اخبار داغ

گزارش محرمانه:

نتایج گزارش ۱۱۴۰ صفحه ای مطالعه اثرات ذرت تراریخته در موش آزمایشگاهی

نتایج گزارش ۱۱۴۰ صفحه ای مطالعه اثرات ذرت تراریخته در موش آزمایشگاهی
بررسی دقیق نتایج گزارش ۱۱۴۰ صفحه ای مطالعه  اثرات ذرت تراریخته (دستکاری ژنتیکی شده یا GMO) در موش آزمایشگاهی نشان دهنده عوارض در سلول های خونی سیستم ایمنی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، به نقل از زنجانم، در یک سال گذشته بحث محصولات دستکاری شده ژنتیکی به بحث داغ تمام رسانه های کشور تبدیل شده است  مقالات متعدد مصاحبه ها ، جلسات، مناظره ها و نشست های بسیاری در زمینه واکاوی ایمنی محصولات تراریخته یا به عبارتی دستکاری ژنتیکی شده ، دست ورزی ژنتیکی شده، اصلاح شده ژنتیکی بروش مهندسی ژنتیک تشکیل شده است با همه این بحث ها و اختلاف نظر ها و ارائه اسناد و مدارک مدافعین سرسخت تراریخته در اینکه محصولات دستکاری شده ژنتیکی کشاورزی دیگر نیاز به بحث ندارد و جزو سبد غذایی مردم است و هیچگونه خطری برای سلامت انسان، دام، جانوران، محیط زیست و منابع طبیعی ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

از طرف دیگر مخالفین سر سخت تراریخته انها را کاملا غیر طبیعی و مضر برای سلامتی و طبیعت می دانند و معتقدند کلا باید ممنوع شود.

,

گروه دیگر یعنی منتقدین معتقدند علوم و فناوری بیوتکنولوژی و مهندسی ژنتیک مانند همه علوم ابزاری هستند که اگر درست استفاده شوند می توانند محصولات ارزشمند و مفیذی تولید نموده و مشکلات بشر را حل کنند ولیکن با توجه به ابهاماتی که در زمینه ایمنی این محصولات برای سلامت انسان و محیط زیست وجود دارد شک و دو دلی در اکثر مردم و حتی مسولین، پزشکان، اساتید غیر متخصص در حوزه زیست فناوری و مهندسی ژنتیک وجود دارد.

,

به همین دلیل لازم دیدیم در این گزارش بدون ورود به مسایل سیاسی با بررسی دقیق یک گزارش رسمی علمی از ارزیابی ازمایشگاهی یک نوع ذرت تراریخته  در مقایسه با ذرت غیر تراریخته توسط کمپانی مونسانتو تولید و در ازمایشگاه به مدت 90 روز بروی موش های ازمایشگاهی ازمایش شده است بپردازیم.

,

این گزارش محرمانه پس از سالها اینک در اختیار دانشمندان و مردم قرار گرفته است.

,

ذرت تراریخته مانند ذرت طبیعی است و هیچ نوع عارضه ای ندارد؟؟

,

گزارش بسیار مفصل است و مطالعه دقیق و نکته به نکته آن برای غیر متخصصین امکان پذیر نیست نکته جالب این است که این کمپانی با وقوف به تخصصی بودن نتایج این گزارش که فقط متخصصین آسیب شناسی پزشکی، ایمنی شناسی، بافت شناسی و متخصصین آزمایشگاهی پزشکی قادر به تجریه و تحلیل داده ها و درک وجود اختلال و عوارض در نتایج ازمایشات موش های تغذیه شده با ذرت تراریخته با موش های تغذیه شده با ذرت طبیعی هستند و افراد غیر متخصص مانند خود متخصصین کشاورزی و اصلاح بذر و حتی دانشمندان غیر متخصص حوزه های علوم آسیب شناسی و آزمایشگاهی پزشکی نمی توانند نتایج را درک کنند با زیرکی کامل در خلاصه این گزارش می نویسد: نتایج این ارزیابی نشان داد ذرت تراریخته مانند ذرت طبیعی است و هیچ نوع عارضه ای ندارد؟؟

,

غافل از آنکه دانشمندان متخصص آسیب شناسی با بررسی دقیق نتایج متوجه شده اند ذرت تراریخته سبب تغییراتی در سلول های خونی مسول در سیستم ایمنی شده و قطعا مصرف طولانی آن می تواند آسیب های جدی به سیستم ایمنی انسان و یا دام وارد کند.

,

گزارش 1140 صفحه ای آزمایش ذرت تراریخته MON 863 ساخت شرکت مونسانتو است که واجد ژن سمBT  یا باسیلوس تورانژنسیس که نوعی باکتری تولید کننده یک نوع سم ضد حشرات است که تاریخچه طولانی دارد این ژن به ساختار ژنمتیکی ذرت مزبور با روش مهندسی ژنتیک وارد شده تا ذرت حاصل مقاوم به آفات نباتی باشد.

, MON 863 , BT ,

حال متخصصین ان شرکت این ذرت را بروی حیوانات آزمایشگاهی ازمایش نموده اند تا ببینند در مقایسه با ذرت معمولی اثراتی دارد یا نه و بررسی دقیق نتایج نشان دهنده اثرات سمی و افزایش شدید سلول های خونی مرتبط با سیستم ایمنی و عوارض بافتی ذرت تراریخته در مقایسه با ذرت طبیعی است.

,

گزارش کامل را می توانید به پیوست مشاهده و یا در سایت زیر دانلود نمایید و توسط متخصصین خون شناسی، آسیب شناسی و ایمنی شناسی بررسی شود.

, .,

آیا باز مدافعین سرسخت تراریخته که هیچ سند و مدرکی را در تردید داشتن بر ایمنی محصولات تراریخته برای سلامت انسان دام محیط زیست و منابع طبیعی قبول ندارند و همه را ساختگی و مخالفت با فناوری و تولید و ... ذکر می کنند.

,

 این شواهد  مسلم را نیز مانند روش تحریف واقعیات کمپانی مونسانتو که در خلاصه ابتدایی همین گزارش بر خلاف داده های مستند و مفصل آن که عوارض را نشان می دهد انکار می کنند.

,

واقعا شگفت انگیز است این نوع انکار غیر منطقی در حالی که بررسی دقیق و جز به جز نتایج گزارش نشان می دهد اختلالات کاملا مشهود است.

, .,

https://www.greenpeace.de/sites/www.greenpeace.de/files/Monsanto_Rattenfuetterungsstudie_0.pdf

, https://www.greenpeace.de/sites/www.greenpeace.de/files/Monsanto_Rattenfuetterungsstudie_0.pdf,

با توجه به طولانی بودن گزارش و نتایچ آن و اینکه افراد عادی و فاقد تخصص آسیب شناسی، ایمنی شناسی، خون شناسی قادر به درک نتایج و تشخیص آسیب در مقایسه با ذرت طبیعی نیستند در خلاصه گزارش مونسانتو سعی کرده است طوری بنویسد که هیچ نوع اختلال و آسیبی مشاهده نمی شود و این روش این شرکت جهت فریب مردم مسولین و غیر متخصصین در حوزه آسیب شناسی پزشکی و سلولی است.

, .,

بدیهی است متخصصین کشاورزی و اصلاح بذر تخصصی در درک این عوارض نشانه ها ندارند و بنابر این مرتب ادعا می کنند ذرت تراریخته مانند ذرت طبیعی فاقد هر گونه آسیب است.

, .,

نکته دیگر اینکه این آزمایش فقط با 90 روز تغذیه موش ها با ذرت تراریخته صورت گرفته در حالی که آزمایشات توسط سایر دانشمندان با تغذیه طولانی تر نشان داده آسیب ها بسیار جدی تر و شدید تر هستند و کمپانی مونسانتو با فشار و تهدید ان دانشمندان و گزارشات آنها را نیز زیر سوال می برد تا تجارت میلیاردی صادرات ذرت تراریخته اش در جهان آسیبی نبیند و مردم و خریداران از حقیقت ماجرا اطلاعی نداشته باشند.

,

به پاراگراف زیر و منابع آن توجه نماید که به این عوارض اشاره می کند.

, .,

امیدواریم متخصصین، کارشناسان، مسولین و مراکز نظارتی با مطالعه دقیق و کارشناسی علمی این گزارشات رویکرد منطقی در واردات و تولید داخلی این محصولات دقت لازم را داشته باشند.

, .,

برای حل این مجادلات پیشنهاد تفاهم نامه تعلیق 5 ساله واردات و تولید محصولات دستکاری شده ژنتیکی و در عین حال حمایت شدید از تحقیق و توسعه  علم و فناوری تراریخته و ارزیابی خطر انها تا لبه های مرز دانش و بررسی و ارزیابی و تدوین مقررات تا تصمیم نهایی عاقلانه به نفع سلامت و امنیت غذایی کشور محیط زیست و منابع و ذخیر کشور ارائه شده که امیدواریم همه طرف ها با پذیرش این تفاهم نامه در سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل، متحد و هماهنگ به توسعه اقتصاد کشور بپردازیم و منازعات و اختلاف نظر های بی حاصل را به اتحاد و همدلی تبدیل نماییم.

,

 

,

A Monsanto rat study on Bt corn showed a significant increase in blood cells related to the immune system. (17) A November 2008 study by the Italian government showed immune responses in mice that ate Bt corn. (18) Rats fed Bt corn had liver lesions and indications of poisoning. (19) The intestines of mice fed Bt potatoes had damaged cells with abnormal growth patterns. (20) -

,

See more at: http://www.againstthegrainnutrition.com/newsandnotes/2009/04/14/genetically-engineered-corn-may-cause-allergies-infertility-and-disease/#sthash.zrpXwcxx.dpuf

, http://www.againstthegrainnutrition.com/newsandnotes/2009/04/14/genetically-engineered-corn-may-cause-allergies-infertility-and-disease/#sthash.zrpXwcxx.dpuf,

 

,

17. John M. Burns, “13-Week Dietary Subchronic Comparison Study with MON 863 Corn in Rats Preceded by a 1-Week Baseline Food Consumption Determination with PMI Certified Rodent Diet #5002,” December 17, 2002, link. See also Stéphane Foucart, “Controversy Surrounds a GMO,” Le Monde, 14 December 2004; and Jeffrey M. Smith, “Genetically Modified Corn Study Reveals Health Damage and Cover-up,” Spilling the Beans, June 2005, link.

, link, Le Monde, link,

18. Alberto Finamore, et al., “Intestinal and Peripheral Immune Response to MON810 Maize

,

19. John M. Burns, “13-Week Dietary Subchronic Comparison Study with MON 863 Corn in Rats Preceded by a 1-Week Baseline Food Consumption Determination with PMI Certified Rodent Diet #5002,” December 17, 2002, link.

, link,

 

,

20. Nagui H. Fares, Adel K. El-Sayed, “Fine Structural Changes in the Ileum of Mice Fed on Endotoxin Treated Potatoes and Transgenic Potatoes,” Natural Toxins 6, no. 6 (1998): 219–233.

, Natural Toxins,

- See more at: http://www.againstthegrainnutrition.com/newsandnotes/2009/04/14/genetically-engineered-corn-may-cause-allergies-infertility-and-disease/#sthash.zrpXwcxx.dpuf

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه