اخبار داغ

آندره مرادیان در گفتگوی اختصاصی با دانا:

عشق به موسیقی مرا زنده نگه داشته/ همیشه از دبیرستان فراری بودم

عشق به موسیقی مرا زنده نگه داشته/ همیشه از دبیرستان فراری بودم
با آندره مرادیان از اساتید و نوازنده های پیانو درباره موسیقی، آموزش و چالش های این حوزه گپ و گفتگو کرده ایم.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آندره مرادیان یکی از پیانیست های خوب، با اخلاق و تحصیل کرده کشورمان است که در سال 1341 در تهران به دنیا آمده است.

پدر وی آرمن مرادیان یکی از نوازندگان بنام سازهای ساکسیفون و آکوردئون و تنظیم کننده آهنگ برای ارکستر شرکت نفت سابق بوده که بعدا به هنرستان ملی موسیقی آمد و اندوخته های خود را در موسیقی به فرزندان ایران آموخت.

مادر او سال های زیادی خواننده گروه کر کلیسا و خواهر او در سمت سلیست کر انجمن ارامنه تهران و خواننده آن می باشد. دایی آندره، ساویک قازاریان از استادان بزرگ و مطرح ساز پیانو در کرمان است که تا به حال کنسرت های متعددی به همراه سایر هنرمندان در این شهر اجرا کرده است.

آندره مرادیان از سن ده سالگی موسیقی و نواختن ساز آکوردئون را نزد پدر آغاز می کند و پس از مدتی نوازندگی ساز پیانو را نزد جودیت شهبازیان شروع می کند و چند سال بعد به صورت حرفه ای این ساز را در محضر استاد اقدس پورتراب فرا می گیرد.

بعدها وی سلفژ را در خدمت استاد مصطفی پورتراب یاد می گیرد و پس از مدتی هارمونی و کنترپوان را نزد استاد هنرمند کامبیز روشن روان کار کرده و آندره مرادیان موفقیت های خود را در کنسرواتور، مدیون این استاد می داند.

مرادیان برای بهره گیری از اساتید دیگر و تجربه اندوزی در سال ۱۳۷۰ به ارمنستان سفر م یکند و وارد کنسرواتوار ایروان می شود و در رشته آهنگسازی روش تدریس ساز پیانو را با متد روسی تحصیل می کند و از محضر اساتیدی چون لوریس چکناواریان، واقارشاک زاکاریان، یرانوسیان، مارینه ماساکیان، الا نوراگالستیان استفاده می کند.

وی در حال حاضر مشغول تدریس کلاسیک ساز پیانو است و آهنگ هایی را نیز ساخته و یکی از آنها به نام «لحظه دیدار» شهرت فراوانی دارد.

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه