تولید بیش از ۳۶ هزار تن انار از باغات اردستان در سال جاری
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح اردستان، رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اردستان اظهار کرد: ارگانیک بودن انار، یک مسئله قابل توجه است، به نحوی که در تولید محصول انار هیچ گونه حشره کش‌ و علف‌کش استفاده نمی‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح اردستان,

وی افزود: مصرف حداقل کود شیمیایی و حداکثر کود دامی در سطح باغات از دیگر مواردی است که می‌تواند زمینه جذب سرمایه گذاران را در این بخش فراهم کند.

,

صالح با اشاره به اهمیت ارتقای کمی و کیفی بهره‌وری بیشتر از منابع تولید در سطح شهرستان افزود: برای ارتقای سطح کمی و کیفی انار در شهرستان احداث یک واحد صنایع تبدیلی شامل تولید کنسانتره و فرآوری آب میوه انار با حضور بخش خصوصی مورد نیاز است که درهمین رابطه سال‌های گذشته تعدادی از متقاضیان برای تولید یک واحد کنسانتره مواردی را پیگیری کرده‌اند.

,

رئیس جهاد کشاورزی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری اولیه این اقدام ناتمام باقی مانده تصریح کرد: پرداخت تسهیلات مکفی با بهره کم گام موثری در این راستا به شمار می‌رود.

,

وی ایجاد یک واحد کنسانتره و فرآوری را باعث دلگرمی باغداران و افزایش روند رسیدگی و توسعه باغات و افزایش تثبیت اشتغال در سطح شهرستان دانست و افزود: ایجاد یک مرکز خرید و جمع آوری، تفکیک و بسته بندی محصول برای مصارف داخلی و صادرات با نام و نشان انار اردستان ضروری است.

,

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردستان خاطرنشان کرد: پیگیری درباره مسائل مربوط به بیمه محصول انار باغداران شامل برآورد دقیق و پرداخت به موقع خسارات از طریق صندوق بیمه کشاورزان که این موضوع باعث افزایش روحیه کشاورزان در زمینه تولید در مواجه با حوادث غیر طبیعی می‌شود موثر است.

,

این مسئول برگزاری جشنواره‌های محلی یا استانی و یا حتی در سطح ملی درباره محصول انار شهرستان را باعث آشنایی بیشترهموطنان با انار این منطقه دانست و افزود: می تواند این مسئله باعث جذب سرمایه گذار بخش خصوصی شده و این ظرفیت خفته در حاشیه کویر عزمی همگانی را می طلبد.

,

انتهای پیام /

]
میزان تولید انار در سطح شهرستان اردستان از ۳۶ هزار تن با توجه به سال‌های مطلوب و بدون حوادث طبیعی گذشته فراتر رفته است.