اخبار داغ

مردم فریدونکنار از روند پیشرفت مجتمع نیایش گلایه‌مند هستند؛

تاخیر در اجرای مصوبه پروژه ۱۳ ساله

تاخیر در اجرای مصوبه پروژه ۱۳ ساله
آنچه که در روند اجرای پروژه مجتمع نیایش فریدونکنار مشهود است ضعف سیستم نظارتی دولتی بر پیمانکاران است که نمی‌توانند اهرم فشار قوی داشته باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی بلاغ، پروژه مجتمع فرهنگی هنری نیایش فریدونکنار که از سال ۱۳۹۰ کلنگ آن بر زمین زده شد، هنوز پس از گذشت ۱۳ سال به مرحله بهره‌برداری نرسیده است.

درحالی که عملیات اجرایی این پروژه قبل از دولت سیزدهم بسیار به‌کندی پیش می‌رفت اما پس از بر سر کار آمدن شهید رئیسی و البته پیگیری‌های نماینده مجلس سرعت قابل توجهی پیدا کرد.

در سال ۱۴۰۱ که حسینی‌پور استاندار وقت مازندران به فریدونکنار سفر کرده بود دستور داد تا با پیگیری  اداره کل راه و شهرسازی استان و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، فاز نخست و بخش‌های اداری این پروژه تا پایان همان سال به بهره‌برداری برسد و فاز دوم که شامل سالن اجتماعات است به یک سال دیگر موکول شود.

اما همچنان پس از گذشت دو سال از این مصوبه شاهد هیچ اتفاق خاصی در این پروژه نیستیم و درحالی که قرار بود کل پروژه تا پایان سال ۱۴۰۲ به اتمام برسد اما هنوز بخش اداری این پروژه نیز نیمه‌کاره است.


 

این مهم سبب شده است تا نماینده مجلس به همراه فرماندار و جمعی از مسئولان فریدونکنار با حضور در محل پروژه از آن بازدید داشتند.

انتقاد نماینده مجلس از پیمانکار بدقول
علی‌اصغر باقرزاده  در حاشیه بازدید از این پروژه و در جمع خبرنگاران اظهارکرد: متاسفانه پروژه مجتمع فرهنگی و هنری نیایش یکی از پروژه‌هایی است که سال‌ها به طول انجامیده و اهالی فرهنگ و هنر چشم انتظار اتمام آن هستند.

وی خاطرنشان کرد: طی بازدیدی که از پروژه داشتیم متاسفانه روند اجرای آن توسط پیمانکار کند پیش می‌رود و به قول‌هایی که داده عمل نکردند که با تذکراتی که دادیم مجددا متعهد شدند که در اسرع وقت به تعهداتشان عمل کنند.

اعتبار لازم را تامین می‌کنیم
نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس تصریح کرد: تمام تلاشمان را به‌کار می‌گیریم که اعتبار لازم را برای اتمام این پروژه تامین کنیم.

باقرزاده ادامه داد: پیمانکار قول داده تعهداتی که در مسئولیت او است طی یک ماه آینده انجام دهد و ما هم باز ماه آینده از این پروژه بازدید می‌کنیم تا ببینیم در چه وضعیتی است.

وی گفت: باتوجه به اینکه پروژه متعلق به اداره کل راه و شهرسازی مازندران است و این اداره کل باید نقش نظارتی بر اجرای پروژه داشته باشد پیگیری لازم را از مسئولان استانی انجام دهم.

به گزارش بلاغ، آنچه که در روند اجرای پروژه مجتمع نیایش مشهود است ضعف سیستم نظارتی دولتی بر پیمانکاران است که نمی‌توانند اهرم فشار قوی داشته باشند و به‌علت پیمان‌های ضعیفی که منعقد می‌شود، پیمانکار به راحتی از مسئولیت خود شانه‌خالی می‌کند و هیچ قانونی نمی‌تواند آن‌ها را به چالش بکشد.

اما با این حال اداره کل راه و شهرسازی مازندران به‌عنوان مجری و ناظر پروژه و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به‌عنوان بهره‌بردار باید با عزمی قوی‌تر و نظارت بیشتر نسبت به تکمیل مجتمع فرهنگی و هنری نیایش که از مطالبه‌های جدی اهالی فرهنگ و هنر و رسانه فریدونکنار است اقدام کنند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه