تب قیمت گوشت بالا رفت/هر کیلو گوشت قرمز ۳۴ هزار تومان!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، این روزها در کنار گرانی‎های موجود در بازار سمنان،  تب و تاب گرانی در بازار گوشت نیز روند رو به صعودی گرفته و موجب نارضایتی مردم شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

بازار عرضه گوشت طی روزهای اخیر در سمنان پرتلاطم بوده است و در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم گوشت شقه گوسفندی 34 هزار تومان و لاشه گوساله 30 هزار تومان بالا رفته و در مقایسه با ماه گذشته افزایش قابل‌توجهی را تجربه کرده است.

,

افزایش یا کاهش گوشت های سفید و قرمز  ناشی از عوامل مختلفی در سطح استان می باشد اما نداشتن سازوکار مشخص برای قیمت گذاری  یکی از مهمترین دلایل عدم ثبات قیمت در بازار است.

,

سمنانی ها معتقدند که هر روز سبد خانوار و سفره ها بر اثر گرانی ها کوچک‌تر می‎شود و هر مسئولی دلیل این مشکلات را به حوزه دیگر پاس می‎دهد.

,

بازار گوشت قرمز روند صعودی داشته است

, بازار گوشت قرمز روند صعودی داشته است,

در همین خصوص؛ قاسم ویژه رییس اتحادیه گوشت و مرغ سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت درباره تغییرات قیمتی گوشت سفید و قرمز طی هفته اخیر گفت: در روزهای اخیر بازار قیمت گوشت قرمز با نوسانات شدیدی روبرو شد.

, مرآت ,

وی با اشاره به اینکه بازار گوشت قرمز روند صعودی داشته است، افزود: اکنون نرخ هر کیلوگرم گوشت گوسفند در بازار به 34 هزار تومان عرضه به مصرف‌کننده رسیده است.

,

ویژه همچنین اظهار کرد: قیمت گوشت گوساله 30 هزار تومان  و گوشت شتری 32 هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.

,

وی با اشاره به اینکه قیمت ها در تمامی قصابی های استان یکسان است، بیان کرد: تنها تعدادی از قصابی ها برای تنظیم بازار گوشت گوسفندی را به همراه دنبه کیلویی 31 هزار تومان به فروش می رسانند.

,

رییس اتحادیه گوشت و مرغ سمنان، نبود دام زنده، سردی هوا و گرانی علوفه را از عامل گرانی گوشت در بازار عنوان کرد.

,

ویژه همچنین تصریح کرد: عرضه و واردات گوشت های یخی(برزیلی) نیز در روند صعودی و نزولی بازار گوشت قرمز تاثیر بخصوصی دارد.

,

وی با اشاره به اینکه رکود بر بازار گوشت حاکم است، بیان کرد: روزهای اخیر نیز بازار متلاطم شد و این رکود نیز شدت بیشتری به خود گرفت.

,

رییس اتحادیه گوشت و مرغ سمنان با اشاره به نوسانات موجود در بازار گوشت مرغ گفت: گوشت مرغ نیز هفته گذشته افزایش یافت ولی در دو روز اخیر با روند نزولی همراه بود.

,

وی  در ادامه افزود: اکنون قیمت مرغ در بازار کیلویی 6هزار و 650 تومان به مصرف کنندگان عرضه می شود.

,

ویژه با بیان اینکه  بازار مرغ روزانه نوسان دارد، اظهار کرد: نبود مرغ زنده یکی از دلایل اصلی نوسات موجود در بازار می باشد.

,

استان سمنان در حال حاضر تولید گوشت ندارد

, استان سمنان در حال حاضر تولید گوشت ندارد,

تبیانیان نماینده قصابان در سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت با اشاره به تولیدات گوشت در استان سمنان گفت: بهره برداری گوشت در استان به صورت دراز مدت است و روزانه آماری وجود ندارد.

, مرآت ,

وی با بیان اینکه سمنان در حال حاضر تولید گوشت ندارد، افزود: استان سمنان فقط مصرف کننده گوشت قرمز است و تولیدی ندارد.

,

نماینده قصابان در سمنان با اشاره به اینکه گوشت گوسفندی در این استان از اردیبهشت ماه بهره برداری می شود، اظهار کرد: در حال حاضر گوشت تولید نمی شود چراکه فصل زایش دام ها است.

,

تبیانیان با بیان اینکه 40درصد تولید گوشت در این استان نسبت به سال گذشته کاهش داشته است، گفت: گرانی علوفه، ارزانی دام و.. از عوامل کاهش تولید گوشت در این استان است.

,

انتهای پیام/

]
طی روزهای اخیر قیمت گوشت قرمز در استان سمنان به اوج خود رسیدو التهاباتی در بازار ایجاد کرد که نارضایتی مردم را به دنبال داشت.