اخبار داغ

با حضور سورنا ستاری؛

از اولین موتور دریایی 3600 اسب بخار بومی رونمایی شد/ افتتاح کارخانهی نوآوری و فناوری صنایع دریایی در بوشهر

از اولین موتور دریایی 3600 اسب بخار بومی رونمایی شد/ افتتاح کارخانهی نوآوری و فناوری صنایع دریایی در بوشهر
با حضور معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و ‌امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از نخستین موتور دریایی بومی ساخت ایران ‌با قدرت 3600 اسب بخار که مکران ‌نامگذاری شده در پایگاه هفتم آذر نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران رونمایی شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش سپاس ؛ بوشهر یکی از قطب های تولید کشتی در ایران می باشد که سالاانه کشتی های مختلفی در آن ساخته می شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس ,

با توجه به شرابط ژئوپلوتیک بوشهر و هم‌جواری با مرزهای آبی دارای پایگاه نظامی دریایی است که در کنار این پایگاه ها نیاز به توسعه ی صنایع دریایی ضروری می .

,

افتتاح کارخانه نوآوری صنایع دریایی بوشهر

,

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهور در حاشیه افتتاح کارخانه نوآوری صنایع دریایی ارتش اظهار کرد: یکی از مهم ترین مزیت های صنایع دفاعی حضور جوانان دانشمند در این عرصه است و پیشرفت هایی که می بینیم نتایج حضور آنها در این عرصه ها است.

,

ستاری افزود: خوشبختانه فرهنگ جدیدی در حوزه دفاهی در حال شکل گیری است و آن هم در استفاده از توانمندی دانشمندان، جوانان و استادان، و شرکت‌های دانش بنیان است که در بیرون از این حوزه حضور دارند.

,

, ,

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور افزود: مرکز نوآوری که امروز افتتاح شد، حاصل توان شرکت‌ها و دانشمندان داخلی بود که توانستند در مدت کوتاهی یک موتور دیزل با قابلیت خوب را برای نیروی دریایی بسازند و حاصل کار آنها ناوچه‌هایی است که ساخته شده خصوصا برای جاهایی همچون رانش دریایی که محدودیت داشتیم این کار صورت گرفته است.

,

وی بیان کرد: اتفاق بزرگی است و با ادامه این موضوع هر روز شاهد نوآوری جدید در حوزه دریا خواهیم بود که از طرف شرکت‌ها ایجاد خواهد شد.

,

رونمایی از اولین موتور بومی ۳۶۰۰ اسب بخاری در بوشهر

,

امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پیش از ظهر امروز در حاشیه رونمایی از نخستین موتور دریایی بومی ایران‌ ‌در پایگاه هفتم آذر نیروی دریایی جمهوری اسلامی اظهار کرد: صد در صد میدان را در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار دادیم و به جز این موفقیت هم انتظار دیگری نیست چون این توان به صورت بالفعل وجود داشت که ما آن را بالقوه تبدیل کردیم.

,

ایرانی افزود: این توانمندی را در عمق دو هزار کیلومتری اقیانوس داریم استفاده می‌کنیم که این بسیار توانمندی ارزشمندی است و آنهایی که تفکر راهبردی در حوزه دریا دارند متوجه هستند که امروز چه اتفاقی اتفاده است.

,

, ,

این موتور دریایی که توسط فعالان فناور کشور بومی‌سازی شده و به بهره‌برداری رسیده است، نیاز صنعت دریایی را به موتورهای دریایی برای استفاده از شناورهای رزمی تامین می‌کند. این موتور قادر است سرعت شنا‌ورهای ‌نظامی را تا ۳۰ گره دریایی افزایش دهد. قبلا سرعت این شناورها ۱۵ گره دریایی بود.

,

بزرگترین کارخانه نوآوری صنایع دریایی ارتش کشور، اولین شهر نوآوری صنایع دریایی و ‌بزرگترین برج فناوری صنایع دریایی ‌در بوشهر با حضور امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش معاون علمی و سورنا ستاری فناوری رئیس جمهور افتتاح شد.

,

انتهای پیام//

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه