اخبار داغ

مدیر آزمایشگاه معاونت غذا و دارو کهگیلویه و بویراحمد :

نان تولیدی کهگیلویه و بویراحمد از نظر وجود جوهر قند پایش می شود

نان تولیدی کهگیلویه و بویراحمد از نظر وجود جوهر قند پایش می شود
مدیر آزمایشگاه معاونت غذا و دارو کهگیلویه و بویراحمد گفت: کنترل و پایش نان های تولیدی استان از نظر وجود بلانکیت یا جوهر قند انجام می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیر پیکر در گفت و گو با صبح زاگرس گفت: نان به عنوان قوت غالب در سبد غذایی مردم قرار دارد. از آن جایی که سرانه مصرف نان در کشور ما چند برابر مصرف جهانی است اهمیت کنترل و پایش این محصول استراتژیک بیش از پیش نمایان می گردد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

وی اذعان داشت: یکی از دغدغه‌های مصرف‌کنندگان اطمینان از کیفیت و سلامت نان مصرفی می باشد. در حوزه سلامت، کارشناسان و بازرسان معاونت های غذا و دارو و بهداشت ضمن بازرسی از فرآورده‌های تولیدی از آنها نمونه برداری کرده و به آزمایشگاه ارجاع می‌دهند.

,

دکتر پیکر با بیان اینکه در سال‌های اخیر یکی از دغدغه‌های کارشناسان و بازرسان حوزه سلامت استفاده غیرمجاز از ماده بلانکیت یا جوهر قند در نانوایی ها است، خاطر نشان کرد: این ماده به شدت برای سلامت مصرف کننده مضر می باشد. این ماده معمولاً برای سفید و روشن کردن برخی ترکیبات استفاده می شود. این باور اشتباه متاسفانه در برخی از مصرف کنندگان نان وجود دارد که نان های سفیدتر کیفیت بهتری دارد، در حالی که نانهای تیر عموماً دارای سبوس بیشتری می باشد و برای سلامت بهتر و مفیدتر هستند

,

وی افزود: خوشبختانه به جهت اهمیت موضوع سلامت، پایش نان از نظر وجود بلانکت در معاونت غذا و داروی استان انجام میگیرد که از میان 160 نمونه که در سال اخیر انجام گرفته است هیچ نمونه مثبتی مبنی بر استفاده از این ماده گزارش نشده است.

,

مدیر آزمایشگاه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: از دیگر موارد مهم در صنعت نان، مهارت و فناوری عمل آوری نان است که متاسفانه هنوز این مهم در استان نهادینه نشده است.

,

وی اظهار داشت: اگر متولیان این حوزه و تولیدکنندگان بیش از پیش به بحث آموزش، عمل آوری نان و استفاده از بهبود دهنده ها ورود پیدا کنند قطعا نان سالم و با کیفیت تری به دست مصرف کنندگان خواهد رسید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه