اخبار داغ

جاذبه هایی که مسافران را به سمنان می‌کشاند

جاذبه هایی که مسافران را به سمنان می‌کشاند
سمنان یکی از شهرهای بزرگ ایران است و سابقه تاریخی چند هزار ساله دارد که دارای آثار باستانی متعدد و دیدنی مربوط به دوره های مختلف تاریخ است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رزرو هتل های سمنان یک انتخاب متفاوت است. سمنان همیشه به عنوان مقصدی بین راهی برای مسافران مشهد شناخته شده است. اما واقعیت این است که سمنان طبیعت فوق العاده و تاریخ حیرت انگیزی دارد. استان سمنان از جنوب به کویر لوت و از شمال به طبیعت سر سبز می رسد. این استان در جنوب رشته کوه البرز قرار گرفته و در کنار آثار تاریخی به دلیل موقعیت جغرافیایی طبیعت جالبی دارد. در این مطلب کوتاه قصد داریم بهترین جاهای دیدنی سمنان را به طور مختصر بررسی کنیم.

مسجد جامع سمنان

مسجد جامع سمنان قدیمی‌ترین مسجد سمنان است. جالب است بدانید که قدیمی ترین مناره‌ای که قابلیت حرکت دارد، در این مسجد قرار گرفته است. قدمت این مسجد به قرن سوم هجری باز می گردد و در طول دروه های سلجوقی، ایلخانی و تیموری بازسازی و بارها تغییر کرده است. بنای اولیه این مسجد تاریخی روی ویرانه های یک آتشکده بنا شده است. مسجد جامع سمنان موقعیت جغرافیای مناسبی دارد، در نتیجه هرکدام از هتل های سمنان را در هر نقطه‌ای از شهر که رزرو کنید، به راحتی می‌توانید به این بنا دسترسی داشته باشید.

پارک جنگلی سوکان در سمنان

اگر مسافر مشهد هستید و به دنبال جایی خوش آب و هوا، با موقعیت جغرافیایی و امکانات مناسب برای استراحت می‌گردید و قصد رزرو هتل در سمنان را ندارید، به پارک جنگلی سوکان بروید. پارک جنگلی سوکان یک باغ وحش، باغ پرندگان و امکاناتی برای چادر زدن دارد. این پارک هم محلی برای استراحت مسافران و هم یکی از پارک های محبوب مردم محلی سمنان است.

شهر شهمیرزاد

شهمیرزاد شهری سرسبز در قلب کویر محسوب می شود. شهر شهمیرزاد سه هزار ساله قدمت دارد و در متون قدیمی از آن به عنوان آبادترین شهر طبرستان نام برده شده است. شهمیرزاد پر از باغ های گردو و درختانی با قدمت چندصدساله است. علاوه بر این در این شهر شما می‌توانید از محله بلبل دره، آبشار روزیه چاشم و  چشمه‌های هفت چشمه دیدن کنید. شهمیرزاد کمتر از 30 کیلومتر با سمنان فاصله دارد. با توجه به فاصله این دو شهر، رزرو هتل های سمنان  را در هر نقطه ای از شهر که انجام بدهید، با این شهر تاریخی کمتر از 40 دقیقه فاصله دارید.

بازار سمنان

قدمت بازار سنتی سمنان، به دوران قاجار بازمی‌گردد. این بازار سقف خشتی دارد و معماری آن شبیه بیشتر کاروانسراها و بازارهایی است که در گذشته و در مناطق کویری ساخته شده است. بازار سنتی سمنان به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم می شود. بازار بالا یا شمالی از سه حمام قدیمی، ۵ مسجد، ۴ کاروانسرای و ۲۵۴ مغازه تشکیل شده است.

خانه تاریخی طاهری

خانه طاهری یک بنای تاریخی مربوط به دوران قاجاری و اوایل دوران پهلوی است. این خانه ترکیبی از معماری سنتی قاجار و معماری کویری است که ساختمان جالبی دارد. این خانه از خشت، چوب و ساروج ساخته شده و بخش‌های مختلفی دارد. این خانه از بخش های مختلفی مثل آب انبار، بخش اندرونی، بخش بیرونی، آشپزخانه، ایوان، هشتی، اتاق خادم، اتاق زیرزمین، حیاط، اتاق زمستانه، اتاق تابستانه و بادگیر تشکیل شده است.

 

فلای تودی، ارزانترین مرجع رزرو هتل های سمنان

فلای تودی ارزانترین سایت برای رزرو هتل های داخلی و خارجی است. مهم نیست قصد دارید در چه نوع هتلی اقامت کنید! به راحتی می توانید متنوع ترین هتل ها را در فلای تودی رزرو کنید. کافی است جستجوی کوتاهی در این سایت انجام دهید تا متوجه تنوع اقامتگاه‌ها و از آن مهم‌تر قیمت‌ های فلای تودی می‌شوید. چه نوع اقامتگاهی می‌خواهید؟ هتل آپارتمان، هاستل یا هتل پنج ستاره ؟ چه قیمتی مدنظرتان است؟ چندنفر هستید یا در چه نقطه‌ای از شهر می‌خواهید اقامت داشته باشید؟ همه چیز برای رزرو اقامتگاه مناسب شما فیلتر شده است. از همه مهم‌تر اینکه فلای تودی هتل‌ها را بر اساس ارزان ترین قیمت دسته‌بندی می‌کند. کافی است سری به این سایت بزنید تا متوجه شوید که خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل می‌تواند ارزان‌تر و راحت‌تر از چیزی باشد که تصور می‌کنید. فرقی نمی کند به دنبال هتل لوکس کیش هستید یا هتل های اقتصادی را ترجیح می دهید، فلای تودی بهترین انتخاب است. در حال حاضر امکان رزرو 1.5 میلیون هتل در سرتاسر جهان در این سایت وجود دارد. همچنین در این سایت امکان خرید بلیط هواپیما داخلی و خارجی را از میان 900 ایرلاین معتبر برایتان فراهم شده است. بنابراین برای خرید مناسبترین بلیط مطابق با بودجه خود مشکلی نخواهید داشت.

فلای تودی ارزانترین مرجع خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل با پشتیبانی 24 ساعته حتی در روزهای تعطیل پاسخگوی سوالات شما خواهد بود.

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه