انتقاد دامداران آیسک از روند رسیدگی به پرونده مراتع
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلامرضا صنعتی رییس شورای اسلامی شهر آیسک در گفتگو با سرایان بیدار، گفت: چند ماهی است اسناد مربوط را به منابع طبیعی واگذار کرده ایم و همه شواهد حاکی از حق مالکیت مردم آیسک بر این مراتع است اما تاخیر در روند رسیدگی به این موضوع نارضایتی دامداران را به دنبال داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سرایان بیدار,

وی افزود:  حدودیک سال قبل تعدادی از دامداران آیسکی وقتی دام های خود را برای چرا به بزرگ ترین و غنی ترین مرتع معروف به «اشکسته» بردند با اعتراض دامداران دوحصاران مواجه شدند و پی بردند که برای دامداران این روستا از سوی اداره منابع طبیعی پروانه بهره برداری صادر شده در حالی که اطلاعی از این ماجرا نداشتند.

,

صنعتی اظهار داشت: بعد از مشخص شدن این ماجرا، دامداران آیسک از شورای اسلامی خواستار پیگیری ماجرا و احقاق حق خود شدند و تعدادی هم با مراجعه به فرمانداری گلایه خود را به گوش مسئولان رساندند.

,

وی با بیان این که در سال 72 اداره منابع طبیعی فردوس نسبت به ممیزی مراتع آیسک شهرستان سرایان اقدام کرده است، گفت: این ممیزی فقط قسمتی از مراتع آیسک را شامل می شد اما با وجود نقص ممیزی و شامل نشدن قسمت زیادی از مراتع آیسک، این کار به تایید نماینده غیر رسمی دامداران که در هیچ مجمعی انتخاب نشده بود رسید که  این امر قابل قبول نبود.

,

به گفته رئیس شورای اسلامی شهر آیسک سال 88 مراتع دوحصاران که مجزا از مراتع آیسک است ممیزی و قسمت زیادی از مراتع آیسک به نام دوحصاران ثبت و برای دامداران این روستا پروانه بهره برداری صادر شد.

,

وی تاکید کرد:، با توجه به حجم اعتراض ها باید موضوع در کمیسیون بند 49 مطرح و به آن رسیدگی شود تا دامداران آیسک به حق خود برسند.

,

صنعتی بیان داشت: آثار و ابنیه هایی مثل چاه های دامداری و بناهایی مثل آغل گوسفندان مربوط به اهالی آیسک در مناطق مذکور وجود دارد که همگی به همراه دیگر مدارک و اسناد به منابع طبیعی ارسال شده و انتظار بر این است که با وجود اسناد و مدارک محکم و مبتنی بر تعلق این مراتع به دامداران آیسک پروانه های صادر شده ابطال و به نام دامداران آیسک صادر شود.

,

به گفته رئیس شورای اسلامی شهر آیسک: در صورت حل نشدن مسئله آن را از طریق دیوان عدالت اداری پی گیری خواهیم کرد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
رییس شورای اسلامی شهر آیسک گفت: دامداران آیسک با انتقاد از تاخیر در روند رسیدگی به پرونده واگذاری مراتع این بخش به روستای دوحصاران خواستار ابطال ممیزی سال88والحاق مراتع به آیسک شدند.