شوند و به محض اینکه به نتیجه برسند به مردم اعلام خواهند کرد.

ویس‌کرمی با بیان اینکه تصمیم و هدف دشمن کشته سازی نیست و مسمومیت‌های ایجاد شده خفیف و بیشتر از نوع استنشاقی است، تصریح کرد: دانش آموزان وقتی در هوای آزاد قرار می‌گیرند حالشان خوب می‌شود و عوارض جسمی مسمومیت‌ها ماندگار و تاثیرگذار نیست و بیشتر حالت سرگیجه و ضعف است.

وی خاطر نشان کرد: اضطراب نیز به طور طبیعی موجب تشدید علائم می‌ شود چرا که این موارد ناشی از استرس بوده و با وجود ترس تشدید می‌شود. این حالات با آرامش روانی و کمک مشاوره‌ای برطرف خواهد شد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس با تاکید بر اینکه تعطیلی مدارس اصلا درست نیست چرا که در این جنگ روانی نباید در زمین دشمن بازی کنیم، گفت: باید به خانواده‌ها آرامش داد و از همه مهمتر آرامش روانی را در جامعه ایجاد کرد.

ویس کرمی در خاتمه با بیان اینکه این گازها استنشاقی بوده و با یک ماسک معمولی هم می توان جلوی این مسائل را گرفت، تصریح کرد: این گازهای استنشاقی، بعضا گازهای ضعیفی هستند و علائم آن همان موقع برطرف می‌شود.

خبرنگار : محمودرضا زارع گذرحاجی

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه