اخبار داغ

یادداشت امير ميرصادقى درباره پیروزی هیجان انگیز نوشاد عالميان مقابل حريف دانماركى

راه رفتن روی مین برای تا کردن حریف!

راه رفتن روی مین برای تا کردن حریف!
امیرمیرصادقی سرمربی اسبق تیم ملی تنیس روی میز در یادداشتی به تحلیل پیروزی هیجان انگیز نوشاد عالمیان مقابل حریف دانمارکی در رقابتهای تنیس روی میز قهرمانی جهان پرداخت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در مرحله حساس رقابتهای انفرادی مسابقات جهانی تنیس روی میز آفریقای جنوبی ۲۰۲۳ تنها بازیکن باقى مانده تنیس روی میز ایران در این کارزار سخت یعنی نوشاد عالمیان با تلاش حداکثری خود موفق شد حریف پرقدرت خود جوناتان گروث از کشور دانمارک که رنکینگ ۵۳ جهان را در اختیار داشت را مقهور مهارتها و تکنیکها و تاکتیکهای پیشرفته و بصیرت خود با نتیجه ۴ بر۳ کند تا در عین برتری چشمگیر در میان ۳۲ بازیکن برتر تنیس روی میز جهان قرار بگیرد. نوشاد دراین پیکار سخت برای گذار از حریف چپ دست دانمارکی خود کار بسیار مشکلی را پیش روی خود داشت و مسیرهای مسدودی را در این مسابقه پیمود تا به پیروزی رسید. ضربه های حمله ای سریع و پرسرعت او و همچنین واکنشهای اعجاب انگیز اعجوبه ایرانی که رنکینگ ۵۵ دنیا را به خود اختصاص داده، در برابر ضربه های تاپ اسپین و حمله های کشنده حریف دانمارکی واقعا قابل تحسین بود و مانند زره آنها را با ضدحمله های خود به نحو موثری پاسخ می داد. در شرایطی که نوشاد عالمیان ۳ ست از حریف برده بود و تنها یک ست به او باخته بود و با حساب ۳ بر یک پیشتاز بود، ناگهان نخ تسبیح رقابت از دست قهرمان نامدار و پرآوازه ایرانی در رفت و مهارتهای مهم بازی او کمی فروکش کرد و در ۲ ست پیاپی نتایج بازی از دست او پر زد  و رفت. حساب بازی ۳ - ۳ شد و رقابت به ست هفتم و سرنوشت ساز رسید. چون حریف دانمارکی نوشاد از آن دسته بازیکنان خامی نبود که به راحتی تسلیم شود.

حمله ها و ضدحمله های زهرآگین و نیز سرویسهای زهردار و آزاردهنده و پیچدار دو بازیکن اروپائی و آسیائی ساز و کار و کلیددار این مسابقه تماشایی بود که به این خاطر این رقابت تب اش بالا رفت.

بازیکن خوش تکنیک و قدرتمند دانمارکی نوشاد که تقریبا شیوه بازی اش شبیه شیوه بازی نوشاد بود و نیز با دست چپ بازی می کرد، در اغلب رالی ها به نظرمی رسید که شتاب زده بازی می کرد و کمی دلشوره داشت.‌ چراکه ضربه های تهاجمی نابغه تنیس روی میز ایرانی مانند پاره سنگی به سوی میز جوناتان گروث دانمارکی به سرعت باد، روانه می شد.

در دوزخین لحظه های پایانی این مسابقه پاسخ دادن به ضربه های هولناک دو بازیکن مثل راه رفتن روی مین بود. در ست هفتم وتعیین کننده که نوشاد ابتدا با نتیجه ۸ بر ۵ ازحریف پیشی گرفته بود، ناگهان حریف به او نزدیک شد و نتیجه ۱۰ بر ۹ به سود نوشاد شد که نوشاد با یک حمله برق آسا و استثنائی وهوشمندانه امتیاز بازی راگرفت و به تلاش حریف پایان داد و تابلوی اعلانات نتیجه ۴ بر ۳ را به نفع ستاره تنیس روی میز ایران ثبت نمود.

سرتاسر این مسابقه 7 گیمه به مثابه یک جنگ و گریز بود و دو بازیکن صحنه های خلق الساعه ای را از تکنیکها و تاکتیکهای پیشرفته خود به نمایش گذاشتند. درجریان این مسابقه فشرده و نفسگیر هر دو بازیکن ایرانی و دانمارکی سعی می کردند که میدان عمل رابرای یکدیگر محدود کنند و ابتکار بازی و ابتکار حمله را از دیگری بگیرند.

ولی اغلب ضربه های تهاجمی نوشاد روی میزحریف دانمارکی سنگینی می کرد‌ و یکی از دلائل پیروزی نوشاد عالمیان تکنیکهای خیلی سریع و نیز سرویسهای جادوگرانه او بود که حریف را غافلگیر می کرد. در این مسابقه ماراتن گونه قدرت چشمگیر نوشاد به راستی قابل تحسین بود و قهرمان ایرانی دراین رقابت با بازی مدرن و خلاقی که ارائه داد، گامهای حریف را در پشت میز لرزان کرده بود. نوشاد عالمیان کمر حریف دانمارکی را تا کرد.

امیرمیرصادقی – سرمربی اسبق تیم ملی تنیس روی میز

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه