اخبار داغ

شاهین قاسمی در گفتگو با دانا عنوان کرد؛

روند صعودی موارد ابتلا به کرونا طی هفته آینده در کشور

روند صعودی موارد ابتلا به کرونا طی هفته آینده در کشور
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران از روند صعودی موارد ابتلا به کرونا طی هفته آینده در کشور خبر داد و گفت: بعد از تعطیلات نوروز نیز شاهد روند افزایشی موارد ابتلا به کرونا را خواهیم داشت.

شاهین قاسمی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا درباره روند سعودی موارد ابتلا به کرونا در کشور اظهار داشت: طی یک ماه گذشته شاهد افزایش موارد ابتلا به کرونا هستیم و این روند افزایشی در چند هفته آینده ادامه خواهد داشت.

به گفته عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران؛ به احتمال زیاد بعد از تعطیلات نوروز شاهد روند افزایشی موارد ابتلا به کرونا خواهیم بود.

وی در ادامه با بیان اینکه تا این لحظه پیک جدید خاصی اتفاق نیفتاده است، گفت: در گذشته روند افزایشی طی پیک‌های قبل را بارها تجربه کرده‌ایم و در حال حاضر سیستم درمان دچار اختلال نشده پس نمی‌توان گفت وارد پیک جدیدی شده است.

قاسمی با بیان اینکه افرادی با علائم در حد سرماخوردگی مانند سوزش گلو، آبریزش بینی، تب، لرز و تنگی نفس حتما باید در منزل بمانند، گفت: توصیه می‌کنیم در فضاهای سربسته از ماسک استفاده شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در خاتمه با اشاره به این مطلب که افراد دارای بیماری زمینه‌ای و افرادی که شش ماه از تزریق آخرین نوبت واکسن آن‌ها گذشته حتما باید برای تکمیل واکسیناسیون خود اقدام کنند، تصریح کرد: نتایج نشان دهنده آن است که سیستم‌های ایمنی تا شش ماه پس از واکسیناسیون باقی می مانند و سطح آن از دو هفته پس از واکسیناسیون تنها کمی کاهش یافته و به میزان قابل توجهی بالاتر از افرادی است که واکسینه نشده اند پس بهتر است شهروندان واکسیناسیون را جدی بگیرند و هر چه سریعتر اقدام کنند.

خبرنگار : فرزانه رحیمی

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه