اخبار داغ

عضو کمیته تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی مطرح کرد؛

غارت اموال مردم برای پرداخت پاداش های کلان در تامین اجتماعی

غارت اموال مردم برای پرداخت پاداش های کلان در تامین اجتماعی
نماینده مجلس و عضو کمیته تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: پرداخت پاداش های کلان در سازمان تامین اجتماعی با غارت اموال مردم صورت گرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، شهروز افخمی، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تجلیلی قم فردا با اشاره به قرائت گزارش کمیسیون اجتماعی مجلس در مورد تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: متاسفانه ریخت و پاش های زیادی در این سازمان انجام گرفته است و پرداخت های کلانی به برخی افراد خاص در قالب وام و پاداش صورت گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, پایگاه خبری تجلیلی قم فردا, پایگاه خبری تجلیلی قم فردا,

وی ادغام های صورت گرفته در اواخر  سال گذشته در این سازمان را یکی از عوامل اصلی این فسادها دانست و افزود: سازمان تامین اجتماعی به خاطر این اقدامات از یک طرف دولتی محسوب می شده است و از طرف دیگر خصوصی که باعث شده است زمینه تخلف ایجاد شود.

,

این نماینده مجلس با رد صحبت های مدیر کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی مبنی بر قانونی بودن پرداخت پاداش های کلان، ابراز داشت: این پرداخت ها با غارت اموال مردم صورت گرفته است و هیچ دلیلی نداشته که یک عضو هیئت مدیره از یک وزیر بیشتر حقوق دریافت نماید.

, ,

افخمی در ادامه با بیان این که برخی معتقدند این پرداخت ها با مصوبه هیئت مدیره بار قانونی پیدا می کند افزود: اولا این پرداخت ها باید بر اساس استحقاق باشد و دلیلی ندارد کسی که کار نمی کند، حقوق کذایی بگیرد و از طرف دیگر این پرداخت ها با نادیده گرفتن قانون خدمات کشوری صورت گرفته است.

,

وی با اشاره به این که در صندوق های که صاحب اصلی آن مردم می باشند هیچ مکانیسمی فراهم نشده است که آن ها از حقوق خود دفاع کنند تاکید کرد: لازم است تصمیماتی گرفته شود که مستمری بگیران اطلاعات کافی  در دخل و تصرفات این سازمان ، داشته باشند.

, :,

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به نقش نماینده کارگران در این سازمان اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: در ترکیب هیئت مدیره این سازمان نماینده کارگران پایین ترین سطح را داشته و نه تنها در تصمیمات نقشی نداشته است بلکه اعتراضات وی نیز مورد توجه قرار نمی گرفته است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه