تاکنون 40 هزار راس دام سبک در مهدیشهر علیه تب برفکی واکسینه شدند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ایمان تجلی در گفتگو با خبرنگار نیزوا، اظهار کرد: طرح رایگان واکسیناسیون تب برفکی دام سبک از اول دی ماه در سراسر استان سمنان آغاز شده و تا پایان دی ماه ادامه دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نیزوا,

وی تصریح کرد: تاکنون 40 هزار راس دام سبک در شهرستان مهدیشهر علیه این بیماری واکسینه و ایمن شدند و قطعا تا پایان اجرای این طرح دام های بیشتری واکسینه خواهند شد.

,

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان مهدیشهربیان کرد: اجرای عملیات طرح واکسیناسیون تب برفکی با مشارکت بخش دولتی و دامپزشک های بخش خصوصی انجام می شود.

,

تجلی با تاکید بر ضرورت انجام این واکسیناسیون در سطح استان، افزود: براساس طرح هایی که استانی انجام می شود، شهرستان واکسیناسیون تب برفکی را در دو نوبت بهار و پاییز برای دام سبک در طول سال انجام می دهد.

,

وی با بیان اینکه واکسیناسیون های دام سبک همیشه رایگان است، گفت: امسال استثنائا دام سنگین به صورت رایگان واکسیناسیون نمی شوند و هزینه آن را باید خود دامدار بپردازد.

,

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان مهدیشهر واکسیناسیون تب برفکی دام سنگین را 3 بار در سال عنوان کرد و ادامه داد: تاکنون دو نوبت این واکسیناسیون برای دام سنگین  انجام شده و یک نوبت هم در پایان سال انجام می شود.

,

تجلی مهمترین راههای انتقال بیماری تب برفکی را از طریق تماس مستقیم بین دام ها به وسیله  جابجایی دام های آلوده وآبشخورهای مشترک دانست و تاکید کرد: رعایت اصول قرنطیه ای و بهداشتی توسط دامدار بهترین راه جلوگیری از انتشار بیماری است.

,

انتهای پیام/

]
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان مهدیشهر با اشاره به اجرای طرح رایگان واکسیناسیون تب برفکی دام سبک گفت: تا کنون 40 هزار راس دام سبک در شهرستان مهدیشهر واکسینه شدند و این آمار تا پایان طرح بیشتر خواهد شد.