اخبار داغ

وقتی ترافیک، کمبود پارکینگ و عرض کم معابر گلوی هسته مرکزی کرج را می‌فشارد

وقتی ترافیک، کمبود پارکینگ و عرض کم معابر گلوی هسته مرکزی کرج را می‌فشارد
این روزها خیابان طالقانی به یکی از پر ترددترین، شلوغ‌ترین و پر ترافیک‌ترین معابر شهر کرج تبدیل شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از تیتر یک، این روزها خیابان طالقانی به یکی از پر ترددترین، شلوغ‌ترین و پر ترافیک‌ ترین معابر شهر کرج تبدیل شده است.

معضلی که به واسطه نبود پارکینگ و وجود ساختمان پزشکان متعدد، گره کوری برای رفت و آمد مردم ایجاد کرده و نیازمند توجه اساسی است.

یکی از شهروندان کرج در گفتگو با خبرنگار ما می‌گوید: ۱۸ سال راننده تاکسی هستم و مسیر خطی ما هم میدان سپاه – چهارراه طالقانی است.

رضایی افزود: پیکِ ترافیک از ساعت ۱۶ عصر شروع می‌شود و متأسفانه هیچ‌گونه رسیدگی در سال‌های اخیر نسبت به این معبر پر تردد نشده است.

وی اظهار داشت: از زیرگذر طالقانی به سمت میدان شهدا، ۲ طرف خیابان پارک‌ممنوع، حمل با جرثقیل است اما خودروها به راحتی پارک می‌کنند.

به گفته این راننده تاکسی، آن‌ها ساعت‌ها پشت ترافیک می‌مانند، قطعات یدکی گران شده و برای امرار معاش ناچارند به شغل خود ادامه دهند.

طرح ترافیک در شهرهای ایران از ۶ صبح شروع شده و تا ساعت ۲۱ شب ادامه دارد، اما در کلانشهر کرج طرح ترافیک از ساعت ۱۶ عصر آغاز می‌شود.

اغلب مردم خواستار رسیدگی به وضعیت ترافیک این منطقه هستند چرا که شهر قفل شده و نمی‌توانند در رأس ساعت و به‌موقع به امور روزانه خود برسند.

رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور البرز در گفتگو با خبرنگار ما می‌گوید: مرکز شهر کرج با تقاضای سفر زیادی مواجه است.

سروان مسعود خانجانی به ابعاد تجاری – درمانی مرکز شهر کرج، اصناف و ساختمان‌های متعدد اشاره کرد و افزود: عرض معبر طالقانی کم است.

وی با اشاره به کمبود پارکینگ، اظهار داشت: عدم توسعه معابر درون شهری متناسب با رشد جمعیت و تردد خودروها موجب افزایش ترافیک شد.

به گفته خانجانی فقدان بزرگراه‌های درون شهری و مترو هم از دیگر عوامل ترافیک است و عرض کم معبر هم تخلفات حاشیه‌ای را به دنبال دارد.

این مسئول گفت: همه‌روزه محدوده طالقانی شمالی و جنوبی یا زیرگذر طالقانی به سمت میدان شهدا پاس‌های پیاده و گشت‌های خودرویی مستقر هستند.

وی ادامه داد: با تخلفات برخورد می‌شود، اما با توجه به اینکه محدوده طالقانی پر از ساختمان پزشکان است، مراجعه مردم به این منطقه زیاد خواهد بود.

بر اساس اعلام خانجانی، با پر شدن پارکینگ‌های موجود، همکاران پلیس تا حد امکان اجازه توقف نمی‌دهند و برای روان‌سازی ترافیک به صورت مستمر اعمال قانون می‌شود.

مسئول ترافیک پلیس راهور البرز تأکید کرد: برخورد با تخلفات از ساعت ۱۶ عصر آغاز شده و تا ساعت ۲۲ شب ادامه دارد، البته متأسفانه فرهنگ ترافیکی شهروندان هم مزید بر مشکلات شده است.

خانجانی گفت: در بلوار علامه جعفری میدان تره‌بار در هر دو سمت یا رمپ میدان سپاه به سمت جمهوری و بلوار دانش‌آموز کرج، پلیس راهور مستقر است.

به گفته وی متأسفانه در صورت نبود پلیس توقف‌های دوبله و مورب ترافیک را تشدید می‌کند، طرح ترافیک هم مصوبه شورای شهر کرج است.

این مسئول افزود: طرح مذکور در ایام پایانی سال اجرا می‌شود و با توجه به دسترسی شهروندان به محل کار تصمیم بر این شد که در طول سال اجرا نشود.

صبح، عصر و شب کرج برخلاف بسیاری از شهرهای کشور، به لحاظ ترافیکی آرام نیست و مردم نمی‌توانند از شَرّ این ترافیک رنج‌آور خلاص شوند.

سطح خیابان‌های کم‌عرض، دست‌فروشانی که سد معبر می‌کنند، پهلو گرفتن خودروها در کنار خیابان و رانندگی غیر اصولی، کرج را کلافه کرده است.

باید توجه داشت که با افزایش بی‌رویه مهاجرت و به تبع آن افزایش خودروها تمام شهرها به ویژه کلانشهرهای کشور با معضل بزرگ ترافیک رو به رو هستند.

طراحی و اصلاح هندسی صحیح در معابر شهری از راهکارهایی است که می‌توان برای رفع معضل ترافیک به آن تکیه کرد، البته نیازمند تعامل کامل دستگاه‌ها خواهد بود.

مبحث ترافیک در کلانشهر کرج، موضوع پیچیده‌ای است که شاخه‌های بسیاری دارد و در این گزارش تنها به گوشه‌ای از آن‌ها اشاره شد.

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه