اخبار داغ

کیش؛ تجربه‌ای گرم در دل خلیج فارس

کیش؛ تجربه‌ای گرم در دل خلیج فارس
جزیره کیش، یکی از جزایر جنوبی ایران است که در قلب آب‌های گرم خلیج فارس قرار دارد. همچنین، یکی از جزایر استان هرمزگان و از مهمترین نقاط گردشگری جنوب غرب آسیا به شمار می رود. 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جزیره کیش، یکی از جزایر جنوبی ایران است که در قلب آب‌های گرم خلیج فارس قرار دارد. همچنین، یکی از جزایر استان هرمزگان و از مهمترین نقاط گردشگری جنوب غرب آسیا به شمار می رود. 
این جزیره بیضی شکل، سالانه پذیرای بیش از یک میلیون گردشگر داخلی و خارجی است که لذت یک مسافرت لوکس و جذاب را برای شما به ارمغان می آورد.

تجربه‌ای گرم در فصل سرد

تا حالا شده تو هوای سرد و بارونی دلتون یه جای گرم با نور آفتاب بخواد؟ شاید این اتفاق به ندرت بیوفته، اما برای کسایی که فصل سرما اذیتشون میکنه، میتونه یه انتخاب عالی باشه. پس، تا آخر این مقاله همراه ما باشید تا یه دوری به جنوب ایران و شهر ساحلی کیش بزنیم.

 

جزایر رویایی اما واقعی!


زمانی که درباره جنوب ایران حرف میزنیم، اولین تصویری که در ذهنمان نقش میبندد، جزایری است که با رنگ‌های جذاب نقاشی شده‌اند و همچون الماس می‌درخشند.

جزیره‌های جنوب، جزو جاذبه‌های گردشگری بسیار شگفت انگیز هستند، که می‌توانند قلب و روح آدمیزاد را به اوج پرواز برسانند. تعدادی از این جزایر عبارتند از: کیش، قشم، لاوان، هنگام، هرمز، هندورابی، لارک، جزیره خارک و...
در اینجا نگاهی می‌کنیم به توریستی‌ترین جزیره ایران، جزیره کیش که کاپیتان جزیره‌ها نامیده می‌شود.
همان طور که می‌دانید، کیش جزو استان هرمزگان و از توابع شهرستان بندر لنگه است. 

اگر با هواپیما و در روز به سمت کیش پرواز داشته باشید، از بالا که نگاه می‌کنید شکل جزیره شبیه به یک بیضی است که در اطراف آن جزایر دیگری نیز به چشم می‌خورند. همچنین، می‌توانید عکس‌های هوایی موجود در اینترنت را جستجو و رویت کنید.

سفرت رو با جزیره کیش شروع کن

امروزه باتوجه به هزینه‌های‌ بسیار بالا برای رفتن به خارج از کشور، می‌توانید با رزرو آنلاین، جایگزین ایده‌آلی در داخل ایران داشته باشید. کیش یکی از شیک‌ترین و مدرن‌ترین شهر ساحلی ایران است، همچنین به خاطر آب و هوای معتدل، تفریح‌های آبی و بناهای تاریخی از استقبال بی‌نظیری برخوردار است. پیشنهاد می‌کنیم حداقل برای یک بار به این جزیره سفر کنید.


گردش و تفریح در هیجان انگیزترین مکان‌های کیش

آیا تا به حال اسم پاراسل را شنیده‌‎اید؟ این تفریح هیجانی کیش، یکی از پرطرفداران‌ترین تفریح آبی است که افراد زیادی را به خود مجذوب می‌کند. زمانی که چتر به پرواز در می‌آید، حدود ۱۵۰ تا ۳۰۰ متر (معادل یک برج ۵۰ تا ۱۰۰ طبقه) از سطح آب فاصله می‌گیرد و از این ارتفاع می‌توان منظره‌ای خیره‌کننده از جزیره قشم، خط افق خلیج‌فارس و دریای بی‌کران را مشاده کرد.

 

 

پاراسل، چتری بادی است که توسط طناب به قایق تندرو وصل می‌شود و با حرکت قایق به پرواز درمی‌آید. این بازی در ارتفاعات زیاد و کم انجام می‌شود که بسته به سلیقه شما قابلیت انتخاب دارد. مدت زمان استفاده از چثر پاراسل کیش، ۴۵ دقیقه قایق‌سواری و ۶ دقیقه پاراسل‌سواری است. استفاده از این تفریح مهیج، امکان استفاده همزمان برای 2 نفر را دارد.

لازم به ذکر است، پاراسل شاید به نظر تفریح خطرناکی باشد، اما با وجود نجات غریق‌های ماهر و کاربلد می‌توانید با خیال راحت از اوج گرفتن آن لذت ببرید.


