شایعه اعطای مرخصی به عامل تیراندازی اراک
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به منظور جلوگیری از گسترش شایعات مجازی در شبکه‌های اجتماعی مهم‌ترین و جدیدترین شایعه منتشر شده در فضای مجازی که توسط کاربران شبکه‌های اجتماعی نقل می‌شود را در بسته خبری «از شایعه تا واقعیت» بررسی می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

«شایعه»

, «شایعه»,

به تازگی در شبکه‌های اجتماعی پیامی منتشر شده مبنی بر اینکه قوه قضائیه به قاچاقچی محکوم به اعدام که 2 روز پیش در اراک 6 نفر از اعضای 2 خانواده را به قتل رساند، مرخصی داده بوده است.

,

,

, ,

,

, ,

 

,

 

,

«واقعیت»

, «واقعیت», «واقعیت»,

واقعیت این است که قاتل هفته گذشته اراک، قاچاقچی محکوم به اعدام نبوده و پیش از این نیز سابقه کیفری در پرونده اش وجود نداشته اما وی به دلیل شرکت در نزاع دسته جمعی منجر به قتل در زندان بوده و مطابق موازین قانونی نامبرده با قرار وثیقه تا قطعیت رای در دیوان عالی کشور موقتا آزاد بوده است.

,

فرشید طاهری دادستان عمومی و انقلاب اراک درباره جزئیات این موضوع به میزان گفت: سال گذشته یک درگیری بین این شخص و فرد دیگری رخ داد که تنها ضربه‌ای به سر مقتول آن حادثه وارد شد ولی حسب نظریه پزشکی قانونی و شهود حاضر در صحنه  صدمه وارده منجر به قتل نشد و مقتول با ضربه چاقوی برادرزاده وی کشته شد.

,

دادستان عمومی و انقلاب اراک افزود این فرد به اتهام شرکت در نزاع دسته جمعی منجر به قتل تحت پیگرد قانونی بوده و به دلیل شرکت در این ضرب و شتم در زندان به سر می‌برده و با وثیقه برابر با جرم انجام شده از زندان بیرون آمده و حسب دادنامه صادره از شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان مرکزی نامبرده به تحمل حبس و پرداخت دیه ضربه وارده محکوم شده است؛ با توجه به اعتراض نامبرده و عدم قطعیت حکم صادره و مطابق موازین قانونی نامبرده با قرار وثیقه تا قطعیت رای در دیوان عالی کشور موقتا آزاد شده است.

,

 

,

وی در رابطه با افراد کشته شده و ارتباط قاتل با این افراد عنوان کرد: خانواده اول مربوط به یکی از پرسنل نیروی انتظامی است که سال گذشته در جریان دستگیری این فرد همکاری داشته است. این مامور نیروی انتظامی به همراه خواهر، مادر و برادرش صبح روز گذشته به دست این قاتل به قتل رسیده اند و یک نفر از افراد این خانواده نیز در بیمارستان بستری است.

,

گفتنی است قاتل فراری در همان شب و در استان مرکزی دستگیر شد.

,

 

]
شایعه اقدام قوه قضائیه مبنی بر اعطای مرخصی به قاچاقچی محکوم به اعدام که ۶ نفر را در اراک به قتل رساند صحت ندارد.