اخبار داغ

خشم،افزایش دهنده آسیب در سلامت روان ایرانیان

خشم،افزایش دهنده آسیب در سلامت روان ایرانیان
یک استاد دانشگاه گفت: متاسفانه در ایران یکی از عمده ترین علت مرگ و میر جوانان پرخاشگری آن ها به یکدیگر است که باعث شده به نوعی سلامت روان جامعه را مورد تهدید قرار دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه داناطیبه عبدلی فراستاد دانشگاه ،کارشناس ارشد علوم حدیث قرآن در گفت و گو با خبرنگار سپیدپوش چگونگی برقراری ارتباط مردم با مردم را نقش مهمی در سلامت روانی  جامعه، نام برد و گفت: متاسفانه ارتباط مردم با یگدیگربیشتر به صورت پرخاشگری است تا یک ارتباط صمیمانه .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خبرنگار سپیدپوش ,

وی با بیان اینکه پر خاشگری تمایل فرد را به شرکت در اعمال اسیب زای فیزیکی وادار می کند گفت:وقتی که مردم هرروز در ترافیک سنگین قرار می گیرند شرایط  وادار می کند بدون اینکه مقصر هم قلمدا د شوند دچار تعدای بیماری یا  به نوعی با خشم های مختلف با یکدیگرروبرو شوند که در افزایش صدمه به سلامت روان جامعه موثر است..

,

این استاد دانشگاه با بیان اینکه  در کشورمان یکی از عمده ترین علت های مرگ و میر جوانان پرخاشگری آن ها نسیت  به یگدیگر است گفت: ریشه یابی در علل پر خاشگری می تواند  میزان شدت  خشم را در بین مردم و جوانان کم کند

,

وی گفت وگو یا ارتباط درست با یگدیگر را عاملی موثر در جهت کنترل خشم دانست و تصریح کرد: گفت و گو با یگدیگر باعث می شود تا از نظریات طرف مقابل آگاه شویم و در حقیقت راه یافتن حل در سازش را فراهم می کند . وقتی که یاد بگیریم که سازش بهتر از خشم های طولانی مدت است می توانیم با  هنرمندی سازش برای داشتن یک زندگی شادتر ارزش قایل شویم.

,

این استاد دانشگاه با توجه به هنر سازش در بین مردم گفت: همچنین هنر سازش در ارتباط سلامت روان مردم با یگدیگرتاثیر گذار است .

,

وی کنترل خشم را مشکل جدی در جامعه  دانست و گفت اموزش تنهایی فکر کردن، صبر متانت نشلن دادن در موقع پر خاشگری، اجرای عدالت در منزل، براورده کردن نیاز های کودکان و نوجوانان ، تشویق به بازی های گروهی و رعایت نزاکت و قوانین در زندگی با دیگران و عادت دادن آن ها به گذشت، یاد دادن انتقاد صحیح به ان ها  در جهت تخلیه و سبک شدن و آرامش یافتن ازمواردی است که می تواند در کنترل خشم ودر افزایش  سلامت روان جامعه تاثیر گذار باشد.

,

انتهای پیام/ر

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه