ایجاد بندر خشک در اصلاندوز رشد مراودات اقتصادی ایران با کشورهای همسایه را به همراه دارد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ارس تبار صدیف بدری،با اشاره به ایده ایجاد بندر خشک در اصلاندوز مغان در استان اردبیل در جوار جمهوری آذربایجان،گفت:با توجه به اینکه اردبیل دروازه ارتباط با بسیاری از کشورهای همسایه ایران است و ایجاد بندر خشک در آن می تواند رشد روابط اقتصادی را برای ما رقم بزند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ارس تبار, ,

نماینده مردم اردبیل،نیر،نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ایجاد بندر خشک در مغان مروادات تجاری با کشورهایی همچون ارمنستان و آذربایجان و غیره را افزایش خواهد داد،افزود:پیشنهاد ایجاد بندرخشک در استان اردبیل مورد موافقت کشور آذربایجان نیز برای ایجاد خط ریلی دراین مسیر قرار گرفته؛زیرا آن ها نیز به فواید متعدد اقتصادی این مهم واقف هستند.

,

وی با تاکید براینکه تقویت آزادراه ها در استان اردبیل موفقیت بیشتر بندر خشک مغان را در پی خواهد داشت،تصریح کرد:ایفای نقش بندری در مغان منوط به ایجاد زیرساخت های کافی است.

,

بدری با بیان اینکه اردبیل نزدیک ترین مسیر به حوزه قفقاز،آذربایجان  و روسیه است، افزود: استفاده از این نزدیکی مکانی می تواند،روند تحول اقتصادی را برای ما تسریع کند.

,

این نماینده مردم درمجلس دهم ادامه داد:حمل و نقل و تراتزیت کالا از مسیر بندرمغان اقتصادی بوده و می تواند در توسعه منطقه و در نهایت کشور گام مهمی باشد.

,

بدری با بیان اینکه صادرات کالاها به کشورهای حوزه قفقاز و همچنین روسیه و آذربایجان با ایجاد بندرخشک مغان افزایش خواهد یافت،گفت:استفاده از فرصت بهره مندی از بازار کشورهای مختلف با ایجاد این بندر ممکن می شود.

,

نماینده مردم اردبیل درمجلس شورای اسلامی،درخصوص آماده بودن زیرساخت های امنیتی در ایجاد بندرخشک مغان،گفت:تدابیر لازم از هر حیث برای ایجاد این بندر ،مدنظر قرار گرفته است.

,

انتهای پیام/

]
نماینده مردم اردبیل درمجلس با اشاره به ایده ایجاد بندرخشک در اصلاندوز مغان در استان اردبیل گفت:با ایجاد این بندر رشد مراودات اقتصادی و بهبود وضعیت کشور را شاهد خواهیم بود.