اخبار داغ

معاون حمل و نقل وزارت راه:

افزایشی برای قیمت بلیت قطارهای اربعین نداریم

افزایشی برای قیمت بلیت قطارهای اربعین نداریم
معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: قیمت بلیت قطارهای اربعین همان نرخی است که در روزهای عادی برای این مسیرها تعیین شده است و افزایشی برای بلیت قطارهای اربعین نداریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شهریار افندی زاده معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی پیش از ظهر امروز( یکشنبه ششم شهریور) در نشست خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه در ایام اربعین پیش بینی ما جابجایی ۵ میلیون زائر به کشور عراق است گفت: ترددهای زمینی صرفاً از مرزهای غربی بوده و محورهای مواصلاتی هم محدود هستند. لذا اگر نتوانیم مدیریت کنیم زائران به مشکل بر می‌خورند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی افزود: در بخش ریلی با توجه به محدودیت ناوگان، قطارها صرفاً از مبادی تهران، مشهد، اهواز و خرمشهر به مرز شلمچه تردد دارند. حد فاصل ایستگاه راه آهن خرمشهر به شلمچه ریل باس رایگان به صورت ۲۴ ساعته اقدام به جابجایی مسافران می‌کند.
,
 
,
معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: پیش بینی ما جابجایی ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار نفر با قطار به عتبات است. قیمت بلیت قطارهای اربعین نیز همان نرخی است که در روزهای عادی برای این مسیرها تعیین شده است و افزایشی برای بلیت قطارهای اربعین نداریم.
,
 
,
وی تاکید کرد: در حمل و نقل هوایی طی روزهای آتی ۱۲۰ پرواز به فرودگاه نجف انجام می‌شود که در بازه زمانی اربعین به ۱۶۰ پرواز در هفته افزایش خواهد یافت و پیش بینی‌ها از جابجایی حدود ۶۰ هزار نفر با هواپیما به عتبات است. این پروازها از ۱۷ فرودگاه به مقاصد نجف و بغداد انجام می‌شود.
,
 
,
معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: بنابراین بیشترین سهم جابجایی مسافر به جاده می‌رسد که پیش بینی‌ها از ۴ میلیون و ۶۴۰ هزار نفر است.
,
 
,
افندی زاده افزود: در سال ۱۳۹۸ سهم حمل و نقل عمومی جاده‌ای ۳۰ درصد زائران بود که اگر همین رقم برای امسال باقی بماند ۱.۵ میلیون نفر با حمل و نقل عمومی جاده‌ای جابجا خواهند.
,
 
,
وی گفت: ۸ هزار اتوبوس در ایام اربعین به سفرهای جاده‌ای زائرانِ عتبات اختصاص می‌یابد و اتوبوس‌ها از ۱۵ شهریور تردد می‌کنند. از آنجایی که تردد اتوبوس‌ها در ایام رفت و از ۲۵ شهریور در ایام برگشت به صورت یک سر خالی است تصمیم گرفته شد تا با ۷۵ درصد افزایش کرایه مسافر، اقدام به فروش بلیت کنند. این در حالی است که در سال ۹۸ افزایش کرایه اتوبوس‌های اربعین ۱۰ درصد بود ولی امسال با همکاری صنف رانندگان ۲۵ درصد تخفیف دادیم. علیرغم آنکه شاهد افزایش قیمت روغن موتور و لاستیک و پرترافیک بودن مسیر هستیم.
,

بلیت شش میلیون تومانی پرواز اربعین

,
معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی به قیمت ۶ میلیون تومانی بلیت پروازهای رفت و برگشت تهران- نجف اشاره و اظهار کرد: به عنوان مثال کرایه اتوبوس ویژه تهران- ایلام ۱۳۵ هزار تومان است که در ۷۵ درصد ضرب می‌شود. مرزهای تمرچین، باشماق، خسروی، مهران، شلمچه و چذابه پذیرای زائران است. فروش چارتری بلیت هواپیما در ایام اربعین ممنوع بوده و تخلفات به تعزیرات گزارش می‌شود. همچنین دربستی گرفتن اتوبوس و کاپوتاژ کردن خودروهای حمل و نقل عمومی به عراق ممنوع است.
,
 
,
وی گفت: پیش بینی ما این است که ۳ میلیون نفر با حمل و نقل شخصی جابجا شده و برای زائران خارجی مرز شلمچه در نظر گرفته شده است. به پاکستانی‌ها اجازه داده‌ایم تا با اتوبوس‌های خود به ایران بیایند اما از آنجایی که فرمان اتوبوس‌های پاکستانی سمت راست است وظیفه مدیریت ایمنی آنها به پلیس راهور واگذار شده است.
,
 
,
به گفته معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در شهریورماه به حمل و نقل عمومی جاده‌ای دو برابر عملکرد مردادماه سوخت داده می‌شود ولی در مهرماه تصفیه خواهد شد.
,
 
,
بیشتر بخوانید:
, بیشتر بخوانید:, بیشتر بخوانید:,
 
, ,

سردرگمی و آشفتگی عاشقان حسینی پشت درهای اداره گذرنامه

, سردرگمی و آشفتگی عاشقان حسینی پشت درهای اداره گذرنامه,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه