آیا خبرسازترین زن ایرانی رئیس جمهور ایران می شود؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گلستان ما؛ نزدیک به چهار ماه دیگر انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری برگزار می شود در حالیکه شرایط خاصی در این دوره حکمفرما شده است .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما,

از یک طرف روحانی هست و عملکرد ضعیفش در مقابل وعده هایی که به مردم داد و البته از دست دادن حامی و پشتیبان اصلی اش یعنی اکبر هاشمی رفسنجانی و به سرانجام نرسیدن برجام و در طرف مقابل اصولگرایان و رقبای روحانی هستند که با کنار رفتن احمدی نژاد بنظر می رسد در پیدا کردن نامزد نهایی با مشکل مواجه شده اند .

,

اما در این بین نام زنی به عنوان گزینه احتمالی ریاست جمهوری به میان آمد که می تواند حائز اهمیت باشد از این جهت که تاکنون در ساختار سیاسی جمهوری اسلامی ایران بعد از انقلاب به هیچ زنی حتی تا اندازه مقام وزارت بها داده نشده اما مرضیه وحید دستجردی اولین زنی است که در تاریخ ایران به مقام وزارت رسیده است .

,

خانم وحید دستجردی در دوره چهارم و پنجم مجلس نیز نماینده مردم تهران بوده و بطور کلی نخستین و برترین زن سیاستمدار ایرانی است که اخیرا نیز به عنوان سخنگوی جبهه مردمی انقلاب اسلامی معرفی شده است.

,

او در سال 1338 در خانواده ای با اصالت اصفهانی در تهران متولد شد و در خانواده ای زندگی می کند که اکثرا طبابت خوانده اند ، او دخترخاله محمد اصفهانی پزشک و خواننده معروف کشور ماست .

,

مرضیه وحید دستجردی در سال 88 از سوی محمود احمدی نژاد رئیس دولت وقت به عنوان اولین وزیر زن در تاریخ ایران به مجلس معرفی شد که در مردادماه همان سال با 175 رای موافق توانست کرسی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی را بعد از کامران باقری لنگرانی کسب کند .

,

او در دیماه 91 به دلیل اختلافاتی که با ریس دولت بر سر برکناری باقر لاریجانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران و کمبود ارز برای واردات دارو داشت برکنار شد و جای خود را به طریقت منفرد داد . بعد از آن مشاور رئیس قوه قضاییه شد و در 16 فروردین سال 94 نیز با حکم رهبر معظم انقلاب به عنوان عضو هیات امنا کمیته امداد امام خمینی برگزیده شد.

,

دکتر وحید دستجردی در دومین همایش "بانوان با وفا" که در 24 اردیبهشت ماه سال 1391 با هدف معرفی و تقدیر از زنان خبر ساز و تاثیر گذار ایران در سال 1390 در تالار وحدت تهران برگزار شد به عنوان خبرساز ترین زن ایرانی در سال 90 برگزیده شد

,

همچینین خانم دستجردی در سومین دوره اعطا جوایز بنیاد آکادمیک جهانی"پروفسور یلدا" در دانش پزشکی که هر ساله در اختتامیه کنگره بین المللی تازه ترین دستاوردهای پژوهش در دانش پزشکی برگزار می شود موفق به دریافت بالاترین نشان علمی بنیاد پروفسور یلدا برای آموزش ، پژوهش و اخلاق  و مسئولیت اجتماعی در دانش پزشکی شد .

,

او در زمان دانشجویی اش فردی انقلابی بود و در اکثر راهپیمایی ها حضور داشت ، او داوطلبانه به مناطق محروم رفت و کار پزشکی می کرد . در همان سالهای ابتدای انقلاب در سال 63 نزد اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس وقت می رود و از وضعیت دانشگاه ها گله می کند .

,

بنظر می رسد خانم وحید دستجردی در قواره یک رئیس جمهور همه شرایط را دارد و با توجه به اینکه زن هم هست و نیمی از جمعیت جامعه ما را زنان تشکیل می دهند با اقبال خوبی هم مواجه است ، اما بحث رجل سیاسی بودن زنان و اینکه آیا ساختار سیاسی قدرت توان حضور یک زن در جایگاه ریاست جمهوری را دارد هنوز کمی مبهم است و باید منتظر روزهای آینده باشیم .

,

شاید اصولگرایان در این برهه از زمان تصمیم تاریخی بگیرند و از مرضیه وحید دستجردی به عنوان گزینه نهایی استفاده کنند که در این صورت شکست حسن روحانی در مقابل عملکرد ضعیفش بسیار محتمل است .

,

نویسنده : عماد محمدرضا پور

,

انتهای پیام /

]
این روزها گمانه زنی ها در خصوص کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری شدت گرفته و البته در این بین نام خبرساز ترین زن ایرانی نیز به چشم می خورد ؛ دکتر مرضیه وحید دستجردی !