حمله بی سابقه معاون فرهنگی بنیاد شهید به ناحیه مقاومت کهگیلویه/ سوء استفاده برخی ادارات از یادواره شهدا
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  کهگیلویه، نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با حضور اعضای این شورا در فرمانداری کهگیلویه برگزار شد که با حاشیه های زیادی همراه بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  کهگیلویه,

در این نشست مدیران ادارات فرهنگی شهرستان کهگیلویه بر عملکرد درخشان ناحیه مقاومت شهرستان کهگیلویه در برگزاری یادواره های شهدا و برنامه های فرهنگی تاثیرگذار در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاکید داشته و نسبت به عملکرد بنیاد شهید شهرستان انتقاد کردند.

,

این نشست با حاشیه هایی از جمله حرف های تند و تعجب آور معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثاران کهگیلویه همراه بود که حاشیه های این جلسه را در زیر می خوانیم.

,

, ,

فرماندار کهگیلویه در این نشست با بیان اینکه، امنیت و آرامش کنونی ما مرهون رشادت، جانفشانی ها و نثار خون شهدا می باشد، افزود: شهدا با فدا کردن جان خویش، این امنیت را برای ما به ارمغان آوردند.

,

علی پوزش به اهمیت بالای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل های آینده، گفت: این امر سبب آشنایی و پیوندها برای نسل جدید می شود.

,

, ,

وی با اشاره به نقش مهم برگزاری یادواره شهدا در احیاء و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت  تصریح کرد: همه مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در موضوع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مشارکت کنند.

,

فرماندار کهگیلویه توجه ویژه و پیشگامی دانشگاه علمی کاربردی در برگزاری برنامه های فرهنگی را مورد تقدیر خواند و گفت: دانشگاه های آزاد و پیام نور در این راستا بسیار ضعیف عملکرده و خود را به درستی نشان ندادند.

,

پوزش به تداخل برگزاری یادواره های از سوی ناحیه و بنیاد شهید اشاره کرد و افزود: این گونه تداخل باعث عدم اثربخشی می شود.

,

فرماندار کهگیلویه گفت: همه نهادهای فرهنگی باید تعامل برنامه ها را پیش ببرند و اگر دنبال کارشکنی و چوب لای چرخ هم گذاشتن باشیم هیچ کاری پیش نمی رود.

,

وی، برگزاری برنامه های فرهنگی یادواره شهدا بصورت همزمان را به صلاح ندانست و اضافه کرد: ادارت بانی، قبل از برگزاری برنامه های فرهنگی در شهرستان با جلسه‌ای به هماهنگی های لازم پرداخته و به توافق برسند.

,

, ,

پوزش، هماهنگی مدیران کل و فرماندهی سپاه فتح در کنترل برنامه یادواره ها را ضروری خواند و گفت: تفاهم نامه ای ترتیب و ابلاغ شود.

,

سرگرد خدایار زینی پور مسئول فرهنگی سپاه ناحیه کهگیلویه هم در این نشست به غیر قابل اجرا شدن تفاهم نامه در این راستا با وجود تجربه کار فرهنگی تاکید کرد.

,

وی از عدم همکاری بنیاد شهید در برگزاری یادواره ها انتقاد کرد و گفت: وقتی بنیاد شهید برای یک شاخه گل در جهت برگزاری یادواره های شهدا با ما همکاری ندارد، چطوری انتظار می رود بنیاد شهید و ناحیه مقاومت نشست مشترک برگزار کند!.

,

زینی پور از سوء استفاده سیاسی برخی ادارات از برنامه های فرهنگی یادواره شهدا گلایه کرد و گفت: هدف سپاه از برگزاری برنامه های آشنایی و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت است که اهداف دیگر ادارات با سپاه همخوانی ندارد.

,

, ,

کمال دلتخواه معاون فرهنگی بنیاد شهید شهرستان که صحبت های معاون سپاه کهگیلویه به مذاق وی خوش نیامد، با لحنی بسیار تند خطاب به معاون ناحیه مقاومت کهگیلویه گفت: بنیاد شهید متولی برگزاری یادواره شهدا است و سپاه هیچ نقشی در این راستا نداشته و اصلاَ همکاری با ما نمی کند.

,

دولتخواه اضافه کرد: : ما باید از ابتدا در مقابل شما ایستادگی کرده که اکنون چنین مسائلی پیش نمی آمد.

,

, ,

این سخنان معاونت فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه در حالی بود ک در چند سال گذشته ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه یادواره های زیادی از شهدای شهرستان را برگزار کرد که کیفیت و اثر گذاری خوب این برنامه های فرهنگی موجب رضایت مردم و مسئولان شهرستان شده و از نقش کمرنگ بنیاد شهید در اجرای این برنامه ها بارها انتقاد شده است.

,

انتهای پیام/

,

 

]
معاون فرهنگی بنیاد شهید شهرستان که صحبت های معاون ناحیه مقاومت کهگیلویه به مذاق وی خوش نیامد، با لحنی بسیار تند خطاب به معاون ناحیه مقاومت این شهرستان گفت: بنیاد شهید متولی برگزاری یادواره شهدا است و سپاه هیچ نقشی در این راستا نداشته و اصلاَ همکاری با ما نمی کند.