بیش‌ از 700 هزار تماس، با 110 آذربایجان‌شرقی برقرار شده است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرهنگ ستاد علی محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی آناج، اظهار داشت: خدمت گزاری به مردم افتخار تمام سبزپوشان عرصه‌‌ی نظم و امنیت بوده، که در 9 ماهه سالجاری 62 درصد تماس های 110 در آذربایجان شرقی عملیاتی شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی فلسفه‌‌ی راه اندازی سامانه‌‌ی 110 را برقراری سریع ارتباط بین مردم و پلیس عنوان و خاطرنشان کرد: سامانه‌‌ی 110 سریع ترین و آسانترین پل برقراری ارتباط با پلیس و درخواست امداد و کمک، مردم در شرایط سخت و بحرانی می باشد.

جانشین انتظامی استان عنوان داشت: سامانه پیام کوتاه 110 نیز یکی از ابزارهای توسعه همکاری مردمی با مراکز فوریت‌های پلیسی110 بوده که شهروندان می توانند هرگونه موارد امنیتی و انتظامی از قبیل (شرارت، مواد مخدر، قاچاق کالا و...) را به سامانه 110 پیامک و پلیس را در جریان آن قرار دهند.

وی جلب رضایت مردمی را اصلی مهم در ماموریت های پلیسی خواند و اضافه کرد: شهروندان می‌‌توانند هر نوع انتقاد، شکایات، پیشنهاد و تقدیر از عملکرد پلیس را با شماره تلفن 197 اعلام نمایند.

سرهنگ محمدی به آمار تماس های شهروندان با سامانه‌‌ی 110 نیز اشاره و اظهار داشت: در 9 ماهه‌‌ی اول سال جاری بالغ بر 740 هزار تماس با سامانه 110 برقرار شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 9 درصد افزایش یافته است.

وی تعداد تماس‌‌های عملیاتی شده در این مدت را بیش از  457 هزار تماس ذکر و بیان کرد: تماس‌‌های عملیاتی شده نیز 15 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش پیدا کرده است.

این مقام انتظامی از شهروندان درخواست کرد از تماس‌‌های بی مورد و اشغال خطوط سامانه 110 پرهیز کرده چراکه شاید با یک تماس بی مورد و غیر ضروری، پلیس از وظیفه خطیر و ذاتی خود در نجات جان و مال شهروندان باز بماند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان در بخش دیگری از سخنانش، از ارسال 31 هزار پرونده به دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری‌‌ها خبر داد، افزود: 66 درصد پرونده‌‌های ارجاع شده به دوایر مشاوره منجر به صلح و سازش شده است.

سرهنگ محمدی در پایان با تاکید بر تجهیز و تقویت یگان فوریتی 110 استان و افزایش خطوط 110، خاطر نشان کرد: سامانه 110 تبلور نوآوری و شکوفایی در ارائه خدمات پلیسی و مشارکت آحاد مردم در تثبیت امنیت همه جانبه و همبستگی میان مردم و پلیس و تضمین کننده  انضباط اجتماعی است.

,

وی فلسفه‌‌ی راه اندازی سامانه‌‌ی 110 را برقراری سریع ارتباط بین مردم و پلیس عنوان و خاطرنشان کرد: سامانه‌‌ی 110 سریع ترین و آسانترین پل برقراری ارتباط با پلیس و درخواست امداد و کمک، مردم در شرایط سخت و بحرانی می باشد.

,

جانشین انتظامی استان عنوان داشت: سامانه پیام کوتاه 110 نیز یکی از ابزارهای توسعه همکاری مردمی با مراکز فوریت‌های پلیسی110 بوده که شهروندان می توانند هرگونه موارد امنیتی و انتظامی از قبیل (شرارت، مواد مخدر، قاچاق کالا و...) را به سامانه 110 پیامک و پلیس را در جریان آن قرار دهند.

,

وی جلب رضایت مردمی را اصلی مهم در ماموریت های پلیسی خواند و اضافه کرد: شهروندان می‌‌توانند هر نوع انتقاد، شکایات، پیشنهاد و تقدیر از عملکرد پلیس را با شماره تلفن 197 اعلام نمایند.

,

سرهنگ محمدی به آمار تماس های شهروندان با سامانه‌‌ی 110 نیز اشاره و اظهار داشت: در 9 ماهه‌‌ی اول سال جاری بالغ بر 740 هزار تماس با سامانه 110 برقرار شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 9 درصد افزایش یافته است.

,

وی تعداد تماس‌‌های عملیاتی شده در این مدت را بیش از  457 هزار تماس ذکر و بیان کرد: تماس‌‌های عملیاتی شده نیز 15 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش پیدا کرده است.

,

این مقام انتظامی از شهروندان درخواست کرد از تماس‌‌های بی مورد و اشغال خطوط سامانه 110 پرهیز کرده چراکه شاید با یک تماس بی مورد و غیر ضروری، پلیس از وظیفه خطیر و ذاتی خود در نجات جان و مال شهروندان باز بماند.

,

جانشین فرماندهی انتظامی استان در بخش دیگری از سخنانش، از ارسال 31 هزار پرونده به دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری‌‌ها خبر داد، افزود: 66 درصد پرونده‌‌های ارجاع شده به دوایر مشاوره منجر به صلح و سازش شده است.

,

سرهنگ محمدی در پایان با تاکید بر تجهیز و تقویت یگان فوریتی 110 استان و افزایش خطوط 110، خاطر نشان کرد: سامانه 110 تبلور نوآوری و شکوفایی در ارائه خدمات پلیسی و مشارکت آحاد مردم در تثبیت امنیت همه جانبه و همبستگی میان مردم و پلیس و تضمین کننده  انضباط اجتماعی است.

,

 

]
سرهنگ محمدی از تماس 740 هزار نفر با مرکز فوریت های پلیسی 110 در طول 9 ماه امسال خبر داد، گفت: این میزان تماس از افزایش 9 درصدی تماس‌‌ها نسبت به سال گذشته حکایت دارد.