جشن تکلیف 400 دختر دانش آموز سیریکی برگزار شد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  ابراهیم ملاحی معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش شهرستان سیریک در گفتگو با خبرنگار آذینی اظهار کرد:  جشن تکلیف یکی از وقایع مهم در زندگی هر نوجوانی است که از اهمیت و ارزش والایی  در جامعه اسلامی بویژه برای ما برخوردار است ر واقع جشن تکلیف برای یک فرد مسلمان دروازه بندگی به سوی خداست .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آذینی ,

وی افزود :  سن تکلیف یکی از بزرگ‌ترین نعمت‌هایی است که خداوند به بشریت ارزانی داشته و در این دوران بشریت توفیق عبادت همراه با شناخت بهتر واجبات ، مستحبات و دیگر احکام شرعی است که خداوند برای بندگان خویش آنرا را ملزم به رعایت کرده است.

,

ملاحی نقش والدین در تربیت فرزندان را بسیار با اهمیت برشمرد و اذعان داشت: والدین به عنوان الگوهای عینی رفتاری می‌توانند فرزندان خود را به شناخت هر چه بیشتر  راهنمایی و هدایت کنند .

,

معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش شهرستان سیریک ضمن تقدیر و تشکر از  همه دست اندرکاران این جشن یاد آور شد : برگزاری مراسم جشن تکلیف برای دانش آموزان در راستای ترویج فرهنگ دینی، قرآنی و توسعه فرهنگ حجاب و عفاف در مدارس و جامعه دانست  تا با برگزاری این جشن معنوی  مکلفین  بتوانند روح معنوی را در خود و جامعه خویش پرورش یابند.

,

این مسئول بیان کرد : یکی از رسالت های خطیر آموزش و پرورش به ویژه معلمان توجه  به گسترش فرهنگ نماز در میان دانش آموزان است و با برگزاری این آئین دانش آموزان می دانند که  وارد مرحله جدیدی از زندگی اجتماعی و الهی شدند و خودشان را باید برای ادعای تکلیف الهی آماده و مهیا سازند.

,

ملاحی اضافه کرد: مراسم جشن تکلیف دانش آموزان دختر مدارس شهرستان سیریک با اجرای برنامه های قرائت قرآن ، قرائت مقاله و نیایش، اجرای سرود و دکلمه ، خواندن سوگند نامه و اهدای جوایز  به دانش آموزان با هدف انجام فرایض دینی نماز، روزه، احکام شرعی و رعایت حجاب اسلامی برگزار شد.

,

 انتهای پیام/

]
جشن تکلیف 400 نفر از دانش آموزان دختر مدارس ابتدایی شهرستان سیریک با شرکت والدین و جمعی از مسئولان در مسجد صاحب الزمان (عج) شهر بندر سیریک برگزار شد.