اخبار داغ

تحلیلگر صهیونیستی: حماس درس‌های زیادی به نتانیاهو داده است

تحلیلگر صهیونیستی: حماس درس‌های زیادی به نتانیاهو داده است
یک تحلیلگر نظامی صهیونیستی جمعه شب گفت که جنبش حماس طی سال‌های گذشته درس‌های زیادی به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم داده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرگزاری شهاب فلسطین، «آلون بن داوید» تحلیلگر نظامی کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی گفت: اگرچه حماس در سال‌های گذشته درس‌های زیادی به نتانیاهو داده است، اما درس اخیر دردناک‌تر بود و تصمیم نتانیاهو برای مهار وقایع اخیر و عدم رویارویی جدید و بیهوده با غزه در این مرحله تصمیم مهمی است، زیرا او بیشتر از دیگران به خاطر درس‌هایی که از غزه گرفته، از شرایط آگاهی دارد.

وی افزود: غزه سرسخت و سرکش، چالش امنیتی برای (رژیم) اسرائیل بوده و هست و نیز محل آزمون سختی در دوره‌های متوالی برای سیاستمداران مختلفی بوده که وعده‌ها و شعارهایی داده و سوگند خوردند و عهد کردند که اوضاع را تغییر دهدند و آرامش را به جنوب بازگرداند اما این وعده‌های آنها به در بسته خورده است.

تحلیلگر نظامی کانال ۱۳ اضافه کرد: غزه موفق شده است که در مورد ضوابط قدرت به سیاستمداران اسرائیلی (صهیونیستی) درس‌هایی بیاموزد و تأکید کرده که معضل غزه با موشک و بمب قابل حل نیست، همانطور که ارتش (رژیم) اسرائیل متوجه شده است که هرگونه عملیات نظامی منجر به تغییر واقعیت در مقابل غزه و بازگشت آرامش نخواهد شد.

به گزارش ایرنا، شیخ خضر عدنان از رهبران اسیر جنبش جهاد اسلامی فلسطین در کرانه باختری روز سه‌شنبه پس از ۸۶ روز اعتصاب غذا در زندان‌های رژیم صهیونیستی به شهادت رسید و در پی این جنایت، مبارزان فلسطینی حملات راکتی خود را عصر سه‌شنبه به شهرک‌های صهیونیست‌نشین از جمله «سدیروت»، «نیر عام»، «ایرز»، «ایبیم» و «شعار هنیگیف» در سرزمین‌های اشغالی آغاز کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز مناطق مختلف غزه را هدف حملات هوایی و توپخانه‌ای خود قرار داد که بار دیگر با پاسخ موشکی رزمندگان مقاومت روبرو شد.

ناتوانی رژیم صهیونیستی در مقابله با حملات موشکی سه‌شنبه شب و بامداد چهارشنبه مقاومت فلسطین و پاسخ به این حملات اعتراض دو حزب تندروی «صهیونیسم دینی» به رهبری «بزالل اسموتریچ» و حزب «عوتسما یهودیت» به رهبری «ایتامار بن گویر» به عنوان دو هم‌پیمان اصلی نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم را به همراه داشت.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه