شغلی برای زن مناسب است که به رسالت های اصلی او آسیب نزند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛طاهره بابایی جامعه شناس در گفتگو با بانوپرس اظهار داشت : در خصوص زنان باید به این نکته کلیدی توجه داشت که شغلی برای زن مناسب است که به رسالت های اصلی او که همسری ، مادری و خانه داری است آسیب نزند .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بانوپرس, ,

وی گفت : شغل یک خانم باید با ساختار شخصیتی روحی و جسمی او در تناسب باشد یعنی یک خانم باید شغلی را انتخاب کند که از نظر جسمی و روحی به او فشار نیاورد و او را خسته نکند .

,

بابایی افزود : خستگی فکری و جسمی زن در خارج از منزل باعث بی حوصلگی می شود و زن نشاط و انرژی خود را از دست می دهد و وظیفه اصلی او که همسری و تربیت نسل است دچار بحران خواهد شد زیرا مادر خسته و بی حوصله قطعا در رسیدگی و تربیت صحیح فرزندان خود نیز با مشکل مواجه خواهد بود .

,

این جامعه شناس تاکید کرد : مورد بعدی سلامت محیط کار است . در انتخاب شغل بانوان باید توجه کنند در محیطی که کار می کنند شأن و کرامت زن مسلمان ایرانی حفظ شود .

,

وی گفت : اگر در محیط کار زن مسائل شرعی و اخلاقی رعایت نشود و در روابط بین همکاران حریم ها حفظ نشود . این مسئله در خانواده خصوصا در روابط بین همسران ایجاد مشکل خواهد کرد .

,

مرعشی در انتها به علاقه و تخصص اشاره کرد و افزود : اگر در کاری که انتخاب می شود علاقه و تخصص نباشد در واقع نوعی وقت تلف کردن است .

]
رسالت های اصلی زن همسری ، مادری و خانه داری است بنابراین زنان باید شغلی را انتخاب کنند که هم شأن و کرامت انسانی یک زن حفظ شود و هم به رسالت های اصلی آنها آسیب وارد نشود .