اخبار داغ

کاهش قیمت نفت با افزایش احتمال توافق در وین

کاهش قیمت نفت با افزایش احتمال توافق در وین
با افزایش احتمال توافق احیای برجام در وین و رشد صادرات نفت ایران، قیمت نفت در بازارهای جهانی با کاهش همراه شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ قیمت نفت امروز در بازارهای جهانی با کاهش همراه شد. کاهش قیمتی که بعد از نشست اوپک پلاس در هفته گذشته و با تصمیم برای افزایش ۱۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت آغاز شده بود. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

با این حال، ادامه مذاکرات در وین برای احیای برجام و افزایش احتمال رسیدن به توافق در روزهای آینده بر این افت قیمت موثر بود. 

,

با احیای برجام، تولید و صادرات نفت ایران به میزان پیش از تحریم‌ها باز می‌گردد. صادراتی که بخشی از کمبود عرضه در بازارها را جبران خواهد کرد و بر قیمت‌ها اثرگذار است. 

,

اتحادیه اروپا اواخر روز دوشنبه متن «نهایی» احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ ایران را ارائه کرد و در انتظار تأیید آن از سوی تهران و واشینگتن است. یک مقام بلندپایه اتحادیه اروپا گفت که انتظار می‌رود تصمیم نهایی درباره این پیشنهاد ظرف چند هفته مشخص شود.

,

ایران پیش از این نیز ثابت کرده که در صورت برداشت‌شدن تحریم‌ها، به سرعت می‌تواند سهم خود را از بازارهای جهانی نفت پس بگیرد. 

,

این موضوع باعث شد تا معاملات امروز نفت با افت همراه باشد. قیمت نفت برنت با بیش از یک درصد کاهش به ۹۵ دلار و ۶۲ سنت در هر بشکه رسید. 

,

نفت شاخص آمریکا نیز بیش از یک درصد از ارزش خود را از دست داد و زیر ۹۰ دلار در هر بشکه قیمت خورد. نفت شاخص آمریکا در این ساعت ۸۹ دلار و ۷۳ سنت معامله می‌شود.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه