اخبار داغ

چه کسی اینچه درگاهی را رئیس مجمع اعلام کرده؟

فرهادیان: نماینده فدراسیون جهانی ژیمناستیک انتخابات را تایید کرد

فرهادیان: نماینده فدراسیون جهانی ژیمناستیک انتخابات را تایید کرد
رئیس دفتر امور مشترک فدراسیونها گفت: پولادگر به کسی نگفت فقط به این ۲ کاندیدا رای بدهید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آرش فرهادیان رئیس دفتر امور مشترک فدراسیونها در پایان انتخابات ژیمناستیک در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز ۱۲امین مجمع را در این ماه‌ها برگزار کردیم. خیلی سخت است که در یک بازه زمانی کوتاه ۱۲ انتخابات برگزار کرد و از همه متشکرم. کمیته ملی الممیک و خیلی از فدراسیون‌ها با توجه به در پیش بودن بازی‌های آسیایی، نگرانی داشتند. امروز با هر وضعیت و مشکلی یکی از فدراسیون‌های پرحاشیه را برگزار کردیم. دوچرخه سواری هم وضعیتش مشخص شده.

 

وی درباره اتفاقات رخ داده در مجمع بیان کرد: در ابتدای جلسه با تحریک برخی افراد، برخی اعضای مجمع جلسه را ترک کردند اما چون صورتجلسه امضا شده بود و نماینده جهانی هم ۲ سوم را تایید کرده، با شمارش اعضا دیدیم حداکثر مطلق آرا را داریم. با هماهنگی یوسف الاطبا انتخابات را برگزار کردیم. یکی از کاندیداها هم استعلامش نیامده بود، یکی انصراف کتبی داد و از ۲ کاندید باقی مانده در دور دوم، رئیس فدراسیون مشخص شد.

 

فرهادیان در پاسخ به این سئوال که ظاهرا اینچه درگاهی رییس مجمع بوده و با خروج او انتخابات اعتبار ندارد، گفت: نماینده جهانی اینجا بوده، چه کسی اینچه درگاهی را رئیس مجمع اعلام کرده؟ او در زمانی مسئولیت داشته و زحمت کشیده. همین الان از رئیس منتخب انتظار استفاده از توان اینچه‌درگاهی را داریم. همه روسا در حال تلاش و زحمت هستند با این وضعیت مالی و بودجه‌ای. بحثی که مطرح شده بر اساس قانون باید باشد. وزارت ورزش ناظر بر تمام ورزش کشوری است. دیشب با نماینده جهانی جلسه مفصلی داشتیم. در هیچ جای دنیا قوانین بین‌المللی در تعارض با قوانین داخلی نیست و ما بر اساس اساسنامه FIG انتخابات را برگزار کردیم. نماینده برخی فدراسیون‌ها و ارگان‌ها در مجمع نبودند اما ما بر اساس توافق، انتخابات را برگزار کردیم. همه از رای مجمع تمکین کنند، نظر شخصی و انتفاع شخصی به ورزش ایران لطمه می‌زند. ژیمناستیک از رشته‌های خوب ماست که باید همه کمک کنند. ما هم قول می‌دهیم حمایت کنیم.

 

وی در پاسخ به این سئوال که چرا اینچه درگاهی تایید نشده، گفت: بحث تاییدصلاحیت‌ها در اختیارات ما نیست و نهادهای نظارتی و امنیتی طبق بخشنامه رئیس جمهور و رئیس مجلس استعلام می‌گیرند. نهادها که جواب را به حراست دادند، ما هم ابلاغ می‌کنیم. تا صبح امروز هم تلاش کردیم که با حضور حداکثری نامزدها انتخابات را داشته باشیم که حالا بعضا نیامد. بر اساس چیزی که اعلام کردند، پیش رفتیم. چیزی که مرکز حراست به ما اعلام کرده اگر بلامانع باشد، در خدمت آن نامزد هستیم. 

 

فرهادیان درباره اینکه ظاهرا معاون وزیر درخواست رای دادن به یک کاندیدای خاص را داشته، تصریح کرد: پولادگر به کسی نگفت فقط به این ۲ کاندیدا رای بدهید. پرداختن به حواشی همه‌جا هست. فکر ما و تلاش ما این بوده که فدراسیون‌ها از بلاتکلیفی در بیایند. با این وضعیت فدراسیون‌ها بهتر شده و بعد از سال انتخابات دیگری هم داریم.

 

وی در پاسخ به سئوال دانا مبنی بر اینکه اگر اینچه درگاهی اعتراض کند، آیا انتخابات باطل نخواهد شد و تکلیف چه خواهد شد، گفت: هر کسی در هر جایی می‌تواند اعتراض کند، نهادهایی هم برای رسیدگی هستند ولی آقای یوسف انتخابات را تایید کرده و تبریک گفت. وقتی نماینده جهانی تایید کرده و گزارش را هم می‌فرستد، اگر دوستانی اعتراض دارند، رسیدگی می‌شود. گفتند که خوب و بد را گزارش می‌دهند اما تبریک گفتند و از حقدادی خواستند که به همه ظرفیت‌ها توجه کند.

بحث پرونده‌ای در دیوان محاسبات و سازمان بازرسی در تاییدصلاحیت‌ها نقش داشته. البته تا کسی محکوم نشود، نمی شود او را مجرم دانست. ما هم نهاد نظارتی نیستیم و کارمان را انجام دادیم.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه