خلبانی که به سوی خدا پرواز کرد/شهیدی که با 120 پرواز در چهارماه، حماسه آفرید
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  بازتاب بروجرد تاریخ را که ورق می زنی، همیشه انسان هایی شجاع و دلیر برای  جانفشانی و آفریدن حماسه ها نقش مهمی داشته اند، انسان هایی که بعد از موفقیت آسمانی شدند و به سوی خدا پرواز کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , بازتاب بروجرد , بازتاب بروجرد, تاریخ را که ورق می زنی، همیشه انسان هایی شجاع و دلیر برای  جانفشانی و آفریدن حماسه ها نقش مهمی داشته اند، انسان هایی که بعد از موفقیت آسمانی شدند و به سوی خدا پرواز کردند.,


در دوران دفاع مقدس کم نبودند رزمندگانی و دلیرمردانی که برای دفاع از وطن و ارزشها از جان خود گذشتند و باعث شکست دشمن شدند، ثابت کردند برای دفاع از وطن اضر هستند جان تقدیم می کنند.

,
,


شهرستان بروجرد یکهزار و 500 شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نموده است که در میان این شهدا شهید بروجردی، شهید کشوری و شهدای شاخصی دیده می شود که یکی دیگر از این شهدا شهید "عبدالرضا کوپال" خلبانی که از نخستین روز جنگ وارد میدان شد و تا روز شهادت لحظه ای از پا ننشست.

,
,

, ,

"سعید رضا کوپال" برادر شهید کوپال در گفت و گو با بازتاب بروجرد گفت: شهید کوپال در تیرماه 1331 در اشترینان از شهرهای بروجرد متولد شد و مقطع ابتدایی را در اشترینان و دوران های بعدی تحصیل را تا دیپلم در بروجرد درس خواند و بعد از اخذ مدرک دیپلم به تهران رفت و در دانشکده خلبانی پذیرفته شد.

,


وی اضافه کرد: یک سال در ایران و دو سال در آمریکا آموزش های لازم را فرا گرفتند و در سال 53 به ایران بازگشتند و در نیروی هوایی ارتش مشغول به خدمت شدند.

,
,


به گفته وی شهید کوپال از هوش و استعداد بسیار بالایی برخوردار بود و از دوران کودکی علاقه زیادی هم به پرواز داشت و همیشه بالن هایی دست ساز درست می کرد و در آسمان به پرواز درمی آورد.

,
,


برادر شهید کوپال افزود: در نخستین روزهای جنگ بود که شهید کوپال با عشق و علاقه و با هدف دفاع از وطن به پا خاست و حدود چهار ماه فعالیت مستمر داشت و با 120 پروازی که در این مدت داشت موفق شد بسیاری از تانک ها و ادوات دشمن را بمباران و نابود کند.

,
,


وی تصریح کرد: در طول این مدت وقتی به دیدار خانواده می آمد از شهادت دوستان شهیدش صحبت می کرد و همیشه می گفت بهترین مرگ، مرگی است که برای دفاع از وطن باشد و با توجه به این که شهید کوپال نامزد داشتند و قرار بود مراسم عقد برگزار شود اما با آغاز جنگ تحمیلی برای دفاع از وطن وارد میدان نبرد با دشمن شد و سرانجام در عملیات نصر در روز 19 دیماه سال 59 به درجه شهادت رسید.

, ,
,

برادر شهید گفت: همان شب خبری مبنی بر بمباران چند هواپیمای ایرانی را دریافت کردیم که گفته شد سرنوشت خلبانان هواپیما نامشخص است و در نهایت بعد از دو روز خبر شهادت عبدالرضا به خانواده رسید و در 21 دیماه در اشترینان به خاک سپرده شد.

,

وی در پایان افزود: افتخار می کنم که برادر شهید هستم و تلاش می کنم تا بتوانم راه شهدا را ادامه دهم.

,

به گزارش بازتاب بروجرد یادواره شهید کوپال روز پنج شنبه 30 دیماه ساعت 9 صبح در سالن همایش های فرمانداری بروجرد برگزار می شود.

,

انتهای پیام/

]
شهید سرلشگر خلبان "عبدالرضا کوپال" یکی از شهدای شهرستان بروجرد است که از نخستین روز جنگ وارد میدان نبرد با دشمن شد و در طول حدود چهار ماه با 120 پرواز، بسیاری از تانک های دشمن را نابود کرد و حماسه آفرید.