اخبار داغ

آصفری در گفتگو با دانا:

آمریکا بهتر است روابط خود با ایران را همچون عربستان از طریق مذاکره حل کند

آمریکا بهتر است روابط خود با ایران را همچون عربستان از طریق مذاکره حل کند
نایب رئیس کمیسیون امور داخلی تاکید کرد: آمریکا بهتر است به جای اسنپ بک، از اقدام پکن درس گرفته و مشکلات خود را همچون عربستان در قالب مذاکره با ایران حل کند.

محمدحسن آصفری نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا با اشاره به توافق ایران و عربستان، گفت: به دنبال سفر اخیر آقای رئیسی به چین مقدمات روابط بین ایران و عربستان سعودی صورت گرفت که این برقراری ارتباط مجدد هم در جهت حسن همجواری و هم در معادلات اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و دینی بین دو کشور تاثیرات مثبتی را خواهد داشت.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی با بیان اینکه دو طرف توافق کرده اند در امور داخلی یکدیگر دخالت نکنند، تصریح کرد: اختلاف بین کشورهای حوزه خلیج فارس به نفع هیچ کشوری در منطقه نیست و مطمئنا کسی که از اختلاف بین ایران و عربستان سواستفاده خواهد کرد، رژیم صهیونستی است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس با تاکید بر اینکه اولویت ایران برقراری ارتباط با کشورهای حاشیه خلیج فارس و منطقه است، افزود: هر چه سطح روابطمان با کشورهای منطقه به ویژه حوزه خلیج فارس را افزایش دهیم و ارتباط سازنده ای داشته باشیم، تضمین کننده امنیت در منطقه خواهد بود و همچنین سطح توسعه اقتصادی در منطقه را گسترش خواهد داد و می تواند زمینه ای باشد برای اینکه منطقه خاورمیانه را به عنوان یک هاب بزرگ انرژی، تولید و سرمایه گذاری در جهان معرفی کند.

بیشتر بخوانید:

توافق ایران و عربستان؛ فصلی نو در دیپلماسی منطقه غرب‌ آسیا

وی معتقد است: رفتارهایی که آمریکا و اروپایی ها امروز دارند انجام می دهند و هر روز قطعنامه و یا تحریم هایی را بر علیه ایران تصویب می کنند، خیلی کار ساز نبوده و نیست، چرا که ایران به خوبی می تواند جایگزین برای آن ها را انتخاب کند.

آمریکا از اقدام پکن درس بگیرد و مشکلات خود با ایران را از طریق مذاکره حل کند

آصفری در ادامه با اشاره به جایگاه امروز جمهوری اسلامی در خاورمیانه، خاطر نشان کرد: بازار بکر و ارزشمندی امروز در ایران و منطقه وجود دارد و بهتر است آمریکا از اقدامی که پکن در سطح گسترش روابط ایران و عربستان سعودی انجام داده استفاده کند و به جای تحریم ها، مسائل و مشکلات خود را در قالب مذاکره و گفتگو با جمهوری اسلامی ایران حل کند.

وی افزود: آمریکا بهتر است سیاست نخ نما شده خود را کنار بگذارد و به جای اینکه به دنبال اسنپ بک باشد، از اقدامی که پکن انجام داده است درس بگیرد.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس در پایان اظهار داشت: عربستان سعودی در گذشته با پول هایی که هزینه کرد نگذاشت برجام به نتیجه برسد، امیدواریم این توافق زمینه ای باشد برای اینکه برجام، فرجامش به نفع همه کشورهای منطقه و جهان باشد و سعودی ها از این اقدامات اختلاف انگیز دست بردارند.

خبرنگار : فاطمه میرزاآقایی

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه