محدوده منطقه آزاد اردبیل مشخص شد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سبلان‌ما، کارگروه تخصصی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به منظور بررسی محدوده هفت منطقه آزاد  تشکیل جلسه داد تا محدوده پیشنهادی منطقه آزاد استان اردبیل نیز بررسی شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

 مجید خدابخش استاندار اردبیل،  در این جلسه در دفاع از محدوده پیشنهادی منطقه آزاد استان اردبیل با بیان مزیت‌های شهرستان‌های پارس‌آباد، گرمی و بیله‌سوار تاکید کرد: منطقه آزاد فرصتی فراروی این شهرستان‌ها است و ورود سرمایه‌های خارجی و فناوری‌های نوین، صنعت کشاورزی منطقه را متحول خواهد ساخت.

,

 به گزارش سبلانما به نقل از روابط عمومی استانداری،  خدابخش در دفاع از نقاط تعیین شده در سه شهرستان، به ویژگی‌ها و قابلیت‌های منطقه مغان و به ویژه شهرستان گرمی اشاره کرد و استقرار بخشی از منطقه آزاد در این شهرستان را موجب شکوفایی قابلیت‌ها و رفع محرومیت‌ها عنوان کرد.

, سبلان, , ما ,

محدوده منطقه آزاد استان اردبیل با مساحت تقریبی 34 هزار هکتار واقع در شهرستان‌های گرمی، بیله‌سوار و پارس‌آباد به تصویب کارگروه خصصی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی رسید؛ محدوده هفت منطقه آزاد بعد از تصویب در این کارگروه به شورای عالی مناطق آزاد ارائه و بعد از تصویب در آن شورا، به مجلس شورای اسلامی ارسال خواهد شد.

,

 در این جلسه نمایندگان وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، جهادکشاورزی، راه و شهرسازی، سازمان‌های حفاظت محیط زیست و برنامه و بودجه هم حضور داشتند.

,

پیش تر و به رغم تلاش یک ساله نمایندگان استان اردبیل در مجلس  نهم، تصویب منطقه آزاد تجاری اردبیل 2 بار برای رای گیری  نهایی به صحن علنی مجلس رفت، اما رای نیاورد تا چشم‌انتظاری اهالی این استان به مجلس دهم کشیده شود.

,

انتهای پیام/

]
در جلسه کارگروه تخصصی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزادو ویژه اقتصادی، محدوده منطقه آزاداستان اردبیل تعیین شد.