شرح قصه غم انگیز، آتش سوزی مدرسه روستای سفیلان لردگان
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از خبرنگار سلام لردگان؛ 24 دی ماه مصادف با سالروز پرپر شدن 13 دانش آموز به همراه معلمشان در روستای سفیلان لردگان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از خبرنگار سلام لردگان؛, سلام لردگان, سلام لردگان, سلام لردگان,

با بررسی هایی که از سایت ها، خصوصا سایت آموزش و پرورش داشته ایم متاسفانه هیچ کسی به این حادثه ی غم انگیز اشاره ای نمی کند و یا اینکه مراسم گرامی داشتی برای این عزیزان از دست رفته گرفته شود ...
 

,
,
شاید دیگر حوصله ای برای گله کردن و انتقاد کردن و مسئولی را  به نقد کشیدن نمانده است شاید نوشتن های بی پایان و سوال های ساده و نامه های بی پاسخ گذاشته شده توسط مسئولین و شاید هراس از انتقاد بدون لکنت زبان ما را وادار کرده است که زبان فرو بندیم و حتی خاطره ی عزیزان مان را هم فراموش کنیم.
,
, ,
,

محمود رییسی در گزارش خود می نویسد، بیست و چهارم دی ماه که می شود، دوباره از حلقوم بخاری های نفتی،اندوه دود اندود به هوا بر می خیزد به گونه ای که حتی گاهی دود سپید هم ، برای بام های خانه ها اتفاق خوبی نیست.

معلم مدرسه قرار بود داماد شود و نشد، بچه ها قرار بود حالا حالاها، بچگی کنند و نکردند و املای پنجشنبه بچه ها میان دود و آتش نیمه تمام باقی ماند.

مدرسه، آتش را از یاد نبرد، بخاری ها هنوز اندوهگین سوختن و سوزاندند.

هنوز، سرما همان سرماست،با درجه ای بالاتر و پایین تر و دانش آموزان رفیق دیرینه گرما و سرمای کلاس و بخاری های نفتی و نارفیق بازی که آتش این میان از خودش درآورد.

خداحافظ ،بیست و چهارم دی ماه آن سال، روزگار جولان بخاری نفتی در میان دیوار و میله ها و مدرسه تازه ساخت.

خداحافظ ، بچه های پنجشنبه سوخته میان آن نیمکت ها، که تازه به روستا آورده شده بودند.

آن آتش که بر تقویم از بیست و چهارم دی ماه بیرون افتاد، شعله های مهیبی بود که 13 پروانه روستای ˈسفیلانˈ شهرستان لردگان از توابع استان چهارمحال وبختیاری را به کام خود فرو برد.

کودکان روستای ˈ سفیلان ˈ در دی ماه سال 83 بر اثر آتش گرفتن بخاری کلاس درس خود، نامشان برای همیشه در دفتر معلم شان غیبت خورد.

یادش بخیرˈ فاطمه صادقیˈ،ˈمیثم صادقیˈ،ˈ زینب صادقیˈ یادش بخیر، ˈ الهام جلیل پیرانˈ و همه همکلاسی های زمستان 83 با آن عکس یادگاری، که میان آتش شعله های بخاری نفتی کلاس، روزهای نیامده زندگی را فریاد می زنند.

مدرسه روستای ˈ سفیلان ˈ با خاطره ای از ضجه های سرخ کودکانه اش، به تاریخ پیوست تا برای همیشه ابدی شود.

هنوز ،صدای مادر ˈمیثم صادقی ˈ از انتهای روستا به گوش می آید،'ˈ رودم ! رودم ! عیدی برایت آورده امˈ' و میثم نه توان گرفتن عیدی مادر را داشت و نه دیگر بوسه بر دستان مادر می زد.

13 پروانه سوخته در آتش علم، دیگر در غم داشتن کفش ، لباس و مانتو را نداشتند و روستای سفیلان شاید،غم انگیزترین روستای جغرافیا کره خاکی شد.

آه خداحافظ ، آن سالها ، آن زمستان که رفت و روی سیاهی اش به کلاس درسی ماند که سیزده دانش آموز را در خود به کام مرگ فرستاد و باعث شد سرما از روستای سفیلان دست خالی نرود و با خود 13 سیب گونه سرخ نچیده را از سیب ستان وجود پدران و مادران این روستا بچیند.

در دی ماه سال 83 بر اثر آتش گرفتن بخاری نفتی کلاس در روستای ˈ سفیلانˈ بخش ˈ خانمیرزا ˈ از توابع شهرستان ˈ لردگان ˈ 13 دانش آموزکلاس چهارم و پنجم دبستان به دیدار معبود شتافتند.

یزدان خسروی ˈ مزار نوشته ای دارد ˈآتش نوشت ˈ که هنوز برای آن 13تن دانش آموز سفیلانی سوخته،دارد املای آن دهقان فدارکار ˈ را ترجمان می کند.

شور این شرح، حکایت معلمی بود که به خاطر دانش آموزان به آب و آتش زد که هم خود سوخت و هم دانش آموزان اش و سالها بعد کلمه سوختن را منتشر کردند.

تعداد دانش آموزان این مدرسه 42 نفر بودند که این مدرسه، دو نوبته بود و آتش سوزی در نوبت صبح مدرسه رخ داد.

حالا سالهاست از آن حادثه می گذرد و آتش،گاهی سر می کشد از بخاری های نفتی و گاهی به شصت ناز ، دست و صورت را نوازش می کند، اما بچه های سفیلان ،هرگز از یادها نرفته اند.

شهرستان لردگان در 160 کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است و  سفیلان ، به خاطره دانش آموزانش در که آتش زنده سوختند، در حافظه همه روزنامه ها باقی ماند.

یادشان گرامیباد...

انتهای خبر/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
بیست و چهارم دی ماه که می شود، دوباره از حلقوم بخاری های نفتی،اندوه دود اندود به هوا بر می خیزد به گونه ای که حتی گاهی دود سپید هم ، برای بام های خانه ها اتفاق خوبی نیست.