اعطای 882 فقره تسهیلات بانکی به کشاورزان هرمزگانی
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ رضا سلیمی مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان هرمزگان در پانزدهمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی هرمزگان عنوان کرد: بخش کشاورزی جایگاه مهمی در اقتصاد مقاومتی دارد و اهمیت سرمایه گذاری در این بخش به ضرورت شکل گیری نهادها و تشکل های قوی جهت توسعه سرمایه گذاری را نشان می دهد تا از این طریق امکان تجمیع منابع خرد و  هدایت و تخصیص بهینه آنها فراهم شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

 

,

وی در ادامه افزود: تحقق این امر مستلزم کمک و مشارکت دولت با بخش خصوصی است تا از این طریق ضمن توسعه سرمایه گذاری به افزایش درآمد و تولیدات کشاورزی کمک کند زیرا افزایش سرمایه گذاری در این بخش باعث تسریع رشد اقتصادی سایر بخش ها می شود.

,

 

,

سلیمی تصریح کرد: همچنین سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و بسیج و تجهیز منابع، مستلزم وجود نهادهای نظام مند پولی و مالی در این بخش می باشد. علی رغم سهم بالای بخش خصوصی در تولیدات بخش کشاورزی جایگاه نهادهای پولی و مالی نظام مند بخش خصوصی ناچیز بود که این امر حاکی از آن است که فعال کردن نهادهای پولی و مالی بخش خصوصی در این بخش ضروری بوده و لازم است تا بخش خصوصی در ساماندهی منابع پولی و مالی نقش بیشتر و فعال تری ایفا نماید.

,

 

,

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان هرمزگان گفت: تشکل های ما در بخش های باغبانی، دام و طیور، صنایع، شیلات و عشایر است؛ این صندوق در سال ۱۳۸۷ تشکیل و هم اکنون با ۲۰۸ تشکل و با سرمایه بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال در حال فعالیت می باشد.

,

 

,

سلیمی با اشاره به نوع فعالیت های این صندوق در استان هرمزگان گفت: اکثر فعالیت های ما پرداخت تسهیلات به موقع به سهام داران بخش کشاورزی است که تا کنون ۸۸۲ فقره به مبلغ ۹۸۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کردیم و لازم به ذکر است که مبلغ تسهیلات پرداختی سال جاری به ۱۱۵ فقره به مبلغ ۱۷۲ میلیارد ریال رسیده است.

,

 

,

مدیرعامل صندوق حمایت از کشاورزی با تاکید بر فعالیت های شاخص این صندوق تصریح کرد: در خصوص آبیاری تحت فشار، از سال ۱۳۸۷ تا سال ۱۳۹۴ تاکنون ۱۳۲۲ میلیارد ریال به استان تزریق شده که تسهیلات مورد نیاز کشاورزان را پرداخت کردیم و بالغ بر ۵۳ هزار هکتار طرح آبیاری قطره ای اجرا شده است که تسهیلات مورد نیاز این بخش نیز پرداخت شده است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان هرمزگان بخش کشاورزی را در تحقق اقتصاد مقاومتی مهم دانست و از 882 فقره پرداخت تسهیلات به این بخش خبر داد.