اخبار داغ

اعتراف تل آویو؛ در برابر ایران ضعف داریم

اعتراف تل آویو؛ در برابر ایران ضعف داریم
تل آویو به صورت رسمی و در بیانیه ای هکرهای وابسته به ایران را مسئول حمله سایبری به یک موسسه معروف آموزشی در تل آویو کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تایمز اسرائیل، اداره ملی سایبری رژیم صهیونیستی ادعا کرد که گروهی وابسته به ایران در پشت حمله اینترنتی ماه گذشته به مؤسسه تحقیقاتی و آموزشی تکنیون است.

ادعا شده است که شرکت تکنیون یک مؤسسه تحقیقاتی و آموزشی برتر در رژیم صهیونیستی است و نهادهای صهیونیستی مدعی هستند که براساس تحقیقات، این حمله توسط گروهی موسوم به مادی واتر که وابسته به ایران بوده، انجام شده است.

این بیانیه گفته است که گروه منسوب به ایران، مسئول بسیاری از حملات سایبری دیگر در سراسر جهان است و سال گذشته آمریکا و انگلیس نیز گفتند که گروه یادشده پشت یک سری حملات آنلاین در آسیا، آفریقا و آمریکای شمالی بوده که با موفقیت آنها را انجام داده است.

براساس ادعای صهیونیست‌ها، گروه‌های هکری وابسته به ایران در حملات خود به مؤسسات و نهادها در تل آویو از بدافزاری استفاده می‌کنند که برای رمزگذاری سیستم عامل‌ها طراحی شده است. این سازمان‌ها همچنین خاطرنشان کردند که در ماه مبارک رمضان، «حملات سایبری علیه اهداف مختلفی در تل آویو با هدف مختل کردن فعالیت‌های تجاری و آسیب رساندن به آنها انجام خواهد شد.»

این بیانیه از سازمان‌ها در تل آویو و دیگر مناطق اشغالی خواست تا سطح حفاظت خود را در هفته‌های آینده افزایش دهند.

رژیم صهیونیستی سال هاست که درگیر یک جنگ سایبری عمدتاً مخفی است که گهگاه علنی می‌شود. مقامات صهیونیستی همواره هکرهای وابسته به ایران را به تلاش برای هک کردن سیستم توزیع آب تل آویو در سال ۲۰۲۰ و برخی دیگر از حملات سایبری موفق متهم می‌کنند، در حالی که مدرکی دال بر انتساب حملات به ایران در دست نیست.

گذشته از حمله به سیستم آب، یک حمله سایبری در سال گذشته که گمان می‌رود توسط یک گروه ایرانی انجام شده باشد، باعث به صدا درآمدن آژیرهای موشکی دروغین در بیت‌المقدس و ایلات شد و بسیاری از صهیونیست‌ها را بی دلیل به پناهگاه‌ها کشاند.

همچنین در سال ۲۰۲۱، بیمارستانی در تل آویو تحت یک حمله سایبری بزرگ قرار گرفت و سیستم‌های آن برای چند روز از کار افتاد تا اینکه مقامات نظامی و سایر کارشناسان رژیم صهیونیستی پس از چند روز بخشی از اطلاعات آن را بازیابی کردند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه