اخبار داغ

سخنگوی صنعت آب کشور خبر داد؛

بهبود متوسط بارش کشوری به حدود ۱۵ میلی‌متر

بهبود متوسط بارش کشوری به حدود ۱۵ میلی‌متر
سخنگوی صنعت آب کشور گفت: بارندگی‌های اخیر موجب افزایش متوسط بارش کشوری به میزان حدود ۱۵ میلی‌متر شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از وزارت نیرو، فیروز قاسم‌زاده با بیان این‌که بیشترین بارش‌های سامانه بارشی اخیر در استان‌های سیستان و بلوچستان، گیلان، فارس، هرمزگان، مازندران، یزد، بوشهر، کرمان، تهران و البرز بوده، گفت: بر اساس آمار ایستگاه‌های وزارت نیرو، بارندگی‌های اخیر، متوسط بارش کشوری را ۱۵ میلی‌متر بهبود بخشید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

سخنگوی صنعت آب کشور افزود: میزان حجم آب تولیدی در بارش‌های اخیر که به صورت رواناب سطحی یا نفوذ به منابع آب زیرزمینی تخمین زده می‌شود، حدود ۷.۵ میلیارد متر مکعب است.

,

وی ادامه داد: از این میزان، بر اساس بارشی که در حوضه آبریز سدهای کشور رخ داده، حجم آب ورودی به مخازن سدهای مهم تاکنون حدود ۳۵۰ میلیون متر مکعب ثبت شده است.

,

قاسم‌زاده با اشاره به ورود ۲۲۰ میلیون مترمکعب آب به حوضچه‌های تغذیه مصنوعی و ۴۰۰ میلیون مترمکعب رواناب به تالاب‌ها افزود: پیش‌بینی می‌شود بخشی از رواناب‌ها در جنوب کشور به سمت دریا روانه شود و بخشی نیز در قالب نفوذ در زمین، طی ماه‌های آتی به آبخوان‌های کشور وارد خواهد شد.

,

آورد ۳۵۰ میلیون مترمکعبی بارش‌ها به مخازن سدها

, آورد ۳۵۰ میلیون مترمکعبی بارش‌ها به مخازن سدها,

سخنگوی صنعت آب کشور گفت: حجم ورودی خالص ناشی از سامانه بارشی اخیر در مخازن سدها، حدود ۳۵۰ میلیون مترمکعب بوده که بیشترین تأثیر را در افزایش ورودی به سدهای استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان داشته است.

,

قاسم‌زاده ادامه داد: هم‌اکنون میزان کل حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور معادل ۲۲.۶۲ میلیارد مترمکعب است که نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته حدود ۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

,

وی گفت: بر این اساس، در استان سیستان و بلوچستان سد پیشین ۶۵ میلیون مترمکعب، سد زیردان ۵۴ میلیون متر مکعب و سد ماشکید علیا ۲۲ میلیون مترمکعب ورودی داشته‌اند. در استان هرمزگان سد جگین، ۷۲.۵ میلیون مترمکعب، سد استقلال ۱۴ میلیون مترمکعب و سد شمیل و نیان ۱۲ میلیون مترمکعب افزایش حجم آب ورودی داشته‌اند.

,

قاسم زاده ادامه داد: در استان کرمان سد جیرفت ۲۰.۶ میلیون مترمکعب، سد تنگوییه ۱.۶ میلیون مترمکعب و سد زاینده رود در استان اصفهان ۱۱.۱ میلیون مترمکعب به حجم آب مخازن افزوده شده است.

,

به گفته سخنگوی صنعت آب کشور، سدهای استان خوزستان در حوضه آبریز کارون بزرگ نیز در مجموع حدود ۴۰ میلیون مترمکعب ورودی داشته‌اند.

,

ورود ۱۴ میلیون مترمکعب آب به سدهای تهران

, ورود ۱۴ میلیون مترمکعب آب به سدهای تهران,

قاسم‌زاده به ورود ۱۴ میلیون مترمکعب آب به سدهای استان تهران اشاره کرد و گفت: سد ماملو با ۶.۵ میلیون مترمکعب بیشترین میزان دریافت آب را داشته است و سدهای لار، طالقان، لتیان و امیرکبیر نیز به ترتب ۳، ۲.۴، ۱.۶ و ۰.۵ میلیون مترمکعب افزایش ورودی را ثبت کرده‌اند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه