اخبار داغ

آنها که سال ما را ساختند

تیراندازی؛ هدفگیری هانیه به سیبل پاریس

تیراندازی؛ هدفگیری هانیه به سیبل پاریس
روایت این سال کهنه 1401 با پیرنگ تاریخ سازان جذاب است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سال 1401 برای ورزش ایران یک سال شلوغ و پرحادثه بود. سالی که با فروکش کردن نسبی بحران منحوس کرونا شاهد از سرگیری رویدادهای ورزشی بودیم که در آن اتفاقات ریز و درشتی رقم خورد و در این رویدادهای بزرگ و بااهمیت، نتایجی پر فراز و نشیب رقم زد. مثل هر مسابقه دیگری پیروزی و شکست های ریز و درشتی را در سالی که گذشت، تجربه کردیم که اشکها و لبخندها را به همراه داشت. چهره های پرتعدادی در این سال خبرساز شدند و نام آنها در صدر اخبار جای گرفت  تا ورزش یک سال شلوغ و پرهیاهو را تجربه کند. در تیراندازی که بعد از مدال المپیک سری در میان سرها درآورده، هانیه رستمیان یک چهره ویژه بود که در غروب غم انگیز طلایه دار المپیک پرچمدار این رشته و البته ورزش ایران شد. روایت این سال رویایی با پیرنگ تاریخ سازان جذاب است.

هانیه رستمیان

تیراندازی در این سالها با ستاره های تازه واردش مسیر تازه ای را آغاز کرده. مسیری که از مدالهای رنگارنگ در قهرمانی آسیا و جهان آغاز شد و دست آخر به مدال المپیک رسید تا تیراندازی به سیبل طلای المپیک بزند. در این مسیر اما همه سیبل ها به گلوله های فروغی ختم نمی شود. ستاره های تیراندازی در خط آتش مدال از تعداد انگشتان یک دست فراتر رفته. هانیه رستمیان یکی از آنهاست. ستاره نوظهوری که هنوز از راه نرسیده یک چمدان مدال و افتخار دارد. او پله های پیشرفت و صعود را به سرعت همان گلوله های آتشین که خان تپانچه اش شلیک می شود، طی کرد. بعد از قهرمانی در رده های نوجوانان و جوانان در آسیا، در بازیهای کشورهای اسلامی و یونیورسیاد، در عنفوان جوانی ملی پوش شد و بلافاصله به المپیک رسید. توکیو 2020 اگرچه هانیه بواسطه کم تجربگی توفیقی در کسب مدال نداشت اما برای همیشه نام خود را به تاریخ سنجاق کرد. چرا که یکی از دو پرچمدار ایران در افتتاحیه بود که افتخار حمل پرچم را داشت تا یک برگ زرین در دوران ورزشی اش رقم بخورد.

حضور در المپیک و این افتخار بزرگ به اندازه ای زیر زبانش مزه کرد، که زودتر از همه ورزشکاران ایران بلیت المپیک پاریس 2024 را برای خود رزرو کرد تا نخستین ورزشکار المپیکی ایران برای فستیوال پنج حلقه ای پیش رو لقب بگیرد. در رقابتهای تیراندازی قهرمانی جهان در مصر او در ماده تپانچه 25 متر به فینال رسید و سهمیه المپیک را گرفت تا نخستین المپین ایرانی 2024 باشد. المپیکی که هانیه در آن فقط یک هدف را نشانه گرفته؛ سیبل مدال المپیک.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه