۱۱۲ مداح شهرستان مهدیشهر در سامانه طوبی ثبت نام کرده اند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام مصطفی تقوی در گفتگو با خبرنگار نیزوا، اظهار کرد:142 مداح در سطح شهرستان مهدیشهر در اداره تبلیغات اسلامی دارای پرونده هستند و فعالیت رسمی دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نیزوا,

وی اذعان کرد: از این تعداد 68 نفر در شهر مهدیشهر، 22 نفر در شهر شهمیرزاد، 23 نفر در شهر درجزین و مابقی هم در روستاهای همجوار فعالیت دارند.

,

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مهدیشهر نقش مداحان را درترویج مناقب و مظلومیت اهل بیت بسیار موثر دانست و تصریح کرد: این مداحان در مناسبت های مختلف ملی و مذهبی برنامه دارند و به ویژه در دو ماه ماه محرم و صفر در محافل و مجالس نقش آفرینی می کنند.   

,

تقوی با بیان اینکه از بین 142 مداح 38 مداح زن هستند، افزود: همچنین از این تعداد مداحان شهرستان قریب به 18 نفر از شاعران آیینی هستند که در مدح و منقبت اهل بیت شعر می سرایند و مداحان نیز از سروده های آنها استفاده می کنند.

,

وی اضافه کرد: پیرغلامان و مداحان شاخص را در سطح شهرستان داریم که کلاس های مداحی برگزار می کنند و جوانان و نوجوانان در کلاس مداحی آنان شرکت می کنند.  

,

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مهدیشهر با اشاره به راه اندازی سامانه طوبی با هدف سطح بندی و صدور کارت مداحی، بیان کرد: سازمان تبلیغات برای ساماندهی و انسجام اطلاعات مداحان سامانه ای را به نام طوبی تشکیل داده که کلیه مداحان باید در این سامانه ثبت نام کنند. 

,

تقوی ادامه داد: بعد از ثبت نام مداحان در سامانه طوبی و برگزاری آزمون، سطح مداحان مشخص و برای آنان کارت صادر می شود.

,

وی از ثبت نام 112 نفر از مداحان شهرستان مهدیشهر در سامانه طوبی تا به امروز خبر داد و افزود:برای سنوات آتی مداحی که بخواهد در محافل و مجالس مداحی کند باید دارای کارت باشد و اگر مداحی در این سامانه ثبت نام نکرده باشد به مشکل برمی خورند.

,

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مهدیشهرخاطر نشان کرد: به هیئت ها و مساجد شهرستان اعلام کردیم که حتی الامکان از مداحانی دعوت کنند که در سامانه ثبت نام و سطوح آنها مشخص و کارت مداحی هم داشته باشند.

,

تقوی با بیان اینکه این شرایط هم شامل خواهران و هم برادران می شود، گفت:خواهرانی هم که در مجالس بانوان می خواهند مداحی کنند باید کارت داشته باشند.  

,

وی تاکید کرد: مجالس خانگی بانوان و تجمعاتی که در منازل انجام می شود چه در قالب هیئت ها و یا محافل قرآنی، اخیرا ملزم شدند مجوز بگیرند.

,

انتهای پیام/

,

 

]
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مهدیشهر تعداد مداحانی که در این شهرستان فعالیت رسمی دارند را 142 مداح بیان کرد و گفت: 112 نفر از این مداحان در سامانه طوبی ثبت نام کرده اند.