اخبار داغ

یادداشت:

سکوت اصلاح‌طلبان بوشهر برای کاسبی سیاسی از اغتشاش‌ها

سکوت اصلاح‌طلبان بوشهر برای کاسبی سیاسی از اغتشاش‌ها
هر زمان شرایط کشور به سمت دوقطبی شدن و سپس اغتشاش و ناامنی حرکت می‌کند، طیف اصلاح‌طلب منافع خود را در همراهی حداکثری با اعتراضات رادیکال و حتی اغتشاش گره می‌زند. این طیف به دلیل مشکلات بسیار درونی و عدم محبوبیت بین اقشار گوناگون جامعه به‌ویژه پس از عملکرد ضعیف دولت پیشین، از این طریق سعی می‌کند فاصله خود را با مردم کاهش دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس هر زمان شرایط کشور به سمت دوقطبی شدن و سپس اغتشاش و ناامنی حرکت می‌کند، طیف اصلاح‌طلب منافع خود را در همراهی حداکثری با اعتراضات رادیکال و حتی اغتشاش گره می‌زند. این طیف به دلیل مشکلات بسیار درونی و عدم محبوبیت بین اقشار گوناگون جامعه به‌ویژه پس از عملکرد ضعیف دولت پیشین، از این طریق سعی می‌کند فاصله خود را با مردم کاهش دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

تحلیل غلط سردمداران دوم خردادی این است که اگر با هر اعتراض و اغتشاشی همراه شوند و حدومرزی برای آن ترسیم نکنند می‌توانند تصویر جذابی از خود ارائه کنند. حال اینکه این رویه در طول زمان به ضرر آن‌ها تمام شده چراکه اصلاح‌طلبان نمی‌توانند هم ژست اپوزسیون بگیرند و هم در ساختار حکومت به دنبال میز و صندلی مدیریتی باشند.

,

در چنین مواقعی برای مردم چپ و راست تفاوتی ندارد و البته اپوزسیون هم محبوبیتی بین ایرانیان نخواهد داشت. پس اصلاح‌طلبانِ ساکت روز به روز چهره دوگانه خود را بیشتر نمایان می‌کنند. این نقد متوجه افرادی است که یا سکوت را پیشه کرده‌اند و یا با اغتشاش‌های ماه گذشته همراهی کرده‌اند.
اصلاح‌طلبان بوشهر نیز از این دایره جدا نیستند. آن‌ها دیگر باتجربه‌تر شده‌اند! دوم خردادی‌های بوشهر سال 88 را تجربه کرده‌اند و اکنون متوجه هستند که رویارویی مستقیم با نظام و یا همراهی علنی و گسترده با اغتشاش می‌تواند به حذف آن‌ها از آینده سیاسی استان محکوم شود. در نتیجه سیاست گوشه‌نشینی و سکوت را پیش گرفته‌اند.

,
,

افراد سطح اول و حتی سطح دوم شاخص اصلاح‌طلب در استان بوشهر، در مواجهه با وقایع اخیر دست‌به‌عصا حرکت می‌کنند و صرفاً به قلم زدن با موضوعاتی مانند تحلیل شرایط و ... سعی در پیش گرفتن سیاست «وسط گرایی» دارند تا هم کنش رسانه‌ای و سیاسی داشته باشند و هم خود را مقابل اغتشاش‌گر قرار ندهند و از این بابت هزینه‌ای متحمل آن‌ها نشود.

,

البته این سیاست شاید به‌نوعی دستور بالادستی تلقی شود چراکه برخی از فعالان اصلی و نظریه‌پردازان جریان اصلاحات مثل سعید حجاریان، محمدرضا تاجیک، علیرضا علوی‌تبار، حمیدرضا جلایی‌پور هم روزه سکوت گرفتند و از هرگونه موضع‌گیری خودداری کردند تا وارد مرحله سوم یا برداشت از زمین آشوب‌ها شوند. دوستان این افراد در بوشهر نیز دنباله‌رو رهبران فکری جریان خود شده‌اند.

,

احتمالاً باید در آینده منتظر کاسبی سیاسی اصلاح‌طلبان در اغتشاشات اخیر باشیم اما بهتر است این افراد هر چه سریع‌تر موضع و خط خود را با ناامنی عده‌ای معدود مشخص کنند چرا که نظام هیچ‌گاه باب انتقاد و اعتراض را نبسته ولی تجربه نشان داده دشمنی‌های خارجی و همراهی‌های داخلی آن بدون پاسخ نمی‌ماند. مردم نیز دیر یا زود دوست و دشمن و منافع را پیدا می‌کنند.

,

 

,

ایمان شجاعی مقدم؛ فعال سیاسی و رسانه ای 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه