مقابله با اعتیاد در روستای چنارسفلی امری جهادی می‌طلبد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آوای سیدجمال؛ ظهر امروز در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان اسدآباد معضل اعتیاد روستای چار سفلی بحث و بررسی شد؛

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آوای سیدجمال, ؛,

فرماندار شهرستان با انتقاد از دهیار روستای چنار سفلی، گفت: از دهیاری که روستایش دچار چنین بحران و معضل بزرگی است، انتظار می‌رفت که بیشتر به ارائه پیشنهادات بپردازد که متأسفانه پیشنهاد ایشان در حد روستای هودرج که کمتر فرد آسیب دیده اعتیاد را دارد، بود.

,

حسین افشاری با بیان اینکه مشکل مردم این روستا تنها در بخش اشتغال نیست بلکه نگرش آنان نسبت به این معضل است که باید تغییر کند، افزود: باید همه دستگاه‌های فرهنگی و اموزشی برای حل این معضل در این روستا پای کار آیند.

,

وی بر همگانی شدن آموزش‌ها تأکید کرد و خواستار ایجاد گروه‌های جهادی در این شهرستان شد.

,

یکی از مسئولان انتظامی در حوزه مواد مخدر با اشاره به افزایش کشفیات در سالجاری گفت: در زمینه دستگری افراد معتاد و متجاهر نیز افزایش چشمگیری داشته ایم.

,

وی با اشاره به نصب دوربین‌های مداربسته در ورودی روستاها برای شناسایی افراد قاچاقچی در زمینه توزیع و فروش گفت: این دوربی به همت بخشداران در سطح روستا نصب شده است.

,

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان هم از آمار آموزش‌ها در زمینه مبارزه با اعتیاد انتقا کرد و گفت: متأسفانه اگر اموزشی صورت گرفته باشد، خروجی آن چه بود که امروز شاهد افزایش امار معتادان هستیم.

,

اکبر سوری با اشاره به حساسیت ویژه ای که در روستای چنار سفلی برای مبارزه ایجاد شده، گفت: باید از این فرصت استفاده کرد و با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و اقتصادی مردم را از این معضل بزرگ نجات داد.

,

وی با تأکید بر اینکه مسئولان در حوزه مبارزه با مواد مدذر همه وظیفه دارند، گفت: این نباشد که مسئولی تنها در ساعت اداری برای این امر گام بردارد و باید به صورت جهادی عمل کرد.

,

تعدادی از افراد بهبود یافته شهرستان نیز با ارائه پیشنهاد از مسئولان درخواست ایجاد مکان برای برگزاری تبلیغات و اطلاع رسانی در این زمینه داشتند.

,

انتهای پیام/

]
دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان همدان با انتقاد از عدم برگزاری کلاس‌های آموزشی در راستای مبارزه با این معضل گفت: وقتی از مسئولی آمار می‌خواهیم اطلاعی ندارد، معلوم است که این جلسات خروجی نداشته و همچنان معضل اعتیاد در روستای چنارسفلی بیداد می‌کند.