30 تخت روانپزشکی در مرکز شهید بهشتی زنجان افتتاح شد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از موج رسا, علیرضا بیگلری امروز در آیین افتتاح و بهره برداری از این 30 تخت روانپزشکی با اشاره به ضرورت اضافه شدن تخت های روانپزشکی به مجموعه درمانی کشور ،اظهار داشت:آمارها نشان می دهد همگام با توسعه شهرنشینی شاهد افزایش بیماری و اختلالات روانی در جوامع هستیم .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از, موج رسا, , علیرضا بیگلری امروز در آیین افتتاح و بهره برداری از این 30 تخت روانپزشکی با اشاره به ضرورت اضافه شدن تخت های روانپزشکی به مجموعه درمانی کشور ،اظهار داشت:آمارها نشان می دهد همگام با توسعه شهرنشینی شاهد افزایش بیماری و اختلالات روانی در جوامع هستیم .,

وی بیان کرد: بین 20 تا 25 درصد ایرانی ها از اختلالات روحی و روانی رنج می برند که به گفته دیگر از هر پنج خانواده ایرانی یک خانواده درگیر مشکلات روانشناختی است.

,

بیگلری با بیان اینکه در جمعیت 18 تا 50 سال کشور بیش از 5 میلیون نفر دچار اختلالات روانی هستند، ابراز کرد: همین امر لزوم افزایش تعداد تخت‎های روانپزشکی را بیشتر می کند.

,

 

,

* کمبود 10 هزار تخت روانپزشکی در سطح کشور

, * کمبود 10 هزار تخت روانپزشکی در سطح کشور,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اعلام کمبود 10 هزار تخت روانپزشکی در سطح کشور ابراز کرد: در سیستم درمانی دولتی 7هزار و پانصد تخت و با احتساب تخت های موجود در مراکز خصوصی این میزان به 9 هزار تخت بیمارستانی در سطح کشور می رسد که برای رسیدن به سطح قابل قبول نیازمند بیش از ده هزار تخت روانپزشکی هستیم.

,

وی تجهیز مراکز درمانی به تخت های روانپزشکی را از جمله برنامه های در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری و اجرای طرح تحول سلامت دانست و خاطرنشان کرد: از سال گذشته تاکنون 42 تخت روانپزشکی به استان اختصاص یافته است که این میزان بیش از سهمیه استان بوده است و از بهمن ماه 42 تخت مراقب ویژه به مراکز درمانی استان اختصاص یافته است که این میزان برابر با تمامی تخت هایی مراقب ویژه استان بوده است.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه مشکلات بیماران روانی و خانواده های آنان بسیار بیشتر از سایر بیماران است، عنوان کرد: خداوند انسان را در بهترین شرایط آفریده است اما همین انسان گاهی دچار مشکل و بیماری می‎شود که گاهی اوقات می بینیم فردی که دچار اختلات روانی شده است سبب آزار به خود و اطرافیان می شود و رنج متحمل شده به این بیماران وخانواده آنان صد برابر بیشتر است.

,

 

,

*استقرار کارشناس بهداشت و روان در تمامی پایگاه‎های سلامت زنجان

, *استقرار کارشناس بهداشت و روان در تمامی پایگاه‎های سلامت زنجان,

وی اظهار کرد: در راستای اجرای گام اول در خصوص بیماریهای روانی در تمامی پایگاههای بهداشتی استان کارشناسان بهداشت و روان مستقر شده تا بتوان بیماری افراد به موقع تشخیص داده شود وچرا که بسیاری از این افراد از بیماری خود مطلع نیستند.
وی با اعلام  ساخت مرکز اورژانس و ساختمان الحاقی بیمارستان شهید بهشتی در زنجان بیان کرد: این بیمارستان 20 سال متروکه بوده است که به همتت مسولان تجهیز شده است که با پایان ساخت مرکز اورژانس و ساختمان الحاقی این بیمارستان که هم اکنون 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد 120تخت به مجموعه تخت های درمانی اضافه می‎شود.

,
,

وی عنوان کرد: امیدواریم با بهربرداری از مرکز اورژانس و ساختمان الحاقی شاهد فعالیت یکی از مراکز خوب کشور در خصوص بیماران روانی باشیم
 انتهای پیام/

,
,  ,

 

]
همزمان با افتتاح 1000تخت در 31 دانشگاه و 58 شهرستان صبح امروز با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان 30 تخت روانپزشکی در مرکز شهید بهشتی زنجان بهشتی به بهره برداری رسید.