راهیابی فیلم کوتاه هنرستان البرز رویدر بندر خمیر به مرحله کشوری فیلم کوتاه پرسش مهر
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عادل صابری نویسنده و کارگردان فیلم کوتاه «هرچه کنی به خود کنی» در گفتگوی اختصاصی با فرهنگ کده ؛ با بیان اینکه فیلم کوتاه «هرچه کنی به خود کنی» از هنرستان البرز رویدر به مرحله کشوری فیلم کوتاه پرسش مهر راه یافت؛ اظهار کرد: موضوع این فیلم خشونت است و این فیلم در پاسخ به پرسش مهر ریاست جمهورر ساخته شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عادل صابری نویسنده و کارگردان فیلم کوتاه «هرچه کنی به خود کنی» در گفتگوی اختصاصی با , فرهنگ کده,  ؛ با بیان اینکه فیلم کوتاه «هرچه کنی به خود کنی» از هنرستان البرز رویدر به مرحله کشوری فیلم کوتاه پرسش مهر راه یافت؛ اظهار کرد: موضوع این فیلم خشونت است و این فیلم در پاسخ به پرسش مهر ریاست جمهورر ساخته شده است.,

 

,

وی به شروع ساخت این فیلم اشاره کرد و گفت: با توجه به پرسش مهر ریاست جمهوری و محدودیت زمانی برای تحویل آثار از اواخر مهر ماه سال جاری شروع به ساخت فیلم کردم.

,

 

,

صابری بیان کرد: تعدادی از دانش آموزان هنرستان کاردانش البرز، آقای سلیمان خورشیدی مدیر هنرستان، مجتبی براندیش دبیر و دانش آموزان دبستان امام جعفر صادق (ع) رویدر بندر خمیر در این فیلم نقش داشته اند.

,

 

,

 

,

این هنرمند بندر خمیر در ادامه افزود: فیلم کوتاه «هرچه کنی به خود کنی» روایتگر وضعیت روحی جوانیست که بنا به غرور جوانی و فضای نامناسب محیط زندگی خانواده و دوستان به سمت خشونت و ناهنجاری های اجتماعی کشیده شده است.

,

 

,

نویسنده و کارگردان فیلم کوتاه «هرچه کنی به خود کنی» به مشکلات ساخت این فیلم اشاره کرد و افزود: این فیلم تنها با یک دوربین شخصی فیلمبرداری شد و با کمترین امکانات ممکن به سرانجام رسید و حتی یک دستیار هم برای تهیه این فیلم نداشته ام.

,

 

,

وی ادامه داد: برای بازبینی فیلم در هنرستان کاردانش البرز دستگاه ویدئو پرژکتور و یا ال سی دی نداشتیم که با بچه ها فیلم را ببینیم و همه کارها با لپ تاپ شخصی انجام دادیم.

,

 

,

صابری به نحوه ورود خود به عرصه هنری اشاره کرد و گفت: از دوران کودکی به عکاسی و بازیگری و برنامه های فرهنگی و هنری علاقه داشته ام اما هیچ گونه امکاناتی برای پیشرفت کارم در دسترس نداشته ام و نخستین دوربین عکاسی ام را در سال 1385 تهیه کردم و از آن زمان به طور جدی حرفه ی عکاسی فیلمبرداری طراحی ، تدوین و گویندگی را دنبال نمودم.

,

 

,

 

,

این هنرمند هرمزگانی در ادامه اضافه کرد: همیشه با هدف معرفی استعداد های شهر رویدر و شهرستان خمیر ادامه فعالیت داده ام و نخستین تجربه کارگردانی ام را با ساخت فیلم کوتاه « هرچه کنی به خود کنی» به دست آوردم که خوشبختانه به مرحله کشوری راه پیدا کرد.

,

 

,

نویسنده بندر خمیر بیان کرد: بی شک باید از مشوق بزرگ جوانان رویدری  علاالدین عزیزی نام برد که ایشان زمانی که دوربین نداشتم دوربین شخصی خود را در اختیار بنده قرار می دادند و حتی یک لپ تاپ نیز برای بنده تهیه کردند و همچنین کرامت بلالی حق بزرگی برگردن بنده دارند و از راهنمایی و همراهی ایشان بهره مند بوده ام.

,

 

,

وی به سایر فعالیت های فرهنگی و هنری خود اشاره کرد و افزود: به غیر ساخت فیلم« هرچه کنی به خود کنی» چند مستند کوتاه با موضوعات فرهنگی و زیست محیطی تهیه کرده ام در زمینه ی تدوین چند فیلم نیز مشارکت داشته ام در حوزه عکاسی با موضوعات مختلف و متنوعی فعالیت کرده ام و آرشیو یزرگی از این تصاویر موجود می باشد.

,

 

,

صابری ادامه داد: با توجه به علاقه ای به شعر و شاعری دارم اشعاری به زبان اچمی سروده ام و همچنین در عرصه ی رسانه اولین سایت خبری رویدر را در سال 1382 طراحی و مدیریت کردم.

,

 

,

 

,

نویسنده و کارگردان فیلم کوتاه «هرچه کنی به خود کنی» با بیان اینکه شهرستان بندر خمیر یکی از غنی ترین استعدادهای هنری استان هرمزگان را دارا می باشد ؛ تصریح کرد: اگر فعالیت های آن کمی باسازماندهی نظارت و حمایت بیشتر صورت پذیرد می تواند حرفهای بسیار زیادی حتی در سطح کشور داشته باشد.

,

 

,

وی به نبود رئیس ارشاد در بندر خمیر اشاره کرد و گفت: حضور یک مدیر و متولی در عرصه هنری باعث دلگرمی و ایجاد انگیزه مضاعف در هنرمندان و هنردوستان می گردد و نبود آن ممکن است سبب دلسردی علاقمندان به هنر و رکود فعالیت های هنری شود و امیدواریم هرچه سریع تر رئیس ارشاد شهرستان بندر خمیر معرفی گردد.

,

 

,

کارگردان بندر خمیر با اشاره به اینکه در شهرستان خمیر اطلاعات دقیقی از وضعیت فیلمسازی در دسترس ندارم؛ خاطر نشان کرد: در شهر رویدر چندین فیلم با موضوعات تاریخی اجتماعی و طنز ساخته و در دسترس مردم قرار گرفته است و به نمایش عمومی رسیده است و یکی از کارگردانان فعال رویدر سلیمان خورشیدی است که خود نیز از فرهنگیان بوده و بالغ بر 5 فیلم  را با هزینه ی شخصی تهیه و کارگردانی کرده است که مورد استقبال و توجه بسیار زیادی قرار گرفته است.

,
 
,

انتهای پیام/

]
فیلم کوتاه «هرچه کنی به خود کنی» از هنرستان البرز رویدر به نویسندگی و کارگردانی عادل صابری به مرحله کشوری فیلم کوتاه پرسش مهر راه یافت.