اوج لذت در آب‌های خلیج فارس

ناگفته نماند، از دیگر ورزش‌های آبی جزیره کیش که هزینه بالاتری نسبت به دیگر تفریحات دارند، می‌توان به شاتل، غواصی، فلای برد، بنانا، جت اسکی و... اشاره کرد. هریک از موارد نامبرده، ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند که باعث به اوج رساندن هیجان می‌شوند.
حتی برای استفاده از همه این‌ها، نیازی نیست شنا بلد باشید و می‌توانید در آب‌های خلیج‌فارس تا عمق ۴ یا ۶ متر غواصی کنید. 
در حال حاضر ساحل مرجان، ساحل سیمرغ، ساحل دامون و ساحل اسکله تفریحی کلوپ‌های غواصی مشغول به فعالیت هستند. همچنین دیگر بازی‌های آبی که در بالا اشاره کرده‌ایم، هیچ محدودیتی برای تجربه این ورزش‌های تفریحی کیش ندارند. 

 

 

اما; برخی افراد به هر دلیلی دوست ندارند از تفریحات آبی استفاده کنند و می‌خواهند به گردش بروند، اصلا نگران نباشید! زیرا در جزیره کیش گزینه‌های زیادی برای سلایق مختلف در نظر گرفته شده است که می‌توانید به آن‌ها سر بزنید. بازدید از شهر زیرزمینی کاریز، شهر حریره، پارک دلفین و کشتی یونانی از دیگر جاذبه‌های گردشگری به شمار می‌آیند. همچنین، از دره پرتغالی گرفته که درخت کهنسال انجیر معابد است تا پایاب کیش، قلعه جنی، موزه خلیج فارس که معماری‌ای شبیه به یک صدف دارد، افراد را شگفت‌زده می‌کند.


یکی از این آثار مهم، مجموعه هنری و موزه خلیج‌فارس بوده که در ساحل جنوب غربی جزیره قرار گرفته و از امکانات ارزشمند کیش است. این بنا، معماری‌ای شبیه به صدف دارد که تماشای آن شما را شگفت‌زده می‌کند.

البته؛ این شگفتی وقتی قدم به داخل ساختمان می‌گذارید، چند برابر خواهد شد.

 


اقامت در هتل‌های کیش

اکثر افراد برای سفر به هر شهر یا کشوری، قبل از هرچیزی، محل اقامت خود را تعیین می‌کنند. پس به یاد داشته باشید، رزرو هتل در کمترین زمان می‌تواند خیالتان را بابت مستقر شدن شما در محل مورد نظر آسوده کند. 
این‌کار تنها چند دقیقه از وقت شما را خواهد گرفت، فقط کافیست هتل و مدت اقامت خود را مشخص کنید و نگرانی بابت رزرو نداشته باشید.

 


در این مقاله نگاهی به چندین هتل در رده‌‎بندی‌های مختلف کیش خواهیم داشت. همان‌طور که می‌دانید، وب‌سایت‌های رزرو آنلاین یکی از روش‌های ساده و مطمئن است که با در نظر گرفتن بودجه، می‌توانید بهترین انتخاب را داشته باشید. 
اگر برای داشتن سفری رویایی و شگفت انگیز، به دنبال هتل‌های لوکس هستید، هتل میراژ کیش، پانوراما، ترنج، پارمیس، آرامیس پلاس، مارینا، داریوش، شایان و هتل بین المللی کیش جزو بهترینا به شمار می‌آیند که هر کدام قابلیت و امکانات مختص به خود را دارند. 

 


گفتنی است، هزینه اقامت در هر یک از هتل‌های کیش به عواملی مختلفی مانند، نوع اتاق، تعداد نفرات، موقعیت قرار گیری اتاق، دسترسی هتل و... بستگی دارد.
همچنین، هتل‌هایی با ستاره‌‌های کمتری وجود دارند که از کیفیت خوبی برخودار هستند و مورد توجه افراد قرار گرفته‌اند. 
هتل‌هایی همچون، تعطیلات، جام جم، آرامیس، صدف، پارس نیک، سان رایز، لوتوس و خیلی از هتل‌های 2، 3 و 4 ستاره وجود دارند که می‌توانند سفری به یادمانی برای شما رقم بزنند.

 

 

تنها نکته قابل توجهی که باید در نظر داشته باشید، زمان تحویل و تخلیه‌ اتاق‌های هتل است.
سعی کنید زمان فرود و پرواز شما، با زمان تحویل اتاقتان یکی باشد. 
کیش مانند اکثر شهرهای ایران، زمان ورود ساعت ۱۴ و زمان تخلیه‌ی اتاق ساعت ۱۲ ظهر است. می‌توانید پروازتان را طوری برنامه ریزی کنید که با خیال آسوده سفر کنید.

سفر خوشمزه در جزیره

کیش، علاوه‌بر اماکن تفریحی و جاذبه‌های گردشگری متنوع از رستوران‌های معروف و فوق‌العاده‌ایی برخوردار است. ما در اینجا به بخشی از رستوران‌ها اشاره‌ای خواهیم کرد تا در طول سفرتان نگران پیدا کردن غذاهای خوب نباشید. 
یکی از هیجان‌انگیزترین قسمت سفر، مختص شکم گردی است. بی‌شک وجود رستوران‌های خاص و لوکس خاطره‌ای جذاب برای شما رقم می‌زند.
سرزمین غذای کیش، همان‌طور که از اسمش پیداست، برای هر سلیقه، ذائقه و حتی ملیت‌های مختلف غذاهای خاص خود را دارد. سرو غذاهای ایرانی، آمریکایی و ایتالیایی از ویژگی‌های بازر آن محسوب می‌شود. 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه