اخبار داغ

علی سلاجقه در گفتگو با دانا عنوان کرد

برگزاری نشست‌های تخصصی بین المللی گرد و غبار در سال جاری

برگزاری نشست‌های تخصصی بین المللی گرد و غبار در سال جاری
رئیس سازمان محیط زیست ایران به برگزاری نشست‌های تخصصی بین المللی برای رفع مشکل گرد و غبار در سال جاری اشاره کرد و گفت: در سطح ملی تصمیمات خوبی در زمینه کنترل گرد و غبار اتخاذ شده است و تمامی دستگاه‌ها در این باره مکلف به اجرای وظایف خود هستند.

علی سلاجقه رِئیس سازمان محیط زیست ایران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به برنامه محیط زیست برای سال جاری اظهار داشت: یکی از برنامه‌ها بحث جدی ارتقای دیپلماسی محیط  زیست بوده که قرار است تا در این باره 3 الی 4 نشست در تراز بین المللی برگزار شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره نشست‌های تخصصی بین المللی برای رفع مشکل گرد و غبار در سال جاری گفت: کشورموفقیت‌هایی در حوزه دیپلماسی محیط زیست داشته که بر مبنای تجربیات، سازمان ملل متحد ایران را به عنوان میزبان نشست بین‌المللی گردوغبار جهان انتخاب کرده بود.

سلاجقه درادامه تصریح کرد: در سطح ملی تصمیمات خوبی در زمینه کنترل گرد و غبار اتخاذ شده است و تمامی دستگاه‌ها در این باره مکلف به اجرای وظایف خود هستند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور افزود: از دیگر برنامه‌های محیط زیست در سال جاری بحث آلاینده‌های جوی است که در تلاشیم تا اتفاقات خوبی در بحث آلاینده های صنعتی و طبیعی در کشور رخ دهد.

وی در ادامه به اقدامات موثرسال گذشته در حوزه محیط زیست اشاره کرده وگفت: در حوزه دیپلماسی محیط زیست اقدامات خوبی صورت گرفته که می توان حضور در مجامع بین المللی را مطرح کرد که عالی و کارگشا بوده است.

رویکرد بودجه سال جاری محیط زیستی است

وی با بیان اینکه رویکرد دولت در بودجه سال جاری کاملا محیط زیستی است، خاطر نشان کرد: هر چند سهم محیط زیست از ابتدای تاسیس از اعتبارات عمومی بسیار ناچیز دیده شده است، در واقع در بودجه سال آینده توجه ویژهای به  بخش محیط زیست شده است و تحول مطلوبی را شاهد خواهیم بود.

توجه ویژه به توسعه دیپلماسی محیط زیست

به گفته وی؛ در حوزه دیپلماسی نیز سازمان محیط زیست نشست‌های خود را با کشورهای همسایه افزایش داده است.

سلاجقه در ادامه افزود: در سال گذشته شاهد امضای ۵ سند تفاهم همکاری با کشورهای امارات، عراق، سوریه، ترکمنستان و ارمنستان به منظور اجرای عملیات میدانی مقابله با پدیده گردوغبار بودیم که یکی از دستاوردهای موثر در حوزه دیپلماسی محیط زیست بوده است.

راه اندازی نشست ششم کنوانسیون خزر در تهران

سلاجقه با بیان اینکه سال گذشته کنوانسیون خزر در تهران برگزارشد؛ خاطر نشان کرد: کنوانسیون تهران عاملی برای حفظ محیط زیست دریای خزر بوده که هدف اصلی کنوانسیون تهران را در چند دسته می‌توان اشاره کرد. کشورهای ساحلی در رابطه با جلوگیری، کاهش و کنترل آلودگی، جلوگیری و کنترل گونه‌های مهاجم، پیش آمدن شرایط اضطراری محیط زیستی، حفاظت و احیای منابع زنده دریایی، مدیریت مناطق ساحلی، بحث مربوط به نوسانات تراز آب دریای خزر و همچنین مجموعه فعالیت‌های پایشی باید با یکدیگر همکاری داشته باشند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه