گرمسار رتبه اول جمع آوری زکات را در استان دارد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گرمسارآنلاین صبح امروز جلسه شورای زکات شهرستان گرمسار با حضور مدیرکل کمیته امداد استان و امام جمعه گرمسار و دیگر مسئولان اجرایی در محل ستاد نماز جمعه این شهر برگزار شد .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گرمسارآنلاین, .,

سید جواد رضوی؛ مدیرکل کمیته امداد استان با بیان این مطلب افزود: در 9 ماه سال جاری در کل استان سمنان بیش از 50میلیارد ریال زکات جمع آوری شده است که این نشان از توجه بالای کشاورزان و دامداران و باغ داران به مقوله اسلامی و واجب این فریضه الهی است .
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان در ادامه به اجرای پروژ های عمرانی و خاص در روستا ها جمع آوری زکات در استان تاکید کرد و گفت: تمام مبالغ جمع آوری شده زکات در هر روستایی در همان مکان مورد استفاده قرار می گیرد .
رضوی در ادامه از اجرای حدود 20 پروژه عمرانی در روستاهای استان از حمل جمع آوری زکات اشاره کردو افزود: امار های حوزه زکات نشان از رتبه خوب این استان در این بخش حکایت دارد .
در ادامه این جلسه حجت الا اسلام سید علی مهدی نژاد؛ امام جمعه گرمسار به جمع آوری بیش از 6 میلیاردر یال زکات از مردم و روستا های اطراف شهرستان گرمسار در قالب زکات واجب و مستجبی اشاره کرد و اظهارداشت: شهرستان گرمسار در بخش جمع آوری زکات نیز نسبت به برنامه پیش بینی شده و ابلاغی بیش از 146 درصد فراتر رفته است که این نشان از توجه بالای این مردم شهرستان به مقوله های مذهبی است .
امام جمعه گرمسار در ادامه به توجیه و تبلیغات در بخش زکات در روستا تاکید کرد و ادامه داد: روحانیون و معتمدین در هر منطقه باید روش های جمع اوری و فواید این مقوله اسلامی رابه مردم تشریح کنند تا بدانند زکات باعث نعمت فراوان می شود و می تواند باعث رشد و توسعه دنیایی و اخروی گردد.

, .,
, .,
, .,
, .,
, .]
مدیرکل کمیته امداد استان در جمع مدیران دستگاه های اجرایی اظهارداشت: شهرستان گرمسار با رشد 27 درصدی جمع اوری زکات نسبت به سال گذشته رتبه اول استان را بدست آورده است .