اخبار داغ

علت داغ شدن بیش از حد تلویزیون چیست؟

علت داغ شدن بیش از حد تلویزیون چیست؟
گرمای بیش از حد می تواند همیشه به تلویزیون ال ‌سی ‌دی آسیب برساند .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ داغ شدن بیش از حد تلویزیون یکی از مشکلات رایجی است که کاربران این دستگاه ها با آن روبرو هستند . برد اصلی تلویزیون همان چیزی است که دستگاه را خنک نگه داشته و به برقراری ارتباط  سایر قطعات سیستم کمک می کند . خرابی مادربرد معمولاً به دلیل خرابی خازن ها رخ می دهد . افزایش جریان برق در طوفان های رعد و برقی یا نوسانات برق در خانه می تواند باعث خرابی خازن ها در این دستگاه ها شود.علت داغ شدن بیش از حد تلویزیون معمولاً در تمامی برند ها مانند تلویزیون های سونی ، تلویزیون های پاناسونیک ، تلویزیون های سامسونگ و تلویزیون های ال جی یکسان بوده و ممکن است به دلیل تحت تاثیر قرار گرفتن اجزای مختلف این دستگاه ها ایجاد شود . بدین منظور باید دستگاه شما توسط سرویسکاران ماهر و متخصص بررسی و سرویس شوند تا علت داغ شدن تلویزیون مشخص شود.تعمیرکاران تلویزیون هنگامی که تلویزیون بسیار داغ می شوند با برداشتن قاب پشتی دستگاه را بررسی می کنند تا مشخص شود آیا دلیل این گرمایش بیش از حد مادربرد دستگاه است یا خیر . علاوه بر بررسی دمای دستگاه ، باید به تهویه آن نیز توجه شود . تهویه اطراف تلویزیون می‌تواند توسط پرزهای مبلمان یا فرش مسدود شود . برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد دستگاه باید دریچه های تهویه باز و بدون مانع باشند . بدین منظور برای از بین بردن گرد و غبار یا این پرز ها می توان از جاروبرقی با قدرت کم استفاده نمود ، زیرا در غیر این صورت فن خنک کننده به درستی کار نمی کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

علت داغ شدن بیش از حد تلویزیون های ال سی دی چیست؟

,

گرمای بیش از حد می تواند همیشه به تلویزیون ال ‌سی ‌دی آسیب برساند . بارزترین علامت گرمای بیش از حد در این دستگاه ها خاموش شدن ناگهانی تلویزیون است که باعث می شود دستگاه نتواند به درستی کار کند . موارد رفع گرمای بیش از حد در تلویزیون های ال سی دی آسان بوده و با انجام کارهای ساده می ‌توان این مشکل را برطرف نمود.به عنوان مثال ، تلویزیون های ال سی دی دارای شیارهای تهویه کوچکی هستند که جریان هوا را در داخل پنل حفظ نموده و همه چیز را خنک نگه می دارد . این دریچه ها باید به طور مرتب گردگیری شوند تا دریچه تهویه هوا بدون مانع بوده و حرکت هوا به داخل تلویزیون به آسانی انجام شود.پس از اطمینان از باز بودن این دریچه ها ، باید به فضایی که تلویزیون در آن قرار دارد نیز توجه شود تا جریان هوا به پنل تلویزیون تامین شود . فضاهای محصور از آن جایی که گرما را به دام می اندازند باعث می شوند تلویزیون حتی با وجود دریچه های تمیز ، گرما را به درستی دفع نکند و در نتیجه باعث داغ شدن بیش از حد تلویزیون ال سی دی می شود. در صورت امکان تلویزیون خود را در فضایی که هوا به راحتی در داخل آن نفوذ می یابد قرار داده یا آن را روی دیوار نصب کنید و در صورت لزوم یک فن کوچک در داخل محفظه دستگاه اضافه کنید.در صورتی که دریچه های دستگاه تمیز بوده و جریان هوا در اطراف تلویزیون نیز خوب است اما هنوز دستگاه بیش از حد گرم می شود ممکن است به خاطر قرار گرفتن تلویزیون نزدیک منابع گرمایشی مانند شوفاژ ، بخاری ، شومینه ، اجاق گاز و غیره باشد. همچنین در صورتی که زمان زیادی نور مستقیم خورشید به تلویزیون بتابد نیز این مشکل ایجاد می شود ، بنابراین باید جای تلویزیون را عوض کنید.

,

 

,

علت داغ شدن بیش از حد تلویزیون های پلاسما چیست؟

,

در تلویزیون های پلاسما پس از مدتی کار کرد در صورت لمس دستگاه گرما احساس می شود و گرمای زیاد باعث سوختن یا آسیب دیدن برخی از پیکسل های پلاسما می گردد. پیکسل های آسیب دیده از گرما نسبت به سایر پیکسل های معمولی نور کمتری تولید می کنند و این وضعیت زمانی رخ می‌دهد که صفحه نمایش برای مدت طولانی تری روشن مانده باشد که معمولاً باعث گرم شدن بیش از حد تلویزیون پلاسما می‌شود.

,

علت داغ شدن بیش از حد دوشاخه تلویزیون چیست؟

,

داغ شدن بیش از حد کابل تلویزیون که باعث داغ شدن دوشاخه نیز می‌شود، بسیار خطرناک است . زیرا ذوب عایق و احتراق سیم کشی را در پی داشته و در نتیجه آتش سوزی را به همراه دارد . اگر متوجه شدید که دوشاخه و کابل بیش از حد داغ شده است باید ابتدا دوشاخه را از پریز برق جدا نموده و حتما از یک تعمیرکار ماهر و متخصص کمک بگیرید تا از بروز حوادث جلوگیری کنید .چندین دلیل برای گرم شدن بیش از حد تلویزیون وجود دارد که شامل موارد زیر می باشند:- سطح مقطع سیم یا کابل نمی تواند بار الکتریکی زیاد دستگاه را تحمل کند.- سیم کشی مکانی که تلویزیون در آن قرار دارد به اشتباه انجام شده در نتیجه باعث گرم شدن بیش از حد دوشاخه یا کامل می شود.- اتصال کابل ضعیف است- پایین بودن کیفیت کابل ها 

,

علت داغ شدن بیش از حد باتری کنترل تلویزیون چیست؟

,

در صورت ایجاد اتصال کوتاه در باتری کنترل تلویزیون، این باتری ها می توانند داغ شوند. در این صورت به جای اینکه الکتریسیته از مداری عبور کند که در آن به طرق مختلف مصرف می شود یا مقاومت می کند ، فقط مستقیم از باتری عبور می‌ کند و سپس دوباره به داخل باتری هدایت می‌شود. در نتیجه تمام انرژی باتری به صورت گرما آزاد می‌شود که می‌تواند به طور خطرناکی باعث داغ شدن باتری شوند.در این صورت باید باتری داغ را با احتیاط از کنترل تلویزیون خارج کنید و بگذارید کاملا خنک شود ، سپس آن را دور بیاندازید و هرگز دوباره از این باتری استفاده نکنید.

,

تعمیر تخصصی تلویزیون در کرج با تابان سرویس

,

چنانچه ساکن کرج و مناطق اطراف هستید و با انجام تغییرات ذکر شده ، مشکل تلویزیون برطرف نشد ، لازم است از یک تعمیرگاه تلویزیون برای عیب یابی کمک بگیرید. تابان سرویس بیش از ده سال در زمینه تعمیر انواع تلویزیون سابقه داشته و در کمترین زمان نسبت به عیب یابی و رفع مشکل دستگاه معیوب اقدام می کند. نمایندگی تعمیرات تلویزیون ال جی در کرج ، تعمیر تلویزیون مارشال در کرج و تعمیرات تلویزیون سونی در کرج از مهمترین خدمات تابان سرویس است .تلفن : 09190950208www.tabanservice.com

, نمایندگی تعمیرات تلویزیون ال جی در کرج, تعمیر تلویزیون مارشال در کرج, تعمیرات تلویزیون سونی در کرج,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه