اخبار داغ

داستان «جشن نوروز» در رادیو ایران روایت می‌شود

داستان «جشن نوروز» در رادیو ایران روایت می‌شود
محمدجعفر محمدزاده از استادان و پژوهشگران زبان و ادبیات فارسی در برنامه «پارسی گویان» رادیو ایران از جایگاه جشن نوروز در فرهنگ ایرانی سخن می‌گوید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از شبکه رادیویی ایران، برنامه «پارسی گویان» پنج شنبه ۱۰ فروردین با حضور محمدجعفر محمدزاده استاد دانشگاه و پژوهشگر زبان فارسی، از جشن نوروز در فرهنگ ایرانی می‌گوید.

محمدزاده درباره این موضوع بیان کرد: هر دوره کامیابی برای مردم ایران به منزله نوروز بوده است، در شاهنامه سیه‌روزی و تیره‌روزی نقطه مقابل نوروز است، نوروز آغاز انجام کارهای خطیر و مهم بوده است، روزهای فتح و پیروزی پهلوانان به نوروز ماننده شده است و روز هدیه ایرانیان به مردم متصرفات سرزمین‌های دور و نزدیک بوده است، ایرانیان برای برگزاری جشن های نوروز هر ساله از خزانه کشور هزینه می‌کرده‌اند.

سیده زهرا صالحی تهیه کننده برنامه «پارسی گویان» درباره بخش‌های دیگر برنامه گفت: هم‌چنین در قسمتی از برنامه محمدرضا موحدی، استاد دانشگاه «بهار» را در شعر شاعران پارسی بررسی می‌کند.

«پارسی‌گویان» به تهیه‌کنندگی سیده زهرا صالحی و با حضور محمدجعفر محمدزاده استاد دانشگاه و پژوهشگر زبان فارسی و اجرای حسن همایی پنجشنبه‌ها ساعت ۱۶ از رادیو ایران پخش می‌شود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه