اخبار داغ

تبعات تقدیر عجیب شورای شهر کرج از قایقران ایرانی؛

هدیه جنجالی سوژه شد؛ پارو زدن برای قوری گل قرمزی!/ کتری برای آسیا، فلاسک برای المپیک

هدیه جنجالی سوژه شد؛ پارو زدن برای قوری گل قرمزی!/ کتری برای آسیا، فلاسک برای المپیک
نایب قهرمان پاراقایقرانی آسیا با انتشار ویدیویی اعلام کرد، شورای شهر به او هدیه عجیبی داده و همین هدیه حسابی جنجالی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سارا عبدالملکی در دورانی که راگبی بازی می‌کرد دچار حادثه شد. او با تلاش‌های فراوان و بعد از چند سال تمرین در رشته پاراقایقرانی اخیرا توانسته در مسابقات آسیایی این رشته به مدال نقره دست پیدا کند.

عبدالملکی در سومین روز از مسابقات قایقرانی آبهای آرام قهرمانی زیر ۲۳ سال در سمرقند ازبکستان و در KL۱ ۲۰۰ متر زنان پس از قایقران کشور هند با زمان ۱:۱۸.۵۱۶ دقیقه دوم و صاحب مدال نقره شد.

بعد از گذشت نزدیک به یک ماه، ملی‌پوش پاراقایقرانی ایران با انتشار ویدیویی کنایه‌آمیز به هدیه‌ای که از سوی شورای شهر به او اهدا شده، اشاره کرده است.

در این ویدیو عبدالملکی از یک کتری و قوری به عنوان هدیه شورای شهر برای کسب مدال نقره آسیایی‌اش رونمایی کرد و به طعنه گفت: ان‌شاءلله برای مدال المپیک، فلاسک می دهید!

شورای شهر محمدشهر البرز، چنین کادوی عجیبی به این قایقران هدیه داده است.

 

گفتند اگر از کتری و قوری خوشت نمی‌آید، آن را عوض کن!

سارا عبدالملکی در مورد هدیه شورای شهر و شهرداری کرج به وی، اظهار کرد: اصلا در مخیله من نمی‌گنجد، وقتی کادو را باز کردم اولا که هیچ توقعی نداشتم. هیچ مراسمی نگرفتند در حالی که باید به استقبالم می‌آمدند، اما نیامدند. شهردار و شورای شهر محمدشهر با یک هفته ۱۰ روز اختلاف منت سر ما گذاشتند و با کادو به خانه ما آمدند، در حالی که اصلا از کسی توقع کادو نداشتم و تا کنون از هیچ جا به جز از سمت خانواده و دوستانم حمایت نشده‌ام.

وی ادامه داد: جعبه کادو را که باز کردم تا ۱۰ روز حالم بد بود. روز بعد هم به من زنگ زدند اگر از کتری و قوری خوشت نمی‌آید برو و آن را عوض کن و یک مدل دیگر را انتخاب کن! به آن‌ها گفتم، شما پیش خودتان چه فکری می‌کنید؟ آیا من به این کتری و قوری احتیاج دارم؟ کارتان خیلی زشت است. گفتم هدیه‌تان را بازنشر و از شما تشکر می‌کنم اگر کار قشنگی کرده‌اید!

این قایقران ایران با اشاره به این‌که گفتند این کار را نکن و ما با شما صحبت می‌کنیم، عنوان کرد: باز هم تا حدود ۱۰ روز از آن‌ها خبری نشد، حداقل انتظار داشتم که بابت توهینی که به من کرده‌اند، عذرخواهی کنند و اگر قصدشان توهین نبوده، بگویند قصدشان توهین نبوده، اما وقتی که حتی تماس نمی‌گیرید من خودم دست به کار شدم.

عبدالملکی افزود: این موضوع تنها در مورد من نبوده و وقتی موضوع هدیه را اطلاع‌رسانی کردم، سایر ورزشکاران هم گفتند به آن‌ها بشقاب یا لیوان داده‌اند. آن‌ها صدای‌شان در نیامده اما من صدایم درآمده. بله، شاید برای من بد شود و اتفاقات بدی برایم رخ دهد و حاشیه برایم ایجاد شود. من خودم را سوزاندم تا ادب شوند و این اتفاق برای بقیه نیفتد.

وی خاطرنشان کرد: وقتی یک نفر قهرمان می شود سختی‌های بسیاری کشیده و الکی کسی قهرمان نشده که اینگونه اسمش را خراب کنند، هدفم این بود که به اشتباه‌شان پی ببرند. خیلی با آن‌ها صحبت کردم، هرچه می‌گفتم متوجه اشتباه‌شان نبودند و به آن‌ها گفتم از شما تشکر می‌کنم. بنده پدرم بساز بفروش است و شاید ماهانه یک میلیارد تومان می‌گویند خلاف کرده‌ای و از وی پول اخذ می‌کنند. شورای شهر و شهرداری خیلی پولدارتر از این حرف‌هاست، مگر تاکنون کسی از من حمایت کرده؟ مگر تا کنون حضور داشته اند؟ خیر، نداشته‌اند اما زمانی که عکس می‌گیرند و می‌گویند حمایت کرده‌ایم باید بدانند از ورزشکار چگونه حمایت می‌کنند!

این قایقران ایران ادامه داد: آیا با قوری و کتری از ورزشکار حمایت می‌کنند؟ ۱۰۰ در صد چنین مسائلی روی ورزشکاران جوان و روحیه آن‌ها تاثیر منفی خواهد گذاشت. روز اول من گفتم این همه تلاش کردم تا با قوری و کتری مسخره‌ام کنند؟ عمرم و زندگی‌ام را گذاشته‌ام و تمام وقتم را اختصاص دادم. به من توهین بزرگی شده و از جیب خودم برای ورزشم خرج کرده‌ام که از سر عشق بوده و انتظار ندارم این‌گونه از من تقدیر و تشکر شود. عکس خود را گرفتند و قوری و کتری دادند که کادو شده بود و اگر همان لحظه می‌دیدم، قطعا با آن‌ها برخورد می‌کردم.

 

به بقیه ورزشکاران همین کتری و قوری را هم نداده ایم!

در این خصوص کریم قدیانلو، عضو شورای شهر محمدشهر کرج، که در این تجلیل در منزل سارا عبدالملکی حاضر بوده، صحبت‌های جالبی درباره این ماجرای جنجالی کرد.

قدیانلو در شروع صحبت‌هایش گفت: ما هیچ وظیفه‌ای برای تجلیل از هیچ ورزشکاری نداریم. همان کتری و قوری را هم از روی بزرگواری برای برخی ورزشکاران تهیه می‌کنیم. هیچ مسئولی از وزارت ورزش و جوانان و متولیان ورزش این کشور هنوز تقدیری از این ورزشکار نکرده‌اند و ما هم وظیفه‌ای نداشتیم.

کریم قدیانلو در ادامه با اشاره به اینکه علت تهیه این کتری و قوری چه بوده، بیان کرد: بنده متولی ورزش نیستم. یک مسئول شهری هستم. به همراه اکبر نظری که مسئول کمیته جوانان محمدشهر است، به منزل خانم عبدالملکی رفتیم. ما برای سایر ورزشکاران همین کتری و قوری را هم تهیه نمی‌کنیم، بلکه با یک جعبه شیرینی به خانه آنان می‌رویم. قصدمان تجلیل از خانم عبدالملکی نبود، بلکه می‌خواستیم دست خالی به خانه ایشان نرفته باشیم.

قدیانلو در پاسخ به این پرسش که آیا بهتر نبود با همان یک جعبه شیرینی به خانه عبدالملکی می‌رفتید، ادامه داد: شما تصور کن می‌خواهی به خانه یکی از اقوامت بروی، زشت نیست دستت خالی باشد؟ این هدیه هم صرفا به همین دلیل بود.

او در ادامه در پاسخ به این سوال که چه کسی تصمیم به تهیه چنین هدیه‌ای گرفت و چرا در نظر نگرفتید که خانم عبدالملکی یک ورزشکار است، افزود: خب، ورزشکار باشد. مگر ورزشکار به کتری و قوری نیاز ندارد؟!

این مسئول شورای شهر در ادامه گفت: ما برای تجلیل از قهرمانان و مدال‌آوران شهر آیین‌نامه مربوط به خودش را داریم که خانم عبدالملکی هم بر همان اساس می‌تواند از مزایای آن بهره ببرد. برای مثال، آقای میثم باقری، خانم اکرم خدابنده و بسیاری دیگر از ورزشکاران از تخفیف‌هایی برخوردارند که همین الان هم برای آنها فعال است و از آن استفاده می‌کنند.

 

من هم به مردم چای  و آب جوش می دهم!

اکبر نظری مسئول کمیته ورزش و جوانان و همچنین مسئول آمادگی جسمانی محمدشهر، که قدیانلو را در تجلیل از عبدالملکی همراهی کرده، در واکنش به انتشار ویدیوی جنجالی در اینستاگرام این ورزشکار اظهار داشت: باید به شما بگویم که خودم تصمیم گرفتم این هدیه را برای ایشان تهیه کنم و اصلا این موضوع ربطی به هیچ شخص دولتی یا ورزشی ندارد! ما معمولا همین هدیه را هم برای ورزشکاران در نظر نداریم و فقط به قصد بازدید به خانه‌شان می‌رویم.

نظری در ادامه صحبت‌هایش گفت: یک روز برای تجلیل از یک ورزشکار تماس می‌گیرم تا امام جمعه بیاید، یک روز از اعضای شورای شهر درخواست می‌کنم همراهم باشند و یک روز از اعضای مجلس. اما این تجلیل را خودم انجام می‌دهم. با هزینه شخصی این هدایا را تهیه می‌کنم و به همراه یک مسئول به خانه ورزشکار می‌روم. اصلا حکمی به ما ابلاغ نشده است که از این ورزشکاران تجلیل کنیم یا نکنیم. این کارها را بنده خودجوش و با اختیار خودم انجام می‌دهم. گاهی بنر نصب می‌کنم در خیابان برای ورزشکار افتخارآفرین شهر، گاهی هم این‌طور به خانه او می‌رویم.

نظری صحبت‌های خود را این‌طور به پایان برد: ‌در محمدشهر یک پارک آزادگان داریم که آنجا به بنده ۱۰، ۱۲ عدد دوچرخه داده‌اند. این دوچرخه‌ها را در اختیار مردم قرار می‌دهم. به آنها چای و آب جوش می‌دهم و می‌خواهم به مردم خدمت کنم. مگر اینها را کسی از من خواسته است؟ نه؛ تمام این‌ کار‌ها را برای دل خودم انجام می‌دهم.

 

کتری را بدهند تا در فدراسیون استفاده کنیم!

علیرضا سهرابیان رئیس فدراسیون قایقرانی درباره اهدای کتری به سارا عبدالملکی، دارنده مدال نقره مسابقات پاراقایقرانی قهرمانی آسیا، اظهار داشت: ما باید این فرهنگ‌سازی را داشته باشیم و به وسع آن نهاد هم نگاه کنیم و نمی‌توانم اظهار نظر کنم و امیدوارم دید پدرانه داشته باشند و هم‌اکنون بهترین موقعیت برای کمک کردن به افرادی است که باعث افتخار می‌شوند تا قبل از بازی‌های آسیایی انرژی بگیرند. درباره نوع هدیه حرف نمی‌زنم. آن کتری را به من بدهید تا در فدراسیون استفاده کنم!

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه