نقاشان با رنگ ها یک اثر ماندگار را ثبت می کنند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قرچک آنلاین- نقاشان  رنگ‌ها را کشف، ترکیب، ترسیم، خراب و دوباره بر خرابه‌ها می‌سازند و یک دفعه دست از کار می‌کشند و یک اثر ماندگار را ثبت می‌کنند، همه اینها تجربیات زندگی آنان می‌باشد؛ که به‌تنهایی خودشان در آن دخیل هستند.

زهرا محمد شریفی و الهه مهرآبادی  دو هنرمند نقاشی از دو استان اصفهان و خراسان رضوی که در قرچک این ایران کوچک ساکن هستند و بدون داشتن معلم و هیچ استادی  توانسته‌اند نقاشی‌های زیبایی را با تخیلات خود و استفاده از انرژی‌های مثبت در طبیعت به سبک‌هایی که حتی نام آن را نمی‌دانند خلق کنند، نقشی از هرچیز زیبا  که برخی با سیاه قلم برخی بارنگ روغن  و مداد رنگی بر روی سفال، کاغذ و غیره نقش بسته‌اند.

زهرا محمد شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار قرچک آنلاین با اشاره به  انگیزه ورود خود به دنیای نقاشی اظهار داشت: قریب سه دهه است که نقاشی می‌کنم،  در یک خانواده شلوغ و پرجمعیت  تنها کسی بودم،  که استعدادم در این زمینه  بروز کرد و بعدها با ورودم به هنرستان  در رشته هنرهای تجسمی توانستم نگاه تیزبینانه‌تری نسبت به اطرافم برای ترسیم هر آنچه که بود داشته باشم و دقتم بالاتر رفت، از همه مهم‌تر این که در تشخیص رنگ‌ها خوب عمل کرده‌ام و این در آثارم نمود بیشتری داشته است، آثارم در خانه اقوام بر درودیوار خودنمایی می‌کند.

وی گفت: کارهای اولم برروی کوزه بود، که موجب شد در استان اصفهان در دوران مدرسه مقام دوم را در مسابقات کسب کنم،  کارهای تلفیقی با مدادرنگی، گواش و رنگ‌روغن انجام می‌دهم، که در زیباتر شدن آثارم بسیار مؤثر بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قرچک آنلاین-, قرچک آنلاین,
,
,
,
, قرچک آنلاین ,
,
,



محمد شریفی کلاس‌های نقاشی دوران تحصیلی بیان کرد: معمولاً ما فکر می‌کنیم کلاس نقاشی برای این است که بچه‌ها نقاشی یاد بگیرند، با دو ساعت در هفته مداد رنگی استفاده کردن و با معلمانی که خودشان نقاشی نمی‌دانند چه کسی نقاشی یاد می‌گیرد؟ کلاس نقاشی، کلاس تمرین است و به نظر من مهم‌ترین کلاس‌هایی که هر فردی در طول دوره آموزش خود از دبستان تا دانشگاه می‌بیند، کلاس‌های نقاشی، کاردستی و ورزش است.

, ,
,
,

وی افزود: اگر این کلاس‌ها خوب، درست و مطابق اهدافی که برای آن‌ها تعریف‌شده برگزار شود، اثرش بر توسعه نسل بعدی ما از همه کلاس‌های دیگر حتی ریاضی، فیزیک و شیمی بیشتر است. 

هنرمند نقاش تصریح کرد: کلاس نقاشی حتی برای والدین جزء اولویت‌های آخر برای پر کردن اوقات فراغت فرزندان است، خانواده و آموزش‌وپرورش که دو عنصر مهم در پرورش خلاقیت کودکان هستند، برای کلاس نقاشی اهمیت خاصی قائل نمی‌شوند.

وی تأکید کرد: خانواده‌ها و مسئولین امر آموزش به فکر پرورش استعداد کودکان باشند، تا از میان ۳۰ دانش آموز یک کلاس  چند نفر به‌صورت حرفه‌ای بتوانند استعدادشان را ادامه دهند و مقام‌های استانی و کشوری را کسب کنند.  

محمد شریفی در پایان گفت: داشتن یک همراه و دلسوز در این کار خیلی مهم است و اگر حمایت‌های همسرم نبود، من در کارم اینقدر پیشرفت نداشتم.

,
, ,
,
,
,
,
,



الهه مهرآبادی  نقاشی که دارای تخیلات قوی در خلق آثار دارد در ادامه با گفت‌وگو با خبرنگار قرچک آنلاین بیان کرد: از بچگی استعداد داشتم که توانستم وارد این حوزه شوم، چراکه زمینه‌های مورثی بودن نقاشی در خانواده بالابود  و خدا را شاکرم که استعداد نقاشی کشیدن را به من داد و من وارد دنیای رنگ‌ها شدم و این قدرت را پیدا کردم که با تخیلات ذهنم بتوانم چیزهایی را بکشم که دوست داشتم.

وی گفت: درحالی‌که رشته‌ی موردعلاقه ام نقاشی است اما در رشته مهمانداری در حال تحصیل هستم و می‌خواهم به شغل آینده خود به‌طور جدی‌تری فکر کنم و در کنار شغل مهمانداری، نقاشی را به‌صورت حرفه‌ای ادامه دهم.

  مهرآبادی در پایان افزود: با حمایت‌های خانواده وهمسرم که مشوق من درزمینه‌ها ورزش، نقاشی و مهمانداری بود  که توانستم موفقیت‌های زیادی در زندگی کسب کنم.

, ,
,
, قرچک آنلاین ,
,
,
,
,



انتهای پیام/

, ,
,
]
نقاشان رنگ‌ها را کشف، ترکیب، ترسیم، خراب و دوباره بر خرابه‌ها می‌سازند و یک دفعه دست از کار می‌کشند و یک اثر ماندگار را ثبت می‌کنند، همه اینها تجربیات زندگی آنان می‌باشد؛ که به‌تنهایی خودشان در آن دخیل هستند.