اخبار داغ

آنها که سال ما را ساختند

کشتی؛ اقتدار باوفا و شاگردانش روی تشک جوانان

کشتی؛ اقتدار باوفا و شاگردانش روی تشک جوانان
روایت این سال کهنه ۱۴۰۱ رویایی با پیرنگ تاریخ سازان جذاب است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سال ۱۴۰۱ برای ورزش ایران یک سال شلوغ و پرحادثه بود. سالی که با فروکش کردن نسبی بحران منحوس کرونا شاهد از سرگیری رویدادهای ورزشی بودیم که در آن اتفاقات ریز و درشتی رقم خورد و در این رویدادهای بزرگ و بااهمیت، نتایجی پر فراز و نشیب رقم زد. مثل هر مسابقه دیگری پیروزی و شکست های ریز و درشتی را در سالی که گذشت، تجربه کردیم که اشکها و لبخندها را به همراه داشت. چهره های پرتعدادی در این سال خبرساز شدند و نام آنها در صدر اخبار جای گرفت  تا ورزش یک سال شلوغ و پرهیاهو را تجربه کند. در کشتی روزهای درخشانی داشتیم و تیم جوانان کشتی فرنگی یک چمدال مدال از دو رویداد آسیایی و جهانی به ارمغان آورد تا از تیم ملی بزرگسالان جلو بزند. روایت این سال رویایی با پیرنگ تاریخ سازان جذاب است.

تیم کشتی فرنگی جوانان

تیم ملی کشتی فرنگی جوانان واژه اقتدار را بازتعریفی دوباره کرد و جلال و جبروتش را به رخ کشید. تیمی که فقط مدال درو کرد تا پرچم کشتی ایران در جهان بالا باشد. دو رویداد مهم و کلیدی کشتی جوانان قهرمانی آسیا و قهرمانی جهان در سال کهنه عرصه ای بود تا فرنگی کاران جوان ایران به همه دنیا ثابت کنند که اقتدار، صلابت و قدرت چه معنایی دارد. تیمی که با حمید باوفا سر به آسمان سایید تا همه محو تماشای آنها شوند و برای تماشایشان مجبور باشند فقط و فقط بالا را بنگرند. آنقدر بالا که گردن درد گرفتند!

ابتدا در رقابت‌های کشتی فرنگی جوانان قهرمانی آسیا در تیرماه در شهر منامه بحرین تیم کشتی فرنگی جوانان ایران با هدایت باوفا کولاک کرد و در 10 وزن مدال گرفت که 7 تای آن طلا بود. ایران توسط سیدآرش نگهداری در ۵۵ کیلوگرم، احمدرضا محسن نژاد در ۶۰ کیلوگرم، ایمان محمدی در ۶۳ کیلوگرم، سیددانیال سهرابی در ۶۷ کیلوگرم، امیر عبدی در ۷۲ کیلوگرم، علیرضا مُهمدی در ۸۲ کیلوگرم، فردین هدایتی در ۱۳۰ کیلوگرم به مدال طلا، مسعود کاووسی در ۷۷ کیلوگرم به مدال نقره، علی عابدی درزی در ۸۷ کیلوگرم و امیررضا اکبری در ۹۷ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت و قاطعانه و با اختلاف امتیاز بالا نسبت به رقبا قهرمان شد.

چند ماه بعد این اتفاق در رقابتهای جهانی بلغارستان تکرار شد و تیم کشتی فرنگی جوانان با هدایت باوفا همه را انگشت به دهان کرد و به اندازه ای درخشان بود که پیش از پایان رقابتها و مسابقات روز سوم قهرمانی خود را مسجل نمود. تیم کشتی فرنگی جوانان ایران در رقابتهای کشتی فرنگی قهرمانی جهان در بلغارستان توسط سعید اسماعیلی در ۶۰ کیلوگرم، ایمان محمدی در ۶۳ کیلوگرم، علیرضا مُهمدی در ۸۲ کیلوگرم، علی عابدی درزی در ۹۷ کیلوگرم به مدال طلا، ابوالفضل چوبانی در ۸۷ کیلوگرم، فردین هدایتی در ۱۳۰ کیلوگرم به مدال نقره، دانیال سهرابی در ۶۷ کیلوگرم و امیر عبدی در ۷۲ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت.

مهمترین از این قهرمانی ها، درخشش نسل تازه ای بود که قرار است بزودی جانشین سرداران و ابرستاره های تیم اصلی شود. با این ستاره های تازه از گرد راه رسیده خیالمان راحت است که کشتی آینده ای تضمین شده دارد. آینده ای که در آن کرور کرور مدال خواهیم داشت.

حمید باوفا

حمید باوفا سرمربی تیم کشتی فرنگی جوانان ایران در دوران مربیگری قصد کرده تمامی طلاهای نگرفته دوران ورزشی اش را در مربیگری جبران کند. تیم کشتی فرنگی جوانان با هدایت او در سال کهنه توفان به پا کرد و یک سال فوق طلایی را پشت سر گذاشت تا شاگردان باوفا طلاهای آسیا و جهان را درو کرده و با صلابت قهرمان شوند.

تیمی که باوفا هدایت آن را بر عهده داشت ابتدا در رقابتهای قهرمانی آسیا مقتدرانه قهرمان شد و چند ماه بعد در رقابتهای قهرمانی جهان و در حضور رقبای بزرگ و مدعی با صلابت این عنوان را تکرار کرد تا یک سال سراسر طلایی را تجربه کند. باوفا اگر نگوییم موفقترین، یکی از موفقترین مربیان ورزش ایران در سال کهنه بود. مردی که در مربیگری برخلاف دوران کشتی تنها با طلا قرارداد بسته و به کمتر از قهرمانی راضی نیست!

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